Gå til innhold

Huff og huff.. legen ringte meg på mobil i sted..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... han sa:

" hei hei, det er legen din som ringer.. jeg bare lurte på om hadde kjent mer liv i magen den siste uken??"

(jeg fortalte nemlig legen forrige kontroll at jeg ikke kjenner noe spark, men at jeg kjenner bevegelser hver dag.. at noe flytter på seg på en måte.. men det er så vidt noen spark)

Han hørte på hjertelyden og sånn.. og det var jo bra.. men tok faktisk litt tid før han fant den, i forhold til tidligere.. han mumlet også noe om at det kan være pulsen fra navlesnoren vi hører..

Uansett så fortsatte han.. " jeg vil at du skal komme ned til meg førstkommende onsdag til kontroll og så event. videre til fødselslege.."

Jeg fikk da bare stammet frem et: " ok, ja vel.. da kommer jeg onsdag"

så var lissom samtalen slutt og jeg satt der i sofan som et spørsmålstegen..

Hvor vanlig er det at legen ringer privat på mobilen da?? og også etter arbeidstid.. klokken var over 16..

hmmm....

Han sa også jeg ikke skulle bekymre meg noe, for jeg kjenner jo liv.. men han ville nå ha meg ned alikevel..

Lett for han og si..

Noen som har opplevd dette???? Blir jo helt bekymret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det bare er legen som gjør en god jobb. Og ofte er det ikke tid til slike telefoner før "etter" arbeidstid. Kjenner du liv kan du nok slappe av. Om ikke, kan du sikkert ringe ei jordmor på sykehuset bare for å rådføre deg..

Skrevet

Synes det hørtes betryggende ut jeg, med en lege som bryr seg såpass! Det er heller sjelden vare. Mange leger har kontortid etter tre, og ringer gjerne pasienter da - legen til mannen min ringte da han hadde lungebetennelse for å høre åssen det gikk, for han skulle ha ferie!

Bare vær glad for at han er overivrig, hvis det er det han er! En kontroll for mye er bare bra!!!

Skrevet

ja, får da håpe han bare er litt ivrig.. og vil være på den sikre siden..

Har hatt han i mange år.. og har aldri erfart at han har ringt sånn.. men men, kanskje han bare vil forsikre seg..

Gruer meg uansett litt til onsdagen da..

Takk for svar..

Skrevet

Min lege har og ringt hjem til oss, for å høre hvordan det går.

Tilogmed legen fra Bergen legevakt ringt en tre dager etter vi hadde vært der med vår datter på 2, for å høre hvordan det gikk... da ble jeg meget imponert.. og veldig overrasket.. det er ikke vanlig tror jeg... de har jo ikke noe ansvar videre..

Skrevet

Han ringte nå ikke bare for å høre hvordan det gikk.. Han ville jo ha meg ned til en kontroll.. jeg har jo i utgangspunktet time hos han til mandag.. og jeg var der forrig uke også...går dit nå på slutten hver 14 dag..

Har hatt han i mange år.. også mitt forrige svangerskap.. har aldri erfart at han har ringt hjem.. føler lissom det er noe han bekymrer seg litt for.. er ikke likt han dette..

uff, uansett må jeg bare vente og se..

Er fullgåtte uke 37 så det skulle gå bra..

Skrevet

Han rengt sekkert etter klokka fire førr at da va han færdi med passientan... bærre vær glad han følg dæ godt opp du :D

Det går nok bra skal du se...

Klem

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde en slik omsorgsfull lege jeg..... han hadde vel bladd litt i papirer og journaler og tenkte at han skulle ta kontakt med deg for å høre hvordan det gikk. Ta det med ro.... han sa jo at ikke skulle bekymre deg så lenge du kjenner liv. En skikkelig flink og omsorgsfull lege synes nå jeg!!

Skrevet

Jeg var på Ullevål i hele går pga det samme. Er i uke 29+6 og har hatt veldig redusert bevegelse de siste dagene. De målte hjertet og tok innvendig og utvendig UL (innvendig pga mange kynnere og de var bekymret for at fødselen var rett rundt hjørnet). På UL målte legen hode, mage etc for å se at bebeisen hadde bra størresle i forhold til termin, altså for å konstantere at han har fått i seg nok næring og at ikke morkaken har sviktet.

De kunne ikke finne noe gale, men så jo at han lå HELT stille på UL, ikke så mye som et lite rykk i hånden eller noe, så jeg måtte komme tilbake etter to timer på ny sjekk.

Det er bare supert at legen din følger med, uansett kan du betrygge deg med at det ikke har skjedd noe akutt med bebisen, siden han beveger seg rundt. Forstår absolutt bekymringen din- kan du ikke få komme til legen i morgen istedenfor? Fortell ham at du ble stresset av telefonen fra ham...

Lykke til!

Skrevet

Hei Chloe.. ja, jeg lurer på om jeg likegodt kan komme ned i morgen..

bate dumt å gå her og bekymre seg..

Hvordan gikk det med deg da du kom tilbake??

Skrevet

Jeg kom hjem i gårkveld i 23 tiden, og hadde veldig vondt (øm) i livmoren fordi de hadde styrt, målt, trykket etc hele dagen. Legene gav meg jobbforbud, så jeg ble 100% sykemeldt i en uke. I dag har han sparket en del, men fortsatt er det ikke oppe på det nivået som han pleier. De sa på føden at jeg skulle ha lav terskel for å kontakte dem igjen hvis jeg registrerte mindre bevegelse.

Huskeregelen var at jeg skulle telle spark. Ca. 2 spark i halvtimen, og over to timer skulle det være (minimum) 10 spark. HVis det ble mindre enn dette, skulle jeg ringe. Hvis han ble stille i flere timer, skulle jeg spise sukker og drikke noe kaldt for å se om han pigget til...

De hadde ikke noen god forklaring på hvorfor han lå så veldig stille, men alle undersøkelser indikerte at han har det kjempebra...

Skrevet

Legen min har ringt meg opptil flere ganger hun, privat på mobilen min, både i og etter vanlig arbeidstid. Tror det er vanlig at de ringer etter arbeidstid siden det er da de har tid til slikt.

Jeg kjenner heller ingen spark, bare bevegelser, som om babyen dytter borti magen. Har kjent det slik siden uke 26-27 ca. Før det kjente jeg mere spark, men aldri masse slik det høres ut som andre gjør.

JEg ble sendt på sykehus for sjekk pga dette, men der fant de ingenting galt. De mente at jeg kjente lite liv pga plasseringa av morkake. Har slått meg til ro med det, uansett lite jeg kan gjøre annet enn å møte opp på kontroll og så passer jeg på at jeg har kjent liv hver dag.

Håper bare alt er bra der inne med den lille, at det ikke er noe som feiler ham. Har lurt på om lite bevegelser kan skyldes at det er noe galt med beina eller ryggen f.eks men det er det jo uansett lite å gjøre med. Hjertelyden her er fin, så nå får vi bare vente å se.

Skrevet

Min lege har det også med å sitte på kontoret på kveldstid og ta telefonene de ikke rekker i løpet av dagen, veldig greit synes jeg. Da har de mye bedre tid og folk er ikke på jobb osv.

Tror nok bare h*n tar jobben alvorlig - det er jo mye fokus nå på mors opplevelse av at fosteret har det bra:)

Skrevet

Uff, ja dere har sikkert rett..

Det er flott med en lege som stiller og følger opp. . hadde han bare gjort dette tidligere også.. har hatt han i snart 8 år..

Men men, uansett så har jeg kjent liv i dag, får respons når jeg har drukket kald saft..

så jeg tar det med ro til i morgen da jeg skal ned på sjekk..

Tusen takk for mange tanker og støtte:)

Skrevet

Sikkert samlet opp telefon samtaler til etter kontor tid;)

Skrevet

Virker som en lege som gjør en veldig god jobb. Ikke vær bekymret. Se på det som ett positivt innslag ;:o))

Skrevet

Hei hei..

Nå har jeg kommet hjem fra sykehuset..

Dro til legen som han sa.. han ringte fødsels legen mens jeg satt der.. Han ville ha med ned på poliklinikken for å garantere at alt står bra til, skulle komme ned innen en halv time..

Dro ned, kom inn, ble lagt på ctg, som viste at baby jobber fært, hadde veldig høy puls.. lå derfor med det i 1, 30 min.

Ble sendt opp på fødeavdelingen, ble undersøkt opp og ned.. med blant annet ultralyd..

Alt så forholdsvis bra ut, vekst var gjennomsnitt.. og man så tydelig at det var en liten gutt som var der..

Jeg er i uke 38 så overlegen ville se det ann i og med at det var så kort til termin..

Ble sendt hjem med beskjed om å ta kontakt om jeg kjente noe forandring.

Skrevet

Så bra du fikk det sjekket! Man blir jo så utrolig nervøs av sånt! Jeg ble jo selv ikke så betrygget da jeg ble undersøkt på søndag, og nå følger jeg også ekstra godt med.

Håper du ikke er for nervøs, og klarer å få litt mer ro over deg etter undersøkelsene. Bra å vite at du har en samvittighetsfull lege som tar godt vare på deg.

Skrevet

ja, det var godt å se at alt stod bra til.. nå får vi bare smøre oss med tålmodighet og håpe barna våre kommer snart!!!

(blir nok ikke noe mindre bekymringer da men...) sukk.. sånn er det å være foreldre.. altid noe å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...