Gå til innhold

Er det mange som har blitt sykemeldt pga kvalme?


doble

Anbefalte innlegg

Bare Lurer?

Føler at jeg er en av de som er ganske plaget. Ikke sånn at jeg trenger innleggelse, men kaster opp endel på morgenen og brekker meg hele dagen. Får i meg litt, etterhvert utover dagen. Var hos legen nå, og hun sa t det var helt normalt å ha noen "runder" med oppkast om dagen. Og så lenge jeg ikke gikk dramatisk ned i vekt og fikk spist Noe dagen,ville hun ikke gjøre noe. Ikke det at jeg gjerne vil bli sykemeldt...men jeg synes kvalmen hemmer meg mye i hverdagen. Er på jobb hjemme hos folk, og det er ikke gøy å gå å brekke seg heller da! Hva om jeg kommer til noen skikkelige grisete folk som stinker el røyker,.....da kommer jeg ihvertfall til å spy!! Er veldig sliten, siden jeg ikke får inn så mye, men har ikke kommet så langt at jeg har begynt å gå ned i vekt. Vet jo av erfaring at dette blir bare værre! Går jo over etterhvert da..Men det er slitsomt å være i full jobb!(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var veldig kvalm, kastet opp hele dagen egentlig, men gikk gjerne en time el to før maten kom opp igjen... Jeg blei sykemeldt først i to uker... så spurte jeg om å få prøve 50 prosent litt, og det var heller ikke noe problem:) Er ikke så mye kvalm lenger men formen er slett ikke bra fordet... Jeg hadde hatt problemer med fulle dager selv om jeg stort sett sitter stille på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt sykemeldt på grunn av kvalme.. når du ikke føler du har overskudd til jobb osv. skal man høre på kroppen. man skal ikke gjøre mer enn kroppen orker nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du høres veldig dårlig ut jeg. jeg er selv sykemeldt pga kvalme og oppkast. Hvis du ikke får spist eller drukket skikkelig også, synes jeg du bør høre med legen en gang til. Evt. finn deg en ny lege!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper rundt (og kjører mye), fra hus til hus og tar bilder. Ikke alle steder der det lukter roser for å si det sånn!!!

Bærer mye tungt utstyr og. Ikke noe probl ennå men senere kanskje.

Brekker meg når jeg lukter mat, og andre ting som lukter:(

Kaster stort sett opp om morgenen, men brekker meg mye ellers. Tror ikke jeg får noen sykemeld av legen min iallefall...Hun jobber på trygdekontoret også....

Har du gått masse ned i vekt? Spurte du om sykemeld el bare fikk du det etter å ha forklart problemet..? Legen min sa at hvis jeg ikke fikk i meg noe og gikk ned i vekt, kunne vi prøve med piller. Men snakket ikke noe om redusert arb tid. Kan jo bare jobbe mindre, siden jeg er selvstendig,... men da får jeg heller ikke nok penger inn. Får nesten se det ann litt, men blir det værre orker jeg ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt i flere uker, hovedsaklig pga kvalme (har en stressende jobb med lite tilrettelegging). Det var legen min som foreslo og sterkt anbefalte meg å sykemelde meg 100 prosent. Også jordmor anbefalte dette hos meg.. Tydeligvis ulik praksis hos ulike leger! Jeg syns du skal be om sykemelding, evt aktiv eller gradert, og se hvordan det går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært sykemeldt 100% i to uker pga kvalme og er trøtt og dårlig.

Legen min spurte om jeg ville ha 50 el 100..

Jeg sa 100% er ikke meg imot en uke og så skulle vi se det an.

Var på kontroll idag,og hadde gått ned littegrann i vekt på 4 uker,så da mente han jeg skulle slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg skal høre med en ny lege..Har tenkt på det MANGE ganger. For jeg synes hun overkjører meg og jeg får aldri hjelp til det jeg egentlig er der for. Hun henviste meg også til en psykoterapaut (hjelp til en fobi), som ikke hadde kontakt med kommunen og dermed ikke hadde noen begrensning i pris og ikke noe "tak". Hos de som er tilknyttet kommunen koster det halvparten og man får gratis timer etter en viss sum + dekket reisevei!! Hadde jeg visst det så hadde jeg ikke gått dit....At hun ikke skjønner at unge folk har dårlig råd! Kunne iallefall opplyst om dette. Hun er overkjørende og bagatelliserer problemene mine:( Hun lo da jeg sa at jeghadde prøvd SEa Band og ingefær og tenkte på akupunktur...Huff nei jeg bør vel bytte lege...føler at det er så stress liksom....

