Happy Ignorant Skrevet 24. oktober 2006 #26 Skrevet 24. oktober 2006 Så koselig tråd! Lillemann har spist seg god og rund gjennom en forferdelig brystbetennelse og et par runder med barnehagevirus fra storesøster på 1,5 år. I starten spiste han annenhver time døgnet rundt, men nå er han bare oppe 2 ganger om natten. Han er en glad gutt, og skriker bare ved primærbehov; mat, bleieskift og luft i magen. Han er ekstremt kosete på kvelden når storesøster har lagt seg. Det har vært stritt i starten med to så små barn og mann som ukependler, men det funker bare bedre og bedre for hver dag. Trives kjempegodt som tobarnsmamma!
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 24. oktober 2006 #27 Skrevet 24. oktober 2006 heisann! me fekk ein nydelig gut den 11.aug.. han er verdens snillaste... sover godt om natten,spiser godt og legger på seg..griner nesten aldri og er i strålende humør og elsker å prate.. me koser oss i massevis:) formen min er kjempe bra... og jaaaa eg savner skravlingen på bim.. men eg er nå inne der å kikker litt innimellom:)
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #28 Skrevet 24. oktober 2006 hallo dere =0) godt vi er mange "skravlere" =0) var så stusselig når alle fødte,og alt ble stilt.kjempekos at dere gidda bli med på tråden.å at vi oppdaterer hverandre litt om hvordan knærtene har det,hehe.har jo fulgt med dem innpå bim,i magen.morro da å høre hvordan di er nå. jeg fikk verdens beste gave i dag.lillegutt prata til meg =0) !!!!! har vært en liten tenker,men da jeg kom hjem etter en sykehustur i dag,ja da babla han til meg og lo med hele fjeset.hadde mye å fortelle ja,hehe.det var så himla morro.helt tussete jeg,hihi. kan ting bli bedre?? er litt på bim jeg også,når savnet blir for stort....men jeg trives kjempegodt her inne også.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 24. oktober 2006 #29 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg var ikke så mye/lenge på BIM at jeg fikk noe forhold til noen, men håper det er greit jeg svarer likevel:-) Prinsessen min har blitt 2,5måned og har vært en fryd siden hun kom til verden.. Egentlig før også-- Hadde ikke et eneste problem under svangerskapet, gikk 11dager over tiden, men var i fullt vigør til det siste.. Synd å si det, men synes nesten det var litt kjedelig å gå til kontroll på slutten ( siste 2mnd egentlig) - fikk alltid det samme svaret: alt er bra! Er jo selvfølglig en veldig god ting, men ikke slik jeg hadde forestilt meg på forhånd.. Fødselen gikk utrolig bra.. kom inn halv 3 på natten og Victoria var ute kl13.58.. eneste jeg fikk som smertelindring var akupunktur. JM kom kun til meg når jeg skulle sjekkes vedr åpning/vannavgang.. ellers var sambo og jeg helt alene frem til de siste pressriene. 2t etter fødselen var jeg oppe og gikk, utålmodig etter å komme meg på hotellet, og få dusjet før vi fikk besøk.. Så det hele gikk over all forventning.. selv med noen få sting på et rift! Hun har vært ei rolig og harmonisk jente fra første stund.. Lite skriking på henne, kun hvis hun er sulten eller veldig trøtt - og det må hun få lov til... Men JM sa hun hadde en veldig sterkt stemme allerede da hun ble født, og jeg trodde selv de ikke skulle skrike så høyt så tidlig, kanskje vi har en kommende sangstjerne? hehe.. Hun var 3535g da hun ble født, gikk ned 260g ved hjemreise, og på 6ukers kontroll veide hun 5620g. Lagt på seg 300g i uken:-) og totalt 7cm på lengden.. Allerede 4dager gammel var hun veldig klar i blikket, kunne følge en skygge med blikket.. Begynte å smile bare et par uker gammel, og nå smiler hun hele tiden.. LUrer ofte på hva hun tenker på, for ofte når hun ligger for seg selv på gulvet - ligger hun og smiler.. Jeg koser meg kjempemasse! Har ønsket å bli mor i sååååå mange år, ville egentlig ha 2 barn før jeg fylte 25, så ble det et barn innen 30, så det 3.målet mitt var 35, hvis ikke jeg klarte det til da, ville jeg adoptere.. Faren lot vente på seg, men endelig dukket han opp. Hun kom ved en tilfeldighet, og overhodet ikke planlagt, men akk så veldig velkommen:-) Er 31 nå, så rakk siste målet.. hehe.. I disse dager er det en uke til pappa`en kommer hjem. Han er sjømann og er til sjøs 4uker i slengen.. Så vi gleder oss masse til han kommer hjem:-) Første gang han har vært vekke så lenge siden før fødselen.. var tungt de første dagene etter han var reist, men utorlig hvor fort dagene går.. Synes også hun er blitt så stor, og føler det går altfor fort..skjønner nå hva folk sier om at jeg må nyte det mens jeg kan... En annen ting er at jo mer jeg tenker på det, jo mer går det virkelig opp for meg hvor fantastisk det hele er, med sv,skapet og spesielt fødselen! Jeg ante ikke hva jeg gikk til, og sitter igjen idag med et ønske om at jeg hadde kost meg mer med selve fødselen.høres jo helt teit ut, men det blir bare mer og mer spesielt for meg - og er redd for å glemme det helt..gjør man det?? Er også mange ting jeg kunne tenk meg å gjort anderledes rett etter fødselen, som f.eks å ta flere bilder.. Både den nybakte mor og far var helt oppslukt av den lille, vi klarte ikke tenke på å ta bilder.. Jaja, vi tar det igjen nå da, men jeg gleder meg til neste svangerskap, håper jeg er like heldig! Nå vet jeg også om BIM, så jeg kan "flytte" inn dit tidlig i sv.skapet istedenfor på slutten.. Har fått mange tips her inne.. Noe av det som blir skrevet, hadde jeg ikke kommet på å tenke på engang... noen ganger er det bra, andre ganger ikke.. som å lese noe her inne, ikke tenkt på det før, men blir bekymra fordi man leser om det... Som førstegangs mor er det veldig kjekt å ha dette forumet,få tips og råd - og også se at det er andre som er i samme situasjon: om det er liten vektreduksjon på seg selv, eller sammenligne barna... Bare så synd jeg ikke har så mye tid til å gå inn her lenger.. Nei, uff - dette ble langt... De som kjenner meg vet at jeg aldri kan fatte meg i korthet.. hehe.. Jeg storkoser meg hvertfall hjemme, og vil helst ikke tilbake til jobb,., Det har litt med at jeg har fått oppsigelse, så har ingen jobb å gå tilbake til... Kjedelig med noe nytt og ukjent når en skal tilbake synes jeg.. samtidig er det sikkert en fordel:-) Til alle: Takk for mange gode råd:-) Det er så mange med flere unger her inne, at jeg føler ikke jeg har noen gode råd å komme med... hva vet jeg - førstegangs som jeg er... men koser meg gjør jeg likevel:-)
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #30 Skrevet 24. oktober 2006 hei på deg =0) liker langt lesestoff jeg da,hehe. jeg er 5 barnsmor,og skulle vel egentlig vite det meste....men neida.jeg lurer like mye jeg som andre.er virkelig nyttig disse sidene.for det meste leser jeg bare,men kommer med noe dumt innimellom.... mener jeg husker nicket ditt da.har da sett det før jeg.koselig å høre fra deg.kom tilfeldig over bim jeg,og ble hekta....ære være di sidene der da jeg gikk gravid.nå har jeg tid innimellom til å pløye sidene,men ikke slik som da.du kommer aldri til å glemme fødselen.kanskje glemmer du smertene,men da gullet kom til værden glemmer du aldri.=0) er veldig typisk å glemme å ta bilder,men bare kose seg.gjort det jeg også.men denne gangen ble det flittig knipset ja,hehe
