Gå til innhold

"Silikonpupp" eller hva man kaller det...

Anbefalte innlegg

Sist gang jeg ammet fantes det noe supert noe som jeg valgte selv å kalle "silikonpupp"...Hehe..

Det er de man plasserer på brystet når babyen skal ammes, istedenfor å sutte rett på brystet, og det hjalp mot såre brystknopper, og nå finner jeg de ikke igjen... Vet det finnes noen liknende i butikken nå, men de virker så små, og store...også er de ikke runde.. + at det er forskjellige størrelser på de. Noen som skjønner hva jeg mener? Jeg er redd for at jeg enten kjøper de for små, eller for store.. Får jo liksom ikke prøvd de først:p Noen som aner hvor jeg kan få tak i de gode gamle?? For de passer jo på nesten alle puppestørrelser...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6796037-silikonpupp-eller-hva-man-kaller-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener..kommer jammen ikke på hva de heter jeg heller. Sist gang brukte jeg avent sine...er ikke runde da, men de funket fint det altså. Har ikke sett andre typer/merker, men det finnes sikkert. Brystskjold tror jeg de heter. Kjempefine å ha på lur. Jeg brukte det en del sist siden han var litt vanskelig å amme i starten...gikk mye lettere med disse på.

Det heter brystskjold.

Etter det jeg vet finnes det i merkt Medela og Avent.

Anbefaler Medela da det er mer ergonomisk utformet slik at barnets nese får kontakt med hud (trygghet og mammalukt) siden skjoldet ikke her helt sirkelformet (er litt mindre plastikk på oversiden).

http://www.medela.com/NewFiles/breastcare.html#Therashells

Finnes i ulike størrelser.

Begge finnes å få kjøpt på Babyshop har jeg sett og Barnas Hus har jeg sett. Det er mulig at du må spørre etter de.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...