Gå til innhold

Hvorfor ikke nøtter og reker???

Gårdsspire

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hæ? Nei det har jeg aldri hørt om, har fått brosjyrer og lest på matportalen om hva man skal holde seg unna når man er gravid, og det sto ingen ting om nøtter og reker. Kanskje det bare er for deg da? Kanskje du må holde deg unna salt hvis blotrykket ditt er litt høyt? Jeg har hvertfall spist begge deler.

Jeg skal ikke si at jordmora di tar feil, men hun sier det nok for at du skal begrense deg. Man skal jo ikke overdrive med no ellers heller.. nøtter er ikke farlig i svangerskapet, men kanskje ikke så bra når man ammer, tilfelle nøttealergi el no? ikke vet jeg. men jeg vet at du kan spise reker, så lenge de er ferske! Det er viktig med alle råvarer faktisk, at det skal være ferskt. Grønsaker og frukter skal skylles godt før man spiser det:)

Annonse

vell, for tre år ble jeg testa for allergier, hadde PLENTY av symptomer og plager på allergi men testene viste det ikke. Legen sa at jeg ikke hadde allergi i det hele tatt og jeg var superfrisk! Helt til den dagen da jeg ble innlagt på sykehus fordi jeg hadde spist reker og hasselnøtter... Så aldri si aldri om du har en allergi. Ikke alle tester som viser..

Ikke meningen å skremme:)

Ja,rosamor, det regner jeg med! og de ligger i lake.. jeg tviler på at babyn blir syk eller missdanna om du spiser det,bare de ikke har gått ut på dato:p

Jeg tenker mer på om du spiser det på en restaurant..og du bestiller et rekesmørbrød..hehe.. hør om de er ferske først:p veit det kan virke litt teit, men alt til beste for den lille, sant?:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...