Sigbeth Skrevet 24. oktober 2006 #31 Skrevet 24. oktober 2006 Hei fremdeles sigbeth her! Har sønn på 11 uker snart, og han bruker str 68! Stor for alderen. Vi har vært utrolig heldige og unngått kolikk, og det er bra for jeg blir frustrert med en gang jeg kke skjønner hva som er galt. Får så gode smil av ham hver dag, og selv om det er strevsomt med liten baby er det verdt alt sammen. Går turer, er med på babysang og har begynt på babysvømming - han elsker å bade! Fint å høre fra alle sammen - dette må vi gjøre igjen!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 24. oktober 2006 #32 Skrevet 24. oktober 2006 Smertene var glemt en god uke etterpå.. Er no godt å vite at man aldri blir utlært:-) Når det er sagt, så er det jo mye som forandrer seg gjennom årene... min mor kommer med råd fra jeg var liten, og det er gjerne ting som er fyfy idag.. Jaja, ble no folk av oss også.. heheee De med fødselsangst bør tenke på deg - vært gjennom det 5 ganger, da kan det jo nesten ikke være såå gale:-) Jeg tenkte hvertfall på det, gledet meg bare jeg da, men tanken gikk til alle dere som har gjort det mer enn en gang - frivillig! Skjønner det nå da.. hehe Håper det ikke blir så lenge til nestemann:-) Men får kose meg med prinsessen alene så lenge:-) Jeg må finne køyen nå, så du får ha en strålende natt:-) Klem:-)
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #33 Skrevet 24. oktober 2006 her var det ikke glemt noe.fikk nemlig en drømmefødsel.ikke vond i det hele tatt.å jeg grua i mange mnd jeg.var skjelven bare tanken slo meg.men dette kunne jeg gjort mange ganger til.(hadde jeg ikke sittet her med 5 stk,hehe) jeg merka fort at ting ikke er det samme nå som sist ja.mye nytt.ikke spis ditt,ikke gjør sånn,osv.trodde jeg ga dattera mi gode råd,men neida....her skal man ikke gjøre slik,sier di lærde...så,jeg sitter å føler meg som førstegangsfødende selv innimellom,hehe. du må kose deg masse ja.di vokser så fort.plutselig er di konfirmert....jeg koser meg iværtfall fult ut =0) skal trippe i seng jeg også.våkner rundt hal fire,knærten... klemz til deg også =0)
cielo *to barns mamma* Skrevet 25. oktober 2006 #34 Skrevet 25. oktober 2006 Helt enig, savner dere masse! Så koselig å lese om flere jeg 'kjenner' fra bim på denne tråden her:-) Fikk datter 5/9 og alt er veldig bra. Hun vokser som bare det og er en fornøyd liten tulle. Sover om natten og stort sett hele dagen også. Har slitt litt med sjalu storesøster, men det går seg til. Så lenge vi er flinke til å lytt til henne og hennes behov så ordner det seg. Jeg sliter fremdeles en del med vondt bekken, går til behandling og håper jeg blir bra snart !! Har ikke så mye tid til å sitte ved dataen lenger, men er innom av og til. Ha det fint så lenge alle bim-venninner )
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #35 Skrevet 25. oktober 2006 hei cielo =0) der var du også ja.koselig å høre fra deg.er glad det ble respons her,hehe høres ut til at du har en grei jente der ja.han her sliter med luft,men har vært fin i går og til nå da... storesøster må ha litt tid til å omstille seg vet du.plutselig må hun dele mamma,og det er ikke lett.kjøpte babydukke til eldste her da hun fikk søsken.gikk så fint at.da skifta hun mens jeg gjorde det samme.slipper slikt nå,da di som var minst er 10år.nå krangler di heller om hvem som skal holde,og hvem som skal gi flaske....godt jeg fikk barnebarn også.så får di en hver,hehe... håper du snart blir bra i bekkenet igjen.er nesten bra jeg,bank i bordet...men er plaget med at jeg får sennene i foten i klem,slik at tærne bretter seg mot undersiden av foten.IKKE noe godt nei. blir vel ny opperasjon der etter hvert. håper alle her kan holde kontakten i tiden som går,for dette ga mersmak =0) å at flere slenger seg på.glemte jo noen måneder...=0/
Trollet73 Skrevet 25. oktober 2006 #36 Skrevet 25. oktober 2006 Fint initiativ dette :-) Jeg fødte min datter 30. august, og hun er åtte uker i dag. Tiden flyr, men samtidig synes jeg at den går sakte. Grunnen til sistnevnte er at jeg ikke kjenner noen her, bor i en liten bygd med veldig lite å finne på når pappaen er på jobb. Det blir derfor mye innesitting og veldig mye tid på internett. Jeg savner den daglige voksenkontakten som jobben ga, men koser meg veldig som mamma. Babyen er eksemplarisk som bare det! Hun spiser, sover hele natten og smiler masse. Nå har hun begynt med små hikst når hun er glad, og det er vel starten på latter. Men hun liker ikke å ligge alene på dagtid, så da får jeg ikke gjort noe som helst. Innimellom sover hun nesten ikke på dagtid heller. Alle gode forsetter om trening og sunn mat har jeg utsatt på ubestemt tid. Føler allikevel at formen er godkjent, men gleder meg til å smette inn i gamle bukser igjen. Klart vi kan fortsette skravlinga her inne!
lana<3 Skrevet 26. november 2006 #37 Skrevet 26. november 2006 Nei attpåklatten...ser at du har lurt på det samme som meg...en mnd på etterskudd jeg da får ikke helt til å sove idag, vondt bekken... Mi vesle jente ble født 3 oktober og var 3022 gram...hun er nå rundt 7 uker gammel og 4800 gram...hun legger godt på seg og ting begynner å gå seg til...hun har begynt å "prate" mye, hun lager sånn søøøte hikst når hun ler. Sist uke lo hun høyt engang av pappaen sin...jeg fikk tårer i øynene, for en nydelig lyd...har prøvd forgjeves å få henne til å le igjen, men det kommer bare disse hikstene igjen...ser ut som hun prøver mange ganger, men det blir med dette hikstet som trolltussa sier...regner med at vesla di ler nå trolltussa... vi har siden fødsel vært gjennom gulsott, influensa x 3, eksem, hormonutslett, kolikk, kiss kidd syndrom, urinveisinfeksjon,brystbetennelse, brennkopper men nå er alt bra....Letizia sover natten gjennom fra 23 om kvelden til 11 om morgenen..rene luksusen nå...hi hi... Ammingen var problematisk med engang...Hadde masse melk før jeg fødte, frøs tilogmed noe ned. Fødte og hadde plutselig ingenting i 3 dager, så kom melka for fullt, og hadde da så mye melk at puppene sprakk enda mer, måtte inn på ammepoliklinikken å få hjelp til å tømme dem, for hun lille ble bare dårligere og dårligere til å få ut melka mi siden hun hadde både gulsott, influensa og dette dumme kiss kidd syndromet... Puppene ble som sagt giiiigantiske, folk stirret på meg de 2 første ukene etter fødsel, jeg gikk ned til normalvekt på to uker og hadde deeee puppene og den lille midjen, jeg hadde like store struttende pupper som min venninne hun har lagt 600 gram i hver pupp... Jaja det var gøy så lenge det varte for nå er de blitt lange og slakke og kan snart bruke dem som skjerf eller rulle dem oppi bhen min..hi hi håper dere gamle og nye bekjente ser disse trådene... natttiiiii....
Gjest Skrevet 26. november 2006 #38 Skrevet 26. november 2006 hæælla!!!!! =0) deg har jeg savna ja!!! tenkt mye på hvordan det gikk med deg.ser hun ikke var så lita ved fødsel. du er en mnd treig ja,,hehe.men guri så kosli å høre fra deg da!! han skrukketrollet her er blitt "bolla". sleit med gulsott med mere vi også,så han er litt sein syns jeg,men det kommer seg. "banker" lekene i gymen,og guggler,smiler og ler.men di høye lydene er det ikke.han er stille av seg,enn så lenge =0) hater å ligge på magen,og er ellers kvikk.har hatt to runder snørr,en feber,og ørebetennelser nå.til slutt fikk jeg det.men det ble lungebetennelse.er netopp kommet meg opp av senga.ble 11 dager der gitt.... puppene ja....et sørgelig syn...jeg kaller di nedfallsfrukter jeg,hehe.. kom aldri igang melka mi,prøvde og sleit,men nå er det mme som gjelder her. håper å høre fra deg igjen da.=0) hadde tenkt å lage en ny runde snart,for oppdatering ,hehe. litt morro å høre om knøttene også etter bim. håper du fikk sovet til slutt da =0)
Lumsk Skrevet 26. november 2006 #39 Skrevet 26. november 2006 Å så hyggelig å se igjen folk fra BiM samt å høre hvordan det går med dere. Her i Stiftsstaden kom Michael Johannes til verden 26/9, to dager før termin. Veene begynte klokka tre om natta, men vi dro til sykehuset først i ett-tida om ettermiddagen. Da hadde jeg fire cm åpning, men smertene hadde ikke vært så ille som jeg hadde regnet med så det ble til at vi drøyde med å dra så lenge som mulig. Jeg ville helst ikke bli sendt hjem igjen. Klokka 16.44 var fødselen over så jeg var relativt heldig. Ikke gjorde det så vondt som forventet heller (førrstegangsfødende) så det ble ikke til at jeg ba om noe smertelindrende, var kun oppi badekaret en tur. Poden ble født med gulsott så vi hadde store problemer med å få i ham mat til å begynne med og måtte tilbake til sykehuset til veiing etter vi ble sendt hjem, men han la på seg nok heldigvis. Nå går ammingen bra, men jeg har følelsen av å være en smokk til tider. Tror han har økedøgn mye oftere enn hva litteraturen beskriver. Ellers går alt stort sett bra. Jeg må innrømme at det er mye mere arbeid med en baby enn hva jeg trodde og jeg er sjeleglad for at jeg har en mann som ikke er redd for å ta i et tak. Litt mere søvn og tid til å studere skulle jeg alikevel gjerne hatt. Neste helg skal vi prøve med barnevakt for første gang, men siden vi bare har 60% suksessrate med tåteflaske så kan det bli relativt spennende. Heldigvis er julebordet tre minutter unna til fots så jeg kan stikke hjem å amme om det skulle bli krise. Men, det er jo koselig med barn også og særlig så se hvor raskt han utvikler seg. Snart kommer vel trassalderen antar jeg...*grøss*
meg & to små vampyrer Skrevet 26. november 2006 #40 Skrevet 26. november 2006 Hei! Jeg fikk en gutt 9.september, så han er 11 uker nå. Het lilemo på Barn i Magen og får ikke endra tilbake akkurat nå (faen)... i tilfelle noen husker meg og kjenner meg! Min lille gutt (Brage) er snille og grei, spiser masse, vokser, smiler og er god. Han var 3360 gram, tung og 48 cm lang da han blei født og bruker nå str 62 i klær! Amminga går fint og vi har til og med hatt barnevakt! Flinke oss! Fødselen var helt jævlig og jeg gruer meg til neste gang, men skal tørre å prøve på nytt altså! Ikke særlig begeistra for behandlingen på KK... men men, man kan ikke tenke for mye på det heller. Ellers liker jeg godt å være mamma. Vi er ute på kafe stadig vekk og er en god gjeng her i Bergen som møtes jevnlig og utveksler råd og erfaringer, det er veldig hyggelig! Ellers er mitt mammamotto "ta alle råd med en klype salt". Det gjør jeg og jeg spiser all mat i utgangspunktet, prøver å følge min lille gutts soverytme foreløpig (men han har begynt å sove nesten hele natta av eg selv også da) og jeg stresser ikke:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå