Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har en datter på 3 måneder og føler for å kunne dra ut alene... Noen som har noen gode råd om hvordan man får ett spebarn som elsker puppen til å ta flaske?
firemerkersmør Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Prøv ulike flasker. tassen her tar NUK
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Vår datter på 6 uker tok Dr.Brown-flaska på første forsøk!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Skrev litt om det igår...og det er nok ikke lett om hun aldri har tatt flaske før i det hele tatt. Men det står i hvertfall masse tips på www.flaskeposten.no Det som funket for oss var og gi MM og ikke MME, etter hvert når hun tok den blandet jeg de to og det gikk også bra. Prøvde NUK men det funka ikke, fikk så råd om MAM Ultivent flaske og det gjorde utslaget. Men det gjelder å være tålmodig, ikke stress med det og beregn god tid. Og om du får det til så er det smart og opprettholde det for de glemmer det fort, er en annen teknikk. Om det virker som hun brekker seg så har du kanskje flaske for langt inn, tuten skal også være rettet mot ganen og ikke svelget. Dette for å stimulere sugeteknikken. Olivia tok Dr. Brown flaska fra hun var liten, men så gikk det nok rundt 3 uker og da var det nekt. NUK og MAM tuten minner mer om brystvorten i hvertfall. Lykke til da:)
Hufsla Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 helt enig, deilig å kunne ut å lufe seg litt:-) Jenta mi tok flaske så det suste da hun var temmelig ny, og blid og fornøyd reiste jeg en tur på fest da hun var ca 2 mnd... Men da var det noen som hadde lurt mamman sin gitt! Heldigvis hadde jeg ikke drukket mye så det gikk jo greit... Men så til tipset mitt: De siste dagene har jeg tilbydd ho litt flaske når ho er sånn passelig sulten; ikke for sulten og ikke for mett. Og i går, for første gang sugde hun begjærlig på flsken sin, mens jeg satt stolt som en hane og var helt på gråten over hvor flink den lille, snille, gilde babyen til mamman sin var:-)
petiteM's Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Var nettopp på en mini-tur, og helt avhengig av at vesla tok flaske. Prøvde alt (ulike flasker, tutekopp, kopp..)!! Det som til slutt løste problemet, var easyfeed flaske. Den er litt myk, så vi fikk hjulpet henne litt i starten med å skape trykk til at melken (mm) kom ut. Når koden var knekket, tok hun også Avent-flaske (som vi kombinerte med avent-frysebegre slik at det ble lite søl). Må legge til at hun ikke tar smokk heller.....Puppen er best i verden:-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 Kanskje et teit spørsmål, men hvor får man kjøpt disse flaskene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå