Gå til innhold

2.gangs fødende..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som gruer seg mer 2 gang, siden man vet hva man går til?? For det gjør i grunn jeg.. =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg gleder meg heller mer denne gangen selv om jeg hadde en tøff fødsel sist. Forrige gang var jeg vettskremt ved tanken. Nå vet jeg hvor vondt det er og at man bare må la det "stå til". Det kan jo hende jeg fortrenger en del og får en a-ha opplevelse når det først setter i gang.... Har flere venninner som har tenkt "Hva i h.... har jeg gjort??!!!" da riene startet andre gang. Prøver å huske på at jeg sa til jordmora rett etter fødselen sist at "dette kunne jeg godt gjort en gang til". Får vel bare stole på meg selv?

Skrevet

gruer meg som pokker...til fødselen!

prøver å la vær å tenke på den...men nesten som jeg skulle fått noe erapi eller noe før fødselen...er redd jeg vil komme til å ende i full panikk......:-(

lenge til du har termin?

Skrevet

Jeg gruet meg ikke litt til første fødsel. Trodde smerten var "oppskrytt" og valgte avdeling uten epuderal. Men fikk sjokk gitt. Det var ikke oppskrytt hehe..

Så med nr. to satte jeg meg veldig inn i fødsel og fødselsarbeid og fødte nok en gang uten smertestillende. Følte jeg hadde mer kontroll nå enn første gang.

Nå er det drøyt tre uker til fødsel nr tre. Det er nok den fødselen jeg har gruet meg mest til, enda fødsel nr. to gikk mye bedre enn nr. tre.

Skrevet

jepp.....gruer meg mer nå en første gang ja, men det er ikke så veldig rart det da..vi vet jo litt mer hva vi skal til kan du si...men men samtidig gleder jeg meg til det hele er over og jeg får møte den lille prinsen min...jeg fødte uten smertelindring..og har planlagt det samme denne gangen...lystgass er nok..det hjalp så jeg fikk puste...hehe..

Dt er liksom bare det da at nå er det på en måte ingen utvei heller..man må liksom bare få ut nurket da...

Klemmer =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...