Gå til innhold

hvor masse veier dere nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan jo gå greit også... Forrige graviditet la jeg på meg 17kg (fra 80 til 97kg, jeg er forøvrig 163cm "høy"). Av disse kiloene var 14 vekke til bryllupet mitt 2 1/2 mnd etter fødsel. Denne gangen har jeg lagt på meg minst 10kg så langt (har like lenge igjen som deg), og håper jeg ved hjelp av kosthold, amming og trilleturer kan greie å miste svangerskapskiloene også etter denne fødselen :)

Hei

Er ca 1,58 høy, veide 49,5 kg før jeg ble gravid, har gått 26 uker og veier nå 52,5 kg. Har ikke vært kvalm, men har heller ikke hatt så veldig stor appetitt, så vet ikke hvorfor jeg ikke har gått opp mer enn 3 kg. Trøster meg med at det ser ut som det er mange her inne som har gått ned, eller ikke har lagt på deg i det hele tatt....

Annonse

Jeg er også 163 høy.Har lagt på meg 10,5 kg. Ifra 55 kg til 65,5. Sist la jeg på meg 17 kg, så jeg regner nesten med at det blir rundt der nå også. Mener å ha hørt at vi legger på oss en halv kilo i iuke nå?? Stemmer det??

Hei... Er vell akkurat i samme situasjon som deg, veide 97 kg før svangerskapet,, og nå veier jeg vell en 107 (er i uke 27). Har 14 uker igjen til termin jeg da, men som du ser jeg har akkurat samme problem som deg.

Men husk det da vennen at det er ikke bare fett du legger på deg da. Du har ei livmor som blir større, ungen legger på seg, kroppen produserer mye mer blod nå enn det du hadde før, du har fostervann og ei morkake inne i livmora som også veier sin del av kiloene. Og mange av oss gravid går faktisk også å bærer på en del mere vann enn det vi gjorde før svangerskapet. Jeg sier bare hva legen min bruker å si til meg: Ja det er en normalvektoppgang det, og det er bra...

Frik ikke ut av innlegga hvor folk ikke legger på seg, som regel så er det en grunn til det, og det er ofte ikke så greit for dem. De eventuelle kiloene som du måtte legge på deg, kan du jobbe med etterpå når du triller deg turere med knøttet. Men som jeg faktisk prøver å understreke med dette lange innlegget da, vær ikke redd for de kg du har lagt på deg, det er et sunnhetstrekk at du faktisk legger på deg. Og det meste forsvinner allerede rett etter fødselen, når ungen fostervannet og morkaka er ute.

Håper dette var noe til trøst, for det var det jeg prøvde på da =o)

Stor klem fra

åh så bra at det er noen slike som deg her:) føler det bare har vært meg med dissen kiloene:)

Men bryr meg ikke så masse..er jo tross alt gravid..å så du sier vi får slite litt med dem etter på..så lenge barnet er friskt så er jeg bare glad til..litt ekstra kilo her å der kan man overleve når man tenker på det gode vi har i vente:)

Hei ja da var den magiske grensa nådd hehe og nå er den på 103 kg. Veide ca 95 før graviditen, men gikk opp mye i sommer pga alt for dårlig kosthold. Skal ha tvillinger og er i uke 30 nå, så har ikke lagt på meg så mye, er ganske tynn i ansiktet, fikk kommentar om at jeg ikke spiste nok, men jeg spiser vanlig, kanskje litt mindre enn øfr, da det er mindre plass hehe.Men alle sier at jeg skal slappe av, du vil tidsnok ta av deg etter fødselen når du begynner å amme, og må springe etter babyen, bare pass på sukkerinntaket.

Lykke til!

var ca 63 da jeg ble gravid, sist kontroll var jeg 72 kg, dvs jeg har lagt på meg 9 kg. Nå er jeg 28 uker på vei, spennende og se på neste kontroll. Men jeg klarer ikke å la være og spise sjokolade.........prøver å spise sunt, men spiser nok altfor mye snop:(:(:(:(

Annonse

Jeg er 163 høy og veide 87kg da jeg ble gravid. Nå er jeg i uke 31, og veier 97. Det blir tungt ja... jeg prøver å være flink, og det meste av det jeg har gått opp er mage, pupper osv. Forrige svangerskap gikk jeg opp 17kg, 15 av dem var vekk til bryllupet 2 1/2mnd etter fødselen - uten at jeg gjorde stort for det. Håper inderlig det samme skal skje denne gangen, jeg er så usannsynlig lei av å være tjukkebollafeita.

Jeg veide 78 før graviditeten og veier 91 nå...

altså har jeg lagt på meg 13 kilo til nå (uke 31+3)

Var hos legen på kontroll i dag, da jeg så vekta mi sa jeg "huffda! jeg er jo blitt reneste elefanten jo!" hehe men da sa legen min at jeg ikke skulle tenke noe på det, fordi en tar det fort av seg igjen etter fødselen ;)

Vertfall om du ammer. :)

Hun sa at da hun var gravid så la hun på seg 18 kilo og tok av 23 kilo etter fødselen så jeg hadde ingenting å bekymre meg for ;)

Samme gjelder alle dere her som har lagt på seg en del ;) Vi må bare ikke tenke på det, det farer fort av etter fødselen skal dere se ;)

OOOIIiii, detta var artig lesning!! :-) Såååå utrolig godt å lese at mange er i samme bås. Jeg er, tror jeg, ca 167 høy, veide kanskje 73-74 kg før gravid, nå er jeg litt tyngre, 84-85 kg. Regner med at dette øker fortløpende. Men, pytt-pytt...

- Her må jeg også innrømme at jeg ikke er en sånn som knasker gullerøtter for å unngå å legge på meg... Nei, jeg eter og putter i meg akkurat det jeg føler for der og da. Hadde en perioden hvor jeg omtrent bare spiste disse Pecan wienerbrødene (hos Shell) til frokost, lunsj og kvelds..hehe.. Jeg må jo bare nyte å være gravid mens jeg kan;-)Nå er jeg inne i en "overmoden banan-periode" kombinert med sukkerkavring/surmelk og masse sukker og gjerne sjokoladedryss oppå der igjen. - Må jo bare nyte livet.. hehe..

Regner med at jeg enda blir noen kilo tyngre, men trøster meg med at når ammetåka er vekke, skal jeg på treninssenter og få meg en lekker personlig trener (les: vaskebrett og sprettrompe er helt okei, det) som skal hjelpe meg i gang, slik at jeg blir klar og slankere til bikinien til sommeren.

Jeg er 175 og på legens vekt i uke 6 veide jeg 67 kg. I uke 24 hadde jeg gått opp 8 kg... har ikke veid meg siden da.. Skal til legen på torsdag og da regner jeg med å ha sprengt mine personlige grenser fullstendig... Gulp. Og jeg spydde til uke 20, minst!

Hmmm... jeg veier 68 kilo nå, og var 55 før graviditeten. dvs jeg har gått opp 13 kilo. Har termin 8 januar. (jeg er ganske lav, tror ikke jeg er 1,60 engang)

Dette er mitt andre barn, og forrige gang veide jeg også ca 55 før graviditet, og 66 den dagen jeg fødte!

Nå har jeg jo ca 10 uker igjen (eller noe slikt) og har bare innsett at man nok kanskje legger på seg mer med 2. svangerskap. :)

Men jeg skal prøve å ikke gå over 75 kilo.

Erfaringen min var at jeg følte meg SÅ tynn da jeg hadde født! :) hihi!

Jeg gikk i åletrange klær å spankulerte, og i ettertid ser jeg på bildene fra den tiden at egentlig var jeg kjempestor! hihi! men selvfølelsen var på topp, så da spilte det jo ingen rolle!

Det forsvant mange kilo etter amming, og trilling (jeg er ikke typen til å gå på studio og trene) så uten at man gjør så mye for det, så forvinner de etterhvert.

Vi må nok slutte å tenke så mye på de kiloene våre, bare man trives og er i god form ellers, så kan man vel ikke ønske mer? Og du som følte du måtte roe ned spisin i jula, det trenger du vel ikke??? man skal kose seg litt!

Har lagt på meg 9-10 kilo så langt, opp fra noen-og-seksti - veide vel 73 på siste veiing da jeg var 28+1. Vil bare si at jeg håper jeg går opp mer! Forrige fødsel gikk jeg ned 14 kg på fire døgn på sykehuset, kom ut så tynn som jeg ikke har vært siden videregående og hadde NULL energi de første tre mnd av livet som småbarnsmor. Mye bedre å ha litt å tære på når man skal amme, sove for lite og trille masse tur!!!!

Alt for mye fokus på vekt i svangerskapet er ikke bra - lege/JM sier fra hvis de blir bekymret, og er ikke de bekymret trenger da ikke du å være det!!! Sier ikke at man skal la sjokoladen flomme - det er jo ikke bra for helsa heller, men alle kan jo ikke gå opp fem kilo og se ut som Susann Goksør Bjerkreim seks måneder senere heller. (Ikke et stygt ord om den magen hennes, forresten, men du verden så mindreverdg man kan kjenne seg i forhold...)

Jeg er 179 cm og veier ca 74 kg nå (uke 29). Gikk ned ca 5 kg de første mnd pga kvalme, så jeg er glad for hver kilo jeg får :) Har lagt på meg ca 10 kg siden august.

Er veldig glad i mat (og snop!) for tiden, så det kommer nok en 10-20 kg til før jeg har termin... Orker ikke å bekymre meg for det, tar det som og når det kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...