Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 ja, men bare det hvite kjøttet tror jeg
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 er d noe med d?? hvis jeg kjøper et sånt skjell som er ferdig renska så er kansje kjøttet blanda?? så d på butikken istad og er veldig glad i krabbe... fikk så veldig lyst på d:)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 HVorfor kan en ikke spise det andre? Det er jo ikke farlig til vanlig, det.
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Gravide kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra: Blåkveite over 3 kilo. Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo. Fiskelever. Gravide bør heller ikke spise påleggene Svolværpostei og Lofotpostei, som inneholder 25 prosent fiskelever. Krabbeinnmat fra skallet (hvitt krabbekjøtt i klør og skallhus kan trygt spises). Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot helt trygt). grunn: Noen få matvarer kan inneholde mikroorganismer eller stoffer som kan være skadelig for fosteret, selv om de ikke er farlige for deg som voksen. Barnet er mer følsomt for disse stoffene i fosterstadiet enn det vil være noen gang senere i livet. Mange av matvarene som nevnes nedenfor er lite brukt i et normalt norsk kosthold, og vil derfor bare gjelde en liten gruppe gravide. Sannsynligheten for at fosteret tar skade av at moren spiser disse matvarene er liten, men Mattilsynet anbefaler likevel gravide å følge rådene nedenfor http://matportalen.no/Emner/Gravide
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 okey, takk for svar, tar nok ikke sjansen da....
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Men, i krabbeklør som er det jeg pleier å spise, så er det jo alltid litt rødt "rundt" det hvite kjøttet, er det ikke det da? Betyr det egentlig at man ikke kan spise krabber i det hele tatt det da? Noen med erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå