Gå til innhold

Noen med termin rundt 17 februar?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke vært så aktiv på BIM sidene i dette svangerskapet som sist, (5 år siden). Uansett, jeg er i 24 uke med barn nr 2. student i praksis for tiden (lærer) med deltidsjobb... I det hele tatt, jeg stresser mye.. Jeg burde nok ta det mer med ro, og kose meg med 'magen' men har ikke tid.. I første svangerskap var jeg 'super' gravid, sang og hørte på musikk for nurket i magen, gravide yoga etc men nå har jeg bare ikke tid..Er det flere som kjenner seg igjen..?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6798241-noen-med-termin-rundt-17-februar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har termin dagen før deg:) Vår første, og vi gleder oss veldig! Jeg har gått helt i dvale, og bare storkoser meg med magen. Sliter med bena, så jeg jobber når kroppen tilsier det. Merker jo at jeg savner hverdagen til tider, men har funnet ut at man er gravid en svært liten del av livet, og at det er verdt å nyte;)

Hepp.

Termin 17. februar her også! Første gang jeg er gravid, og masse som er skummelt og rart og spennende og fint.

Kjenner meg igjen i å være alt for travel, ja. Nå har vi akkurat starta arbeidet med et stort gruppeprosjekt på skolen, samtidig som vi skal skrive avskuttende oppgave ved siden av, og om to uker drar vi på studietur til Praha. Mens jeg er på studietur er planen at Supersamboer og venner skal male den gangen vi forhåpentligvis har bygd om til da - så der er det også bare å henge i for å bli ferdig!

Har dårlig samvittighet fordi jeg ser alt for lite til vennene mine, og nå i helga var det "oppsamlingsheat" av foreldrebesøk - samtlige foreldre var på besøk! (Supersamboers foreldre var på besøk fra onsdag til søndag, men endel borte i helga. Pappa og hans samboer kom på lørdag - og traff svigers for første gang. Mamma kom til middag på søndag og dro igjen et par timer (puh!) før svigers kom tilbake på kvelden.)

Når vi kommer hjem fra Praha, er det en uke til å skrive ferdig oppgaven, og så begynner en tre ukers gruppe-eksamen, og så er det juleferie. Gleder meg så sinnssykt til juleferie!

- Hjelp! Nå kom jeg på at jeg må sette av tid til å lage julepresanger! -

Annonse

hei

jeg har termin 16 februar. jeg jobber 50% nå, da jeg ikke lenger orker fulle dager. ellers er jeg fælt litte flink til å gjøre ting. skulle hatt trent litt ogsånn, men blir liksom ikke ork til det heller. kommer hjem fra jobb 11, og koser meg hjemme resten av dagen:)

: D

Blir så glad for å høre at vi er flere som har det hektisk..Blir litt betrygga av å ikke være alene om å ikke ha tid til å fokusere kun på 'magen'. :)

Gleder meg til juleferie, ja.. Men da er det min tur til å få besøk av svigers.. Skal være på besøk fra 19 desember til 4 januar.. Vi har forsåvidt et helt greit forhold, men drømmen hadde vært å bare feire jul og slappe av med mannen min og sønnen vår på 5... Beina høyt og null stress..

Findus: skal du fortsette studiene etter jul? Jeg vurderer og ta ett fag deltid om det klaffer og jeg har energi. Men. mulig ett blir mye d å..

Hei!

Jeg går egentlig på et studium som det ikke går an å ta på deltid (et semester = ett kurs på 30 studiepoeng, med obligatorisk tilstedeværelse og messe gruppearbeid og hele pakka). Snakka med studielederen eller hva det heter, og hun sa også at hvis jeg skal ta permisjon et halvt år, kan jeg ikke komme tilbake i studiet før det har gått enda et halvt år ("man må ha fullført andre studieår for å få begynne på tredje").

Det vi har landa på er: Jeg tar permisjon i vårsemesteret, og får penger fra lånekassen. Høstsemesteret tar jeg "kosefag" (spennende, "ufornuftige" fag som jeg liker) fulltid på Blindern, sånn at pappaen kan ta et halvt år med permisjon fra jobben sin. Så er det tilbake på Høgskolen igjen.

Oida, dette blei langt og innvikla. Håper det var forståelig, i hvert fall.

hei.... har termin 16 februar, har en jente på 6 år fra før så dette blir nesten helt nytt for meg..... lenge siden..

jeg er sykmeldt ,er omsorgsarbeider og jobber som nattevakt. har problemer med bekkenet så det ble for tungt. er også treningsinstruktør og måtte roe meg ned med treningen,så jeg prøver meg litt på trening men d er ikke så bra for tiden.så jeg har også hatt d travelt men nå har jeg god tid til å nyte graviditeten..... vil absolutt anbefale å stresse ned og kose seg litt... lykke til ... klem

Annonse

Jeg har termin 7 februar. Vi er begge studenter, men blir ferdig nå til sommeren. Jeg har akkurat avsluttet en 10 ukers laaaang praksis, og lille gutt er ventet rett oppi hovedoppgaven. Jeg har blitt 100% sykemeldt fra jobben nå, og det trengs. Er kjempe sliten og føler jeg ikke får koset meg med graviditeten eller gjordt noe skole arbeid. Kjenner meg igjen, mye jeg har lyst til å gjøre men overskudd og tid er noe annet:) Får håpe du ikke har lenge igjen i praksis, jeg synes det er ekstra tungt. Man skal være så engasjert, positiv og lærevillig hele tiden, mens jeg hadde mest lyst til å gå hjem å sove. Ikke så tungt å jobbe på egen jobb, der man har kjent olk og jobben er mer forutsigbar.

Lykke til videre!

Heia. Jeg har også termin 13 februar, og er jevngammel med deg, Maja, bare et år eldre!:)

Er for tiden student, tror jeg tar permisjon vårsemesteret og leser på egenhånd høstsemesteret, for så å ta konteeksamen neste jul, dvs. slik at jeg bruker halvannet år på et år, om det er mulig da. Litt stress for tiden, første eksamen 01. desember, siste 16. desember, og har ikke hatt så mye overskudd til å lese den siste uken. Håper leselysten snart kommer over meg!:) Gleder meg sinnsykt til jul.

Hei!

Jeg er ferdig med praksisen på fredag.. å det skal bli så godt! Jeg skal forsøke å ta ett emne etter jul, men går det ikke så går det ikke. Jeg er midt i hovedoppgaven min og håper jo på å bli ferdig en gang...

Blir nok å måtte jobbe litt utover november og desember, men må ta det mer med ro kjenner jeg. Ryggen er helt gåen etter en dag med mye gåing og ståing. Men så går det greit når jeg har tatt det med ro en dag eller to.

Er det forresten noen som plages med kvalme igjen?? Jeg var småkvalm de første mnd, men så i fin form, men nå er jeg over ømfintlig for lukter igjen... Spesielt lukter fra offentlige toaletter er et mareritt.. Bare det å gå forbi kan være nok til å få meg dårlig... merkelig..

Hei

Så fint navn :) Sønnen min på 5 er frelst på Tor Åge Brinksværd og Anne Holts bøker om 'Karsten og Petra'. Koselige bøker som anbefales.

Vi venter en jente her å, men er usikker på navn. Vi har en liste, men ingen av navnene har 'stukket seg frem' som vinner.. Det med navn er ikke enkelt gitt. Samtidig vil jeg at navnet skal passe med Runar som 5åringen min heter..

ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...