Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg ble anbefalt av jordmor forrige uke å bli sykemeldt en dag i uken. Hun mener jeg har fått bekkenløsning, jeg har daglige smerter i hofter og halebein. Blir mye værre utover dagen, og ved løft, mye trakking osv. Jobber som assistent på skole, løfter en del på barn i de laveste trinnene (de er TUNGE). Er i uke 24, har kjent smerter i over 1 mnd nå, de har blitt værre. Jordmor mener jeg bør sykemeldes minst en dag pr uke for å "vare lenger", mens jeg mener det er altfor tidlig i svangerskapet til å bli sykemeldt. Har også dårlig samvittighet fordi jeg er ny i jobben dette skoleåret. Har bedt om å bli henvist til fysioterapeut for undersøkelser, og for at han kan vise meg gode øvelser jeg kan gjøre selv i bassenget (har kjøpt årskort nå). I forrige svangerskap var jeg frisk som en fisk, kjente det litt i ene hoften de siste ukene. Derfor stritter det liksom imot inni meg: " dette skjer ikke med meg, jeg skal jo være frisk" Hva mener dere ? Skal jeg ta imot sykemeldingen eller prøve 1 mnd til ??(det siste alternativet er avtalen med jordmor foreløbig) Håper på konstruktive svar, både positive og negative. Klem fra
ninaj70 Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Min mening er: gå for forslaget til jordmor. Har du bekkenløsning bør du ta dine forhåndsregler......har hatt det før,og har det nå også. -Tro meg: det blir ikke bedre utover i svangerskapet. Bedre for både deg, arb-giver og barna at du er borte en dag i uken, og kanskje bli i jobb desto lenger.... Lykke til
bare meg;) Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 jeg også ville helst ikke sykmelde meg da jeg nettopp har begynt å jobbe fast igjen, men d viktigste er at du tar vare på deg selv og barnet ditt, la jobben komme i andre rekke... var heller ikke så dårlig i forrige svangerskap og hadde sett for meg å jobbe som vanlig nå, men dette er ikke noe vi rår over, sykmeld deg du:)
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Da får jeg også svare deg:) Jeg ville nok prøvd som deg, MEN, IKKE visst du kjenner at det blir enda værre nå. Det er viktig at du ikke sliter deg ut, da er det fare for at du kan ha de bekkenløsningsplagene dine hele livet. det som jeg har erfart er at disse plagene kan komme å gå litt. Noen dager er jeg ganske bra mens andre vet jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Det er kun du som vet hvordan akuratt du har det. Kjenn etter hva kroppen din sier. Hvis det ikke går så går det ikke
elise78 Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Kunne skrevet mye av innelgget ditt selv forrige svangerskap. Begynte å kjenne smerter i bekkenet (fremme i symfysen) rundt uke 20. Tok ikke særlig med hensyn til det i jobbsammenheng desverre, for bekkenløsning det skjer IKKE meg. Det pinlige her er at jeg selv er fysioterapuet og burde jo virkelig vist bedre. Samtidig er jeg godt trent, med sterke mage og ryggmuskler, så jeg var fast bestemt på å holde ut jobben uten tilrettelegging (var kjempe flink ellers, begynte i basseng, holdt bena samlet etc) Men hørte ikke på legen som ville sykemelde meg. Resulterte i at jeg presset meg alt for mye og måtte sykemeldes fullt alt fra uke 26, et mareritt. PGA at det kun var bekkenbunnen som gav etter måtte jeg stort sett holde sengen, snakk om å få en knekk på selvtillitten :-( Denne gangen har jeg vært mye flinkere, smertene kom veldig tidlig, og fra uke 22 har jeg vært 50 % sykemeldt, er nå i uke 27 og noen dager er skikkelg ille, men har lagt all stolthet til side og tar det da rolig - prøver å ikke planlegge for mye, men lytte til kroppen og har i det minste et mye bedre bekken nå enn jeg hadde p samme tidspkt sist. Så midt råd til deg; lytt til kroppen din og tenk hvor langt du er på vei etc. Ta hensyn!! Ro ned Lykke til
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2006 Tusen takk for gode svar, jenter! Godt å få litt råd og tips! Har vel egentlig bestemt meg for å se det an noen uker til. Har trappet ned på aktivitetsnivået på fritiden, sykler feks ikke med 4åring og 2 sekker 30 min hver vei til jobb. Er glad i skogsturer, men har trappet ned på de også for de blir jeg SKIKKELI dårlig av. Smertene er værst på ettermiddag/kveld, er nesten helt fin når jeg våkner om morgenen (flink til å ligge med pute mellom lårene- det hjelper veldig). Skal se det an noen uker, og så får jeg ta en ny evaluering da. Ha en fin dag alle sammen! Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå