Gå til innhold

Dette med rutiner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er nå 5uker gammel. Her er det absolutt ingen rutine på noe som helst. Når begynner rutinene å komme liksom? Og en ting til, det virker her som om alle babyer sovner etter de har fått pupp..er det tilfelle? sånn er det ikke her. Han er like våken som før han fikk pupp... Han sover heller ikke noe særlig om dagen, kanskje 10 min, innimellom... Men om natten sover han godt, og våkner og får mat i 4tiden og 7tiden.. Så om natten er det jo noenlunde rutine, men ikke om dagen.. Hvordan få til disse rutinene????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss kom rutinene fra babyen selv, på en måte... Etter 2 mnd med kolikk og null rutiner, forsvant kolikken og hun begynte å sove flere økter om dagen, og ble trøtt ved 7-tiden på kvelden. Da innførte vi vaske-ny bleie-pysj-på ved 7 tiden, og har hatt dette som rutine siden. Jeg tror derfor det er lurt å prøve å se hva babyen din vil selv. Spesielt på kvelden :-) Jeg skjønte det nemlig ikke med en gang!

Skrevet

Begynn med å prøve å gi ham pupp hver 3. time. Det lærte vi på sykehuset, var der 3 uker pga prematurt barn. Hvis han er sulten før, så prøv å drøye maten litt. Er han ikke sulten, så prøv å gi ham likevel. Skal selvfølgelig ikke tvinges til noe. Når du føler du har litt rutine på dette (det kan hende du ender opp med å gi fast hver 2. eller 2,5 time også), så kan du prøve å få ham til å sove etter hvert måltid. De blir jo litt søvnige etter puppen.

Men skikkelige rutiner kom ikke før min var nærmere 3 mnd, så du må nok bare smøre deg med tålmodighet ;0)

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...