Gå til innhold

hard mage - linfrø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille poden har litt hard mage... Linfrø? hvordan og hvor mye? Hørt at for mye kan være farlig? (Inneholder visst blåsyre)?

Fortsetter under...

Skrevet

Ville vel prøvd sviskesaft først. Men det fungerer på voksne. 3 kg hver dag i 3mnd er kanskje ikke sundt :-)

Skrevet

Vil heller anbefale duphalac. Flytende (mildt) avføringsmiddel som ikke er noe farlig å gi jevnlig til barn med hard mage. Barnelegen vår som mener det er lurt å gi tuppa vår, hun er plaget med hard mage. Gir litt hver morgen i frokostflasken, og ellers ved behov.

Skrevet

Gir kun gullet mitt naturlige ting, ikke noen apotekvarer. 1 ts malt funker bra, eller 2-3 ts sviskesaft (Nestlè, fås kjøpt i alle dagligvarebutikker, til barn fra 4 mnd). Begge deler synes min er godt på smak, han spiser det gjerne. Sviskesaften har også masse c-vitaminer i seg, som er en fordel nå på høsten. Lykke til ;0)

Skrevet

Du skriver ikke hvor gamel han er.

Hvis han får fast føde kan du prøve å ha litt olje/mer olje i maten hans.

Jeg lager stort sett middagen og fruktmosen selv til tulla. kun kjøpe mat når vi er bortreist.

Var borte 3 dager og ganske så fort fikk hun merkbart treg mage, tok da litt olje i kjøpe middagen hennes og det gjorde susen.

Skrevet

Hvis poden din spiser grøt, kan du ta litt kli i grøten. Funker hos oss, men start med å ha det i en grøtporsjon, og se hvordan det går. Gir du for mye, blir bleia ganske bløt...hehe...

Annonse

Skrevet

Gi maltextrakt i melken, det funker som bare det:-)

Skrevet

Sviske funker bra! For oss som boikitter Nestle er den en smal sak å lage sviskesaft eller pure selv.

Kok sviskene 10-15 min i vann, og når de er møre mos dem m feks stavmikser sammen m noe an vannet. Kjempegodt- både å blande i grøt eller ved siden av. Holder seg noen dager i kjøleskap, eller kan fryses i små porsjoner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...