Adele* har fått Alyssa! Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 5 uker før tiden kom min lille prinsesse til verden! Dette er min historie: Nesten 3 uker før fødselen ble jeg innlagt med premature rier pga en infeksjon, og lå der en uke på riehemmende medisiner. Da takene ikke forsvant helt av disse, ble jeg tatt av disse, og sendt hjem med beskjed om at de bare ville la ting gå av seg selv. I full sengearrest lå jeg halvannen uke før modningsriene på søndagen ble mye verre og regelmessige (til tider). Mot kvelden og natta var det såppas at jeg kastet opp alt jeg puttet i meg, inkludert drikke. Dette fortsatte hele natta og formiddagen mandag. Riene var 6-7 min mellom. Da reiste jeg inn til føden for jeg var så utmattet. Der ble jeg lagt inn på føden og gitt intravenøst sukkervann og vitaminer pga dehydrering av all oppkasten. Jeg var kun 1 cm åpen, moden og utflatet. Innen kvelden var jeg 2 cm. Da ble jeg gitt petidin og sovemedisin for å roe ned riene slik at jeg kunne få en rolig natt og slappe av litt for å hente meg inn igjen til tirsdagen. Tirsdag formiddag satte ting igang igjen med full guffe , og vannet mitt gikk halv 4 på ettermiddagen. Da ble jeg (faenmeg) veldig lettet fordi da visste jeg at det kunne gå litt fortere dette her. Riene fikk en helt annen karakter etter dette, og innen halv ti på kvelden var det 4 min mellom riene og 3 cm åpning(bare!!!). Da var jeg sliten ... Da begynte jeg å miste motet, og ba om å få litt lystgass. Dermed ble jeg overført til en fødestue og jeg fikk den herlige gassen. Det var så vanvittig flaks at vi kom inn dit når vi gjorde, fordi sekundet jeg la meg ned i fødesengen på kom riene tett som hagl og med en sånn styrke at det føltes ut som om jeg knakk av på midten!!! Riene ble med andre ord 10 ganger så vonde, og derfra gikk det kjapt gitt!!! Jeg gikk fra 3 cm åpning til full åpning på 45 min, og jeg presset lillejenta ut på 5 min:) Dette forstjente jeg siden jeg hadde hatt en så treig start!!! Jeg hadde altså en styrtfødsel. Noe annet enn lystgassen rakk de ikke å gi meg, men den funket fint alene den:) Jeg revnet littegranne og måtte sy 5 sting. Jenta mi var 2660g , 47 cm og 33,5cm rundt hodet. Hun ble født i uke 35+2. Nå, 6 dager senere er vi endelig hjemme på prøveperm fra nyfødtintensiven. Hun måtte i lysbehandliing 2 døgn pga gulsott, ellers er hun i strålende form. Ammer og greier:) Jeg hadde en fantastisk fødsel, like flott som forrige gang og mannfolket mitt var helt eksemplarisk. Åh, dere kan glede dere til fødselen, det er en utrolig opplevelse! Lykke til jenter, og kos dere med magene deres;)
Candy girrrl Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Gratulerer med jenten. Hun var jo stor til å komme så tidlig )
Skrømti Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Masse gratulasjoner! Kos dere videre, håper dere snart blir utskrevet.
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 Gratulerer så mye med vesle jenta og lykke til videre fremover :0)
tutsi 77 Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Så fantastisk at alt gikk så bra tross en litt brå start..Så fint å lese historien din..gleder meg bare mer til fødselen nå Gratulerer så mye..
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 Gratulerer med lille Alyssa )
Cbabe med lille mannen Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Så fint å lese att selv om de kommer tidlig så går det så bra =) Jeg fikk selv i uke 36 sisst gang, også en jente hun var 2540 og 46 cm. gikk kjappt og greit å trykke hun ut. Gratulerer så mye til dere, kos dere masse masse med den herlige tiden dere går i møte =)
Yvonnemor Skrevet 23. oktober 2006 #10 Skrevet 23. oktober 2006 Gratulerer så mye med den lille jenta, hun høres ut som en liten tøffing. Kos dere i tiden fremover!
Snupidupi Skrevet 23. oktober 2006 #11 Skrevet 23. oktober 2006 Grattis med jenta... Kos dåkker og lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå