♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 ...Hvor "regelmessig" bør en 1 måned gammel baby spise? Og hva mener alle med regelmessig?? Skal en se på klokka da?? Kjempe dumt spørsmål ja men synes alle rundt meg spør hele tiden om hvor ofte han spiser? Synes det er vanskelig å svare.... Han spiser ca hver 2. til 3. time men kan også bare være en time imellom om han trenger litt ekstra kos! Håper noen gidder å svare på et så teit spørsmål...:/
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 hei du! jeg syntes ikke det var et dumt spørsmål jeg.. Det er ikke lett å vite hva som er "normalt" når man plutselig har fått en liten baby i huset... Jeg hadde en forestilling om at babyer skulle spise ca hver 3.time.. men min lille gutt fulgte tydeligvis ikke "normalen" han spiste hver andre time.. og så kunne han vente fire timer.. og plutselig måtte han ha mat hver time... jeg ble helt forvirret.. prøvde å følge med på klokka, men lillegutt hadde tydeligvis ikke lært seg den mitt råd er å gi han mat når han er sulten, vil ha kos... en baby på 1mnd trenger å få det han har behov for, for å kunne føle seg trygg, og ikke bli urolig.. Det kommer tidsnok tider deg du kan prøve å regulere litt selv, men jeg synes det er litt tidlig enda... Jeg fulgte med på klokka da lillegutt var ca 3mnd gammel, og prøvde i hvertfall å få to timer mellom hvert måltid...
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2006 Takk for bra svar!!! Det hjalp!!
IdaJacobine Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Min er 4 mnd og har aldri vært regelmessig på spising. Blir litt vanskeligere å planlegge, men sånn er hun! :-) Når babyen er 1 mnd tror jeg dessuten sjelden de har fått system på ting. Når datteren min var så liten syntes jeg hun stort sett spiste hele tiden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå