anni ke n - med ny baby Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Lille poden har litt hard mage... Linfrø? hvordan og hvor mye? Hørt at for mye kan være farlig? (Inneholder visst blåsyre)?
firemerkersmør Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Ville vel prøvd sviskesaft først. Men det fungerer på voksne. 3 kg hver dag i 3mnd er kanskje ikke sundt :-)
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Vil heller anbefale duphalac. Flytende (mildt) avføringsmiddel som ikke er noe farlig å gi jevnlig til barn med hard mage. Barnelegen vår som mener det er lurt å gi tuppa vår, hun er plaget med hard mage. Gir litt hver morgen i frokostflasken, og ellers ved behov.
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Gir kun gullet mitt naturlige ting, ikke noen apotekvarer. 1 ts malt funker bra, eller 2-3 ts sviskesaft (Nestlè, fås kjøpt i alle dagligvarebutikker, til barn fra 4 mnd). Begge deler synes min er godt på smak, han spiser det gjerne. Sviskesaften har også masse c-vitaminer i seg, som er en fordel nå på høsten. Lykke til ;0)
lifa og Eline Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 Du skriver ikke hvor gamel han er. Hvis han får fast føde kan du prøve å ha litt olje/mer olje i maten hans. Jeg lager stort sett middagen og fruktmosen selv til tulla. kun kjøpe mat når vi er bortreist. Var borte 3 dager og ganske så fort fikk hun merkbart treg mage, tok da litt olje i kjøpe middagen hennes og det gjorde susen.
trude lutt Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Hvis poden din spiser grøt, kan du ta litt kli i grøten. Funker hos oss, men start med å ha det i en grøtporsjon, og se hvordan det går. Gir du for mye, blir bleia ganske bløt...hehe...
-Juno- Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 Gi maltextrakt i melken, det funker som bare det:-)
mukle Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Sviske funker bra! For oss som boikitter Nestle er den en smal sak å lage sviskesaft eller pure selv. Kok sviskene 10-15 min i vann, og når de er møre mos dem m feks stavmikser sammen m noe an vannet. Kjempegodt- både å blande i grøt eller ved siden av. Holder seg noen dager i kjøleskap, eller kan fryses i små porsjoner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå