Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Endelig,etter 3 år frem og tilbake,ser det ut til at vi er igang med en skikkelig utredning. Har hatt møter og test hos PPD,og henvises nå til Bup for videre utredning. Det har vært en lang og tung kamp for å komme dit vi er idag,men det har tydeligvis hjulpet. Sønnen vår er bare 5 år,og han har vært til og fra ppd siden han var to. Han sliter med dårlig impulskontroll,søvnvansker,humørsvingninger mm. Har fått høre via andre at noen foreldre i bhg tror vi praktiserer fri barneoppdragelse,noe vi IKKE gjør.. Men nå får vi hjelp til hvordan vi skal takle vår lille ville femåring...
Joikaboll@ Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Så flott! Synd det skal ta så lang tid å nå frem i systemet. Håper dere nå endelig får den hjelp og støtte dere kan få. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Da har jeg vært hos legen. Hun skulle henvise,og hun mente også at dette skulle behandles som en hastesak,siden han er inne i en svært dårlig periode nå. Jeg har nå veldig blandede følelser for dette. På en måte er det deilig å endelig være igang,men på en annen er det helt grusomt at vi må blottlegge hans privatliv på denne måten. Men,folk skjønner nok mer enn vi tror.. Han har allerede IOP i barnehagen,og skal ha det på skolen neste år,så da kommer det enda tydeligere frem at han er annerledes. Mulig at de må få inn ekstra personell i bhg,kun for å følge med han også.
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Gratulerer!! Vær glad for at dere har fått hjelp så tidlig:) Gutten min blir 11 i januar, og fikk diagnosen ADHD først for 5 uker siden!! Han er nå inne i 3 uka med Ritalin utprøving, og resultatene er gode=) Jeg har kjempet for han i 2 år nå, så det har tatt tid kan man si. Han går i 5 klasse og ligger på 2 klasse nivå faglig, så han har mye å ta igjen! Vi skal ha første tverrfaglige møte nå i begynnelsen av november, og jeg kommer til å kreve at han skal få all den hjelpa han har krav på, og ikke minst trenger. Dette vil innebære assistent på skolen, fysioterapi, og hjelp til å takle angstproblematikken hans. Bare stå på kravene=) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå