Gå til innhold

Dette med ull.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er ikke de ullklærne med bomull innerst like gode?

Føler at de er tykkere og varmere lissom.

Tenker da på de fra merket Peanuts som selges på bla Cubus.

Har to bodyer derrifra, en tynn tynn en, som er 100% ull, og så en som er vevd med bomull innerst og ull ytterst,og denne virker mye tykkere.....

-Og inni hodet mitt er lissomj tykkere=varmere......men det er kanskje ikke slik?

Og så hadde jeg kjøpt Tom og Trine sine ull strømpebukser, men de er jo bare 70% ull...

Er ull egentlig litt oppskrytt?

Eller BØR jeg kjøpe unn skikkelig ull klær?

Så inne på nøstebarn og ser at de annbefaler ikke strømpebukse med fot fra 12 mnd, men longs og labber, mht slitase.

-Det synes jeg er dumt, for her drar vesla av seg alt som er av labber i en fei....

Finner ikke ull strømpebukser i nøstebarn MED fot til barn over 12 mnd jeg....er det jeg som leser feil.???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulle er veldig bra, og den bør være ren (eller blandet med silke). Bomull og ull plagg som du snakker om blir ikke anbefalt fordi det ikke går å vaske ull på f.eks 60 grader som bomull må (for at d et skal bli rent). Ull er selvrensende sies det, så det trenger ikke så høy temperatur.

Ull er ikke oppskrytt. Det er veldig bra innerst fordi det tar tar til seg mye fuktighet uten at plagget kjennes fuktig/vått.

Vet ikke dette med nøstebarna da :)

Skrevet

Ull skal jo regulere varmen så derfor tok jeg ullbody på henne når hun skulle legge seg. Vanligvis har hun pysjamas med fot. Når hun våknet var hun helt klam. Så nå er den pakket vekk, kanskje vi bruker den når det blir kaldere. Er nå 10 grader ute.

Skrevet

Jeg er veldig glad i ull! Men bruker du ullklær med bomull innerst mister ullen sin hensikt. Blir barnet f.eks vått blir h*n ikke kald når han bruker ull, bomull derimot blir iskadt når det blir vått. Derimot kan barn med atopisk eksem reagere på ull, da kan ull med bomull innerst være et alternativ. Men blandingsull er best i blanding med silke.

Ull er selvrensende kun hvis den er ubehandla og inneholder lanolin. Nøstebarn sin ull inneholder det. Da trenger ikke klærne vaskes så ofte.

Strømpebukse er det vel bare å bruke dersom du ønsker det. Det velger du jo selv;) Sjekk ut andre merker. Selv bruker jeg litt forskjellig.....synes Nøstebarn er litt i dyreste laget, men veldig gode plagg da!

Skrevet

Finner ikke strømpebukse med fot til 1-11/2 år jeg, i 100% ULL.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...