Gå til innhold

Kortere livmorhals

DiddiDaddi

Anbefalte innlegg

Har hatt mange og kraftige kynnere fra uke 23, er nå straks i uke 30. Har tatt Bricanyl tbl fra uke 25 for å roe det noe. Har gått på regelmessige kontroller, mer i starten enn nå. På de første to målingene var livmorhalsen 4,5 cm. Siste uken har jeg hatt konstante menssmerter/mensmurringer i korsryggen og mange kynnere som har gjort vondt bakover i ryggen. Var på ny kontroll i dag, og da var livmorhalsen 3 cm - det er 1 mnd siden sist måling på 4,5 cm.

Vet noen om det er normalt at lengden blir 1,5 cm kortere plutselig, eller kan det ha med kynnerne/menssmertene å gjøre?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei. Jeg hadde samme problemet. Ble lagt inn på sykehus i uke 30 fordi kynnerene påvirket livmorhalsen - premature veer kalte de det. Jeg fikk intravenøs og lå på sykehus i fire uker der de stoppet fødsel to ganger. Mye menssmerter og slike ting som tyder på fødsel. Nå er jeg sjeleglad at jeg ble lagt inn. Min livmorhals ble også plutselig kortere. Nå er jeg i uke 38 om 3 dager, så nå er ikke babyen min prematur lenger. Jeg hadde oppsøkt jordmor/fødeavdelingen for det kan være at du har premature rier som meg, og de forkorter ofte livmorhalsen pga truende for tidlig fødsel.. Lykke, lykke til!

Klem!

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...