*gullungen med okt spire* Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 er det noen som gruer seg til fødselen??jeg derrimot gruer meg ikke det eneste jeg er redd for er å revne noen som har erfaring eller gode råd å komme med??syns tanken på fødselen er litt spendende jeg da å rørende.
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Gruer meg og gleder meg annenhvert minutt!
Snupidupi Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Glæda mæ bærre... men e jo litt spent kor d bi denne gangen... )
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg gruer meg mye. Gruer meg til å bestille ambulanse. Synes det er litt flaut Og så gruer jeg meg til smertene, for jeg vet at jeg ikke får smertestillende. Når det gjelder revning så har jeg ikke revnet før så er ikke noe særlig redd for det. Har aldri gjort noen forberedelser for å forhindre det.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 Bestille amulanse??? hva skal du med det.?.. er det ikke vanlig å ordne transport selv, etter at vannet har gått??
*gullungen med okt spire* Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2006 ambulangse ja.hum det kan bli spenans,jeg derrimot er samboer med en rally sjåfør så jeg skal vel få kjørt meg nedover til sykhuset.er hvertfall ikke redd for å komme for seint ned!! tihi:o)
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 gruer og gleder meg på samme tid.... Er så utrolig lei av å være gravid nå, orker ikke gjøre noe hjemme, ikke gå på byen/kjøpesentre, pause hvert 5-10. min, det tar på det!! Men jeg gruer meg til smertene!! Revne, klippe, sprøyter ved bedøvelse... u name it! vet jo ikke hvordan det blir denne gangen... Men alle overlevr jo da, heldigvis. Så når jeg ser de som har fått babyene sine gleder jeg meg alikevell.... så her går det opp og ned.. gruer...gleder...gruer...nei gleder...NEI gruer... Men tror jeg gleder meg mest... TIL DET ER OVERSTÅTT! :-)
*tigerlilly* Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg gleder meg bare sånn til å få møte den lille prinsen min. Har liksom ikke tort å tenke så mye på selve fødselen rett og slett i frykt for å begynne å grue meg...så jeg får meg kanskje en overraskelse da når det hele setter i gang..men på den annen side...vi er da skapt for dette og instinktene våre er vel på plass så det skal nok gå bra
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 Hvorfor kan du ikke få smertestillende, da? Er vel ikke flaut å få ambulanse når du skal føde barn, vel....?
Love2bemom Skrevet 23. oktober 2006 #10 Skrevet 23. oktober 2006 Her veksles det mellom å glede seg, grue seg,og tabker som,oiii...det er ingen vei tilbake...vil jeg dette her...!!Tenk,ansvaret for et menneskebarn!! Men,det er vel vanlige tanker...Og ut skal det (selvom jeg gjærne kunne tenkt meg å slippe akkurat den biten...) Men mest gleder vi oss,både jeg og samboer...=)))
silhah og emilie Skrevet 23. oktober 2006 #11 Skrevet 23. oktober 2006 begge deler..gleder meg ikke akurat til å ha det vond...er litt pinglete av meg, MEN tenker på det fine som kommer ut av det og da er ikke tanken så ille alikevel...det er jo dette vi er skapt for og mage velger å få flere barn så da kan det vel ikke være så ille...
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #12 Skrevet 23. oktober 2006 Har fått klar beskjed fra føden om at må ha ambulanse. Det er min eneste sjanse til å rekke frem til sykehuset i tide. Har ingen som kan kjøre meg, og ikke tid til å vente på taxi å risikere og føde i bilen. Dette er basert på 5 tidligere fødsler som alle har gått like fort. Uten ambulanse blir jeg nødt å føde hjemme.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 23. oktober 2006 #13 Skrevet 23. oktober 2006 Her er det begge deler ja....jeg gledet meg til fødselen første gang..nå er det andre gang og jeg vet litt bedre hva jeg skal til kan du si...så jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg..men samtidig gleder jeg meg til det første øyeblikket når du ser nurket ditt for første gang...smerter og alt er liksom glemt da...så det går over med et skrik..jeg skal ikke ta noe smertestillende denne gangen heller så det blir nok sinnsykt smertefullt... jeg hadde en relativt kjapp fødsel sist og kommer til å ha det denne gangen også håper jeg..så da er det på en måte greit tenker jeg,,, så alt i alt gledegruer jeg meg jeg også... =)
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #14 Skrevet 23. oktober 2006 Smertestillende får jeg ikke av den enkle grunn at det aldri er tid nok til det.
