to tette og ei badehette:o) Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Hva er det godt for egentlig? Skjønner jo at det skal gjøre ting litt modnere, men hva? Går det på bekken eller livmor eller livmormunn eller????? Litt teit dette, men jeg skal på det på torsdag, og lurer litt nå i forkant:o) Har bestilt det selv, tenkte at modningsakupunktur må være en smart ting å gjøre nå før fødsel, men hva er det egentlig???) Må nesten le litt av min uvitenhet:o)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 hei, jeg har gjort det to ganger. det øker blodgjennomstrømning til livmor, men det kan også settes utdrivningsnåler. (ikke dermed sagt at du føder!) det er ikke vondt, men du kan kjenne økt nedpress etterpå. jeg vet ikke hvor du skal, men jeg ville sjekket at akupunktøren var godkjent, for det er ikke en beskyttet tittel, så hvem som helst kan ta et helgekurs og starte. jeg har vært på klinikk fjeld på majorstuen og er kjempefornøyd med vibeke. lykke til!
roxy76 Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Hvor mye koster det og hvor ofte må man gå?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 350kr de stedene jeg undersøkte i oslo. og på slutten sånn to ganger i uken eller noe. sikkert forskjellig fr asted til sted. ;O)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har en uke igjen til termin og hatt to timer med modningakupunktur. Det skal hjelpe med at fødselen blir lettere å komme gjennom og at du kommer deg lettere etterpå. Det menes og at man bruker mindre smertestillende under fødselen. Siden første behandling har kroppen reagert mye mer enn før, vet ikke om det er kynnere eller hva det er, men synes det er godt for da er jeg på vei til fødselen på en måte. skal ha en behandling før terminen og evt. en behandling for å sette fødselen litt i gang hvis det går over terminen. Betaler 300 kr. pr. behandling.
to tette og ei badehette:o) Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2006 Tusen takk for svar alle sammen:o) Hun jeg går til har drevet med akupunktur, akupressur, fotsoneterapi og masse annet rart i noen år nå. Da jeg skulle bli gravid første gangen lot ting vente på seg, og vi strevde i over 2 år før det klaffet. Jeg begynte da til henne 6-8 mnd før jeg ble gravid, og jeg er overbevist om at det var hun som var hjelp i det:o) Jeg ble blant annet kvitt sykt vonde menssmerter (var sengeliggende 2 første dager av mensen) på 3 uker, da med behandling 2 ganger i uken. Hun skal også bli med oss på fødselen som pustehjelp, for sist jeg fødte ble jeg så sliten at jeg jobbet mot smertene istedet for med de. Jeg er i uke 33+1 når jeg skal begynne behandlingen til henne, er det vanlig å begynne så tidlig? Jeg er veldig usikker, samtidig som jeg setter min fulle tillit til denne damen:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå