Gå til innhold

Kjempe skuffet over ul i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gledet meg til ul i dag..er 19+3..

Men fikk en lege som ikke var norsk..snakket dårlig språket..det var en ting..men han sjekket bare raskt de tingene han måtte..oxo var det slutt..ingen forklaringer,ingenting...

Jeg måtte spørre da vi var ferdig...så alt var bra altså?

fikk vite at den var alt for liten til å se kjønn..hmm...

Er det lov å klage på sånn?eller må jeg betille meg en privat for å føle meg fornøyd?

alt var jo bra..men hadde gledet oss til endelig å se den lille,men utfra det vi så på skjermen og de bildene vi fikk,så ser vi faktisk ikke at det er en baby engang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare si at jeg kjente meg litt igjen der. Hu vi hadde var riktignok vaskekte vestlending da...

Men det gikk så fort! Og hu sa bare:"der er det, der er det, det ser bra ut, måle måle, der er det, osv..." Og det eneste vi egentlig hadde sett klart var ryggrad og hjertet. Alt var jo bra da, og det er jo det viktigste. Men hadde trodd hun skulle ta seg litt bedre tid. Knerten lå med ryggen ut, så å se kjønnet kunne vi jo bare glemme.

Fikk beskjed om at "morkaka ligger nede, så du skal få ny time"; uten noen mer forklaring... Da måtte jeg jo bare avbryte og spørre hva det innebar. For både jeg og min kjære er jo helt grønne på det her, ettersom det er vår første graviditet; og det hørte litt alvorlig ut i og med at vi skulle få ny time. "Hvorfor det, liksom?" Så da forklarte hun litt hva det innebar da; men fikk bedre forklaring av min egen jordmor noen uker senere :o)

Vi fikk ikke bilder heller vi da... For hu mente at det ikke var noen vits i og med at h*n lå med ryggen ut. Følte meg slitt snytt for den gode opplevelsen mange forteller om etter at de har vært på ul ja. Men vet ikke om det hjelper å klage... Vi tenkte vel egentlig heller ikke på det. Men du kan jo snakke litt med lege eller jordmor om det, dersom du føler for det :o)

Skrevet

Det er dessverre sånn at rutine-ul'en er der for at legene skal kunne undersøke at alt er i orden. Så du kan nok ikke klage... Men hvis du ønsker deg en "underholdnings-ul", så er det jo bare å bestille en privat...

Skrevet

Det går jo annn å prøve seg på en klage ;o)))

Vi var på UL i uke 19 og de kunne se kjønnet kjempe godt ;o)))

Fikk full forklaring på alt fra topp til tå. Hun avsluttet med om det var noe vi lurte på......

Skrevet

Huff.. Jeg var så heldig at min søster tipset meg ang dette før legen fikk bestilt UL, så jeg ba ham om å bestille til meg hos privatlege (visste hvem jeg ville gå til). Det er fremdeles noen uker til jeg skal gå, men har nå hørt flere gufne historier hvor gravide ike har følt seg velkomne på sykehuset.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er skuffet.

Vi betalte nesten 700 kr for ul i uke 11 på volvat. Skulle tro man fikk mer enn 10 min for det. Det føltes som at: Ja her er det to også bra, bra, bra. Ferdig...hadet bra.

Jeg og sambo sto utenfor i sjokk...lurte vel egentlig på hva som hadde skjedd.

Ringte sykehuset og de satt opp dobbel time på ordinær ul, sa de ønsket god tid til å måle og sånt når det var to. Så håper på en bedre opplevelse da.

Men ville nok tatt en privat i håp om at de tar bedre vare på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...