*gullungen med okt spire* Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #15 Skrevet 23. oktober 2006 skal prøve uten smertelindring så lenge eg klarer.jeg er førstegang så jeg vet ikke hva jeg går til kan du si.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 23. oktober 2006 #16 Skrevet 23. oktober 2006 ja..jeg tenker det er greit å gå inn i en fødsel med den innstillingen om å forsøke uten smertelindring...skulle fødselen bli evig laaaang og smertefullt har man muligheten til å ta et valg liksom...jeg anbefaler akupunktur hvis man har mulighet da...tok det sist...klem =0)
Gjest leelu23 HØYGRAVID Skrevet 23. oktober 2006 #17 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har gått fra å ha fødselsangst til å faktisk ikke grue meg i det hele tatt.. aner jo ikke hvordan det blir.. så prøver å ikke tenke så mye på det- selv om det nærmer seg for hver eneste dag..
silhah og emilie Skrevet 23. oktober 2006 #18 Skrevet 23. oktober 2006 jeg også vil prøve uten smertestillende...har helt sykt til sprøyte skrekk...vil vel prøve lystgass og bad;)
*gullungen med okt spire* Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #19 Skrevet 23. oktober 2006 tenkte jeg skulle prøve akupungtur jeg også.men vet jo ikke hvoran det virker på meg da.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 23. oktober 2006 #20 Skrevet 23. oktober 2006 Det er veldig individuellt hva man syntes virker tror jeg...vi er så forskjellig alle kvinner...noe hjelper bedre på deg enn på andre..men lystgass er faktisk en fin måte å få hjelp til å puste riktig igjennom riene...jeg sleit med å puste riktig så den hjalp meg der...mange sier de blir litt surrete i hodet av det, men jeg ble bare uvel og kvalm...men siden det hjalp meg med å puste riktig så¨tok jeg det igjennom hele fødselen..fordelen er at du ikke skader barnet på noen måte med den type hjelp..
Skrømti Skrevet 23. oktober 2006 #21 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg er førstegangs og har ikke bedre vett enn at jeg IKKE gruer meg, he, he.. Det hele føles fortsatt så fjernt og uvirkelig, og jeg aner ikke hva jeg går til... Jeg gleder meg som en gal til å møte babyen, klarer nesten ikke vente lenger..( 37+3) Men noen sekund kommer tanker som at jeg nærmest angrer meg, jeg vil ikke dette likevel, klarer nok ikke ta meg av et barn.. Disse tankene varer heldigvis ikke lenge! Detta skal nok gå bra dere!!
*gullungen med okt spire* Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #22 Skrevet 23. oktober 2006 heldig du da er i uke 29 eg lenge igjen men gleder meg til jul da burde det gå fort vel
fikk prins 11.01.07 Skrevet 23. oktober 2006 #23 Skrevet 23. oktober 2006 hei gullungen...når har du termin da...jeg har termin 10.januar jeg....går inn i uke 30 imorgen...
*gullungen med okt spire* Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #24 Skrevet 23. oktober 2006 hei har termin 15 januar jeg venter en nydelig gutt
fikk prins 11.01.07 Skrevet 23. oktober 2006 #25 Skrevet 23. oktober 2006 okey..ganske kort tid etter meg det da...hvor skal du føde da??? jeg skal på ullevål avd. A... jeg regner nesten med at denne gutten kommer en ukes tid før det som er termin da...vi tror det..men man vet aldri..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå