Gå til innhold

kramper i beina

*gullungen med okt spire*

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen andre som sliter med krampe i beina??tror jeg blir gal her jeg får ikke sove om natta.går å dusjer midt på natta da dette lindrer litt.men jeg får meg vel ei fin regning på strømmen tenker jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på apoteket og kjøp magnesium og kalsium! Vidunderkur - jeg hadde så sterke smerter at jeg trodde jeg skulle dø!!!

Skrevet

Samme her. Kalsium tilskudd gjør underverk. Krampen er helt borte. Glemmer jeg imidlertid å ta det noen dager er det på an igjen.

Skrevet

Ja, for meg og. Vet ikke om det er kalsiumet eller magnesiumet som gjør det for meg da, men det skader jo ikke å ta noe av det... Vet bare det at når man er gravid skal man ha i seg så mye kalsium som tilsvarer 1 L melk, og jeg drikker ikke melk!

På apoteket sa de at det er magnesium som hjelper mot kramper, men det gjelder "vanlige" folk. Også har jeg lest meg til kalsium. Så jeg tar begge deler. (+ multivit og omega 3, så det er litt av en mix hver dag, 6 ts:-)

Skrevet

Jeg var plaget med kramper i bena tidligere. Så fikk jeg et tips fra legen om å begynner å bruke støtte strømper. Jeg har ikke hatt kramper i beina siden jeg begynte å bruke det. Men det er ikke sikkert det hjelper for alle men det gjorde det i allefall for meg.

Skrevet

Magnesium funka i noen dager for meg, så kom krampene tilbake...

Med støttestrømper fikk jeg bare sprengte blodkar over strømpekanten, og det var ikke aktuelt...

Men etter at jeg var på spa og fikk leggmassasje for to uker siden, har jeg faktisk nesten ikke hatt kramper :-)

Skrevet

Da jeg begynte å få kramper i leggene fikk jeg et godt tips som har hjulpet meg. Strekket ut leggemusklene før du legger deg, og hvis krampen allikevel skulle komme så må du straks du kjenner krampen kommer så må du strekke foten opp mot brystet. Ikke hele foten men bare labben hvis du skjønner slik at du får strekt ut leggmusklene. Da slipper krampen tak i meg ivertfall. Hvis du strekker labben motsatt vei tar bare krampen til for fult..

Skrevet

Drikk melk og spis bananer. Jeg gjorde det, og krampene ble borte!

Skrevet

Hei - jeg har også vært plaget med det om natten, og det som fungerer når det først inntreffer er å stå på beinet. Det gjør litt vondt i noen sekunder, men så er smerten borte.

Jeg fikk dessuten tips om å ta magnesiumtabletter, en om dagen, og det har hjulpet meg. Jeg er nå i 36.sv.uke og er ikke plaget lenger.

Dette startet nok i uke 25-26.

Lykke til.

Skrevet

Melk har reddet meg, var plaget av kramper om natta og om morgen, men etter at jeg startet å drikke et par glass melk har det forsvunnet helt... Drikker med oboy i dag...hehe, er ikke spesielt glad i melk men det er verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...