hehe klage klage!! Det ble litt i overkant her altså. Er bare sååå sliten! Har jo barn fra før som trenger en mor med overskudd og:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 5kilo sist pga kvalme. Fikk ikke sykemelding da heller..Og den var ikke så ille som den er nå heller...Jobbet da 100% i barnehage. _Det var ikke stas. Nå kan jeg sove fra kl 14 til 16 hver dag etter jobb. og heller jobbe etter barnet har lagt seg. Så jeg er heldig sånn sett da..men blir jo ikke penger av det. Mannen min studerer 100% og, så jeg kan ikke jobbe noe mindre enn det jeg gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ikke masse ned i vekt, for jeg hadde litt å gå på, og så foreslo legen postafen (reisesyketablett) og det hjalp veldig:) Fryktelig trøtt og sliten og ikke i form fordet, men jeg spøy ihvertfall ikke... Jeg sa (el var veldig lei meg) veldig bekymra for åssen jeg sku klare å være på jobb lissom... hu var veldig forståelsesfull hu og sa at du får jo såklart sykemelding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. jeg hadde hørt med ny lege.. jeg spurte om sykemelding og fikk det.. hun sa at det var viktig at jeg ikke gjorde noe mer enn jeg harr overskudd til.. det vil si ingenting egentlig.. orker ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel for en drøy uke siden sa det stopp. det begynnte å svartne for meg litt for ofte og jeg spydde hele tiden. har gått ned 2kg til nå. Legen min er kjempegrei, tror han opplever at jeg vanligvis presse meg litt for mye heller enn for lite. så nå er jeg sykemeldt 100% og klarer å holde litt mer på maten, men så får jeg ikke gjort stort mer enn å ligge i senga eller surfe på internett.... (er nå i uke 11)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en lege... Folk er da sykemeldt for mindre plager enn dette, og det er jo individuelt hvor mye en person orker, noen orker (trasser seg) til å gå på jobb med halsbetennelse, spysjuke etc. og andre ikke. Jeg hadde sykemeldt meg dersom jeg hadde spydd, synes det er på kanten å kombinere spying med en jobb hvor man har kontakt med andre mennesker, ikke hyggelig for de heller. Synes det er tragisk at legen din ikke skal ta deg på alvor! Bytt fastlege, det er kjempeenkelt. Gå inn på www.nav.no og bytt lege over nettet, der er både lister over ledige leger i din kommune og skjema for bytte. Gjelder fra 1. i hver måned, så hvis du forter deg tror jeg du får byttet fra 1.nov.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for all støtte! Trodde alle kom til å synes at jeg var sutrete jeg...

Jeg er ikke en person som sykemelder meg i tide og uttide. Jeg har vært sykemeldt EN gang pga vanskeligheter for å gå (forrige svangerskap). Jobbet da 100% i natur barnehage, hvor vi da gikk nesten hele dagen i skauen. Det ble litt vanskelig på slutten (siste 3mnd). Da ble jeg 50% sykemeldt. Har vært syk en dag for ett år siden. Synes ikke det er mye! Uff.. jeg må nesten finne en ny lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ble sykmeldt først i 2 uker pga kvalme, hadde ikke gått ned noe, men jeg kunne ikke jobbe. Jeg jobber på apotek og der kan man ikke bare løpe fra kundene sine og kaste opp bare fordi de lukter vondt eller tok en røyk før de kom inn til oss. Men jeg bare sa til legen at jeg får ikke vært på jobb når jeg er sånn. Etter de 2ukene kunne jeg bare ringe henne igjen hvis det ikke hadde blitt bedre så skulle hun sykmelde meg lenger. Nå har jeg en uke ferie så skal jeg begynne å jobbe fult igjen. Jeg tror egentlig det kommer til å gå bra. Jeg er 9+2 i dag, og det verste har gitt seg.

Ikke gi deg i forhold til legen din. Du skal høre på kroppen din også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...