Gå til innhold

mulig dette er feil sted å spørre.men,hvordan går det med dere som fødte i august/september??

Anbefalte innlegg

Skrevet

savner tiden på bim,der vi alle ble oppdatert om alle,hehe

hvordan går det nå da?

er knøttene snille,formen bra,og ble ting slik dere trodde??

her er alt fryd og gammen.selv om det er nr 5,så er det utrolig nok mye jeg liksom oppdager på nytt.koser oss gluggmasse =0)

"skrukketrollet" er blitt stor og rund.vokser fort,småtrolla.

å barnebarnet vokser han også.en skikkelig godklomp.

håper noen av dere gidder å svare da,hehe.

(å jepp....jeg saaavner den evige skravlinga)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, har du 5 barn? ;-) Det var bra jobbet!

Jeg har ei lita datter på litt over 11 uker. Formen min er bra, men har ikke begynt å trene og sliter med endel ekstra kilo. Men det spiller egentlig ingen rolle når alt kommer til alt.

Vesla er veldig rolig og utrolig søt. Hun utvikler seg masse fra dag til dag nå, og har allerede begynt og le og såvidt blitt litt opptatt av hendene sine. I går var hun veldig nyskjerrig på pappas nese og skjegg, det er bare så utrolig morsomt og følge denne utviklingen. Vi koser oss også glugg ihjel, og føler meg så utrolig heldig og priviligert som får oppleve alt dette!!! ;-)

Ellers er vi heldige med nattesøvnen også. Hun sover 10-11 timer, med et måltid etter ca 7 timer. Har omtrent hatt denne døgnrytmen fra hun kom!

Den eneste lille knekken vi har hatt var da det gikk skeis med ammingen. Jeg fullammet i 2 mnd, men så ble det plutselig full stopp, og nå er hun blitt flaskebarn. Var litt tungt i starten, men nå når vi har akseptert det, koser vi oss igjen masse med måltidene.

Vesla er ei lita snelle. Da hun var 10 uker veide hun 4560 gram og var 59 cm (3335 g og 52 cm ved fødsel). Men hun følger sin egen kurve, og jeg var akkurat likedan da jeg var liten. Og nå er jeg blitt 177cm høy ;-D

Håper det er flere som svarer!! Det hadde vœrt hyggelig med en liten oppdatering fra "kjentfolk". Jeg savner også litt BIM innimellom, da alle hadde evindelig med tid. Nå hender det ofte at jeg ikke har tid til å slå på dataen engang ;-))))

Skrevet

hei! fødte den 24 august.

her går det veldig bra nå:) har vært mye stress her! amme problemer og kolikk.. men nå gir eg mme og kiropraktor ordnet opp i kolikken (hun var veldig stram i rygg og nakke)

Så nå har vi fått ei superblid jente som smiler masse når eg synger :) (pappen mener hun ler av meg då...hehe)

tiden går veldig fort syns eg.. dagene flyyr avgårde, har så mye eg vil gjøre, men nå har dagene for få timer nesten, i motsetning når eg gikk gravid i slutten då var dagene laaange (og varme!)

klem :)

Skrevet

Så koselig :-)

Her går alt kjempefint :-) Lukas er en veldig snill baby :-) Sover godt om natten også :-)

Formen min er også bra, litt vondt i ryggen, men det går seg vel til :-)

Hadde trodd at det skulle være mye tyngere enn dette!

Skrevet

Hei!

Dette var hyggelig! Savner også tiden fra Bim, så jeg stikker innom og smugtitter litt. Jeg har foressten endret nick fra Florzinha.

Fødte 4.september, en uke før termin og fødselen gikk kjempe bra.

Sondre er supersnill. Sover om natten, spiser og blir stor gutt! Var på 6 ukers kontroll på torsdag, det gikk bra! Han smiler og ler og elsker å bade og ligge på stellebordet naken og tisse rundt seg. Hehe. Godt vi har fått mye fine klær så vi kan skifte noen ganger om dagen. Jeg har visst ikke lært å lese "tisse-signalene".

Vi slet litt med amming til å begynne med, men nå går det som en drøm. I dag hadde jeg også masse melk å fryse ned! Det føles bra.

Trodde aldri jeg skulle kose meg så som jeg gjør med lille-gutt. Helt fantstisk! Ønsker meg flere barn! :)

Skrevet

Hei, hei

Min kom 16 dager på overtid den 6/9 og fødselen gikk ikke som forventet, endte i keisersnitt etter endel timer med veer.... Men glemt er det! Eneste problemet er at en liten del av såret ikke vil gro og stadig går opp....

MEN ungen min er alle tiders :o) Snill som bare det. Våken kun en gang om natta ved 1-3 tiden ellers sover han fra 19-6/7 tia. Eter og koser seg og vokser snart ut av alle klærne vi har kjøpt så langt :o) Ut å shoppe mer....

Bim var alle tiders ja!

Skrevet

jippi !!!! fikk svar =0)

ja,jeg fikk nr 5,hehe...å tro meg...det ble ikke som forventa.bare myyye bedre =0)

utrolig hvor tålmodig jeg er.hyler halle natta,men jeg er så rolig at.ikke stress denne gangen.helt klart en fordel å få barn i moden alder,hahaha

var stritt sist,så jeg grua meg.men der tok jeg feil.

knærten min var 2500g da vi reiste hjem,og er nå 4585g.....på tur til å bli "bolla",hehe

hadde en drøm om å få til amminga denne siste gangen,men nei.prøvde virkelig,og fikk innmari mye hjelp av fjummsi,(all ære til henne),men jeg klarte ikke å få økt nok.resultatet ble hodepine ille som hammerslag og svimmelhetsannfall.hs overtalte meg til å kutte ut før jeg segna om.så jeg sitter med flaska og dårlig sammvittighet.men han fikk litt mm hver dag i 6 uker.å det er rekord her...

er mindre tid til dib ja.men jeg merker at jeg savner veldig den skravlinga og morroa vi hadde på bim.å så er det jo ingen som oppdaterer om hvordan det går etterpå.blir liksom stilt så fort man har født.litt synd det.

min knert smiler innimellom.er litt alvorlig,og tenkende type.men guri for et tempramang den rakkern har....her må maten serveres helst før han våkner =0)

veldig morro å høre hvordan dere har det.=0)

Skrevet

hei jenter! koselig å høre at det går bra med alle "kjente" :-))

vår gutt nr to er akkurat blitt 8 uker og tiden flyr.. han er på god vei til å bli heltids-flaskebarn pga lite melk, akkurat som sist gang.. jeg har såm mål å kalre å gi litt brystmelk ut november, men vet ikke om jeg klarer det.. det blir mindre og mindre her, så får vel være fornøyd hvis jeg klarer et par uker til..

ellers begynner vi komme i noen form for rutine.. han sover greit om natten, hvis han i det hele tatt spiser så er det kun en gang, noen ganger sover han 9 timer før han spiser.. så sover han to tre timer til etter det.. så man skal vel ikke klage! men jeg merker jo det er travlere denne gangen, man har jo en tå åring som krever sitt:-)

men som allesammen sier, det er koselig og godstundene blir flere og flere.. når han ler med hele seg da jeg synger så smelter jo hjertet og magehylingen og frustrasjonen over å ikke få sove så mye jeg ønsker, forsvinner!

og jepp, savner sladdringen og tattlingen fra bim jeg også!! kanskje vi burde bli litt flinkere m å oppdatere om ting og tang inne på klubbsidene.. er det ikke slike for dem som har født også?

Skrevet

Da var du attpåklatt!!! Har prøvd å finne deg flere ganger! Både på småtroll 9og ammedebatten... Sendte deg en mail med bilder for noen dager også men ikke noe svar:(

Hvordan går det?? Har savnet deg masse, tross for at en har mye å gjøre!:)

Lille klumpen vår er stor og rund nå, spiser som en hest!;) Hehe!! Han legger på seg ca 400 gr i uka!! Hjelp!;) Synes han er konstant sulten! Når skal dette gi seg litt tro? Haha! Håper det står bra til med ting og tang hjemme da og ser jo at du koser deg masse!!!:)

KLEM:)

Skrevet

Hei hei:)

Savner også tiden på bim, da jeg kjente mange, eller følte det hvertfall. Få kjente nick her inne..:(

Her går det bra, snuppa vokser fort, er snart ute av str 50! Hun er veldig glad i puppen, men tar endelig smokk også:) Her om dagen ga vi flaske, og så koste vi oss med et par glass! Hurra, det gjorde godt for en sliten mamma...

Elsker å ha perm og trille tur osv, ikke så gøy når jeg har spist noe feil, og hun hyyyyyler.

BL er fullstendig borte, krykkene står i kjelleren og samler støv igjen, merkelig... (jeg brukte krykker deltid fra april....)

Skrevet

godt det ikke bare er meg som savner alle =0)

vi kunne jo starte en slarvetråd,hehe.for alle som vil.skulle stått oktober også.jeg kom ikke på den mnd....FYYYY MEG.....!!!!!

formen min er som før.ELENDIG...

men mye bedre enn da jeg gikk med myggstikkmagen. =0)

å jeg trener flittig på å være mormor....gutta boys er to luringer,hehe

har laget hjemmeside om di,eller prøver da.er ikke noe flink til sånt.

(kjeda vette av meg noen dager.)

er det flere som vil oppdatere oss da???

ble i myyye bedre humør nå!!!

TAKKER =0)

Skrevet

Ikke helt kommet meg bort fra bim enda jeg da.... Er litt her og litt der... Fødte ei nydelig lita jente 30/9, så hun er akkurat blitt 3 uker ;o) Går veldig bra, hun sover og spiser... Litt mer våken nå da. Storesøster på 2,5 er ikke sjalu (enda...) og koser og stryker på sin lillesøster ;o) Snuppa var 3480g og 50cm, ikke vært på noen ktr etter hjemkomsten, så vekta nå er ukjent... Men hun pupper som bare det, så den har nok økt ja...

Ammer 1-2 ganger om natta da, både hun og jeg sovner stort sett igjen med en gang ;o) Så vi bare koser oss ;o) I dag sto vi opp kl 10! Storesøster sov til da hun og!!

Skrevet

Så koselig tråd! Jeg savner også tiden på BiM, men det er godt å ha DiB-sidene også, særlig for de av oss som er førstegangs :-)

Jeg fødte ei jente den 6.september, og hun er verdens beste!!! Blid og god det meste av døgnet, sover godt om natta, og hun har vokst seg lang og rund. Storkoser meg som mamma! Fødselen gikk bra men var veeeldig smertefull, men det stopper likevel ikke ønsket om å få flere barn :-)

Skrevet

jeg er mest på dib nå,men mååå bittelitt inn på bim hver dag.(kan ikke slutte for brått,hehe)

er jammen mye jeg har fått svar på her inne ja.utrolig bra forumer.

å hadde di andre fødslene vært like fine som denne,ja da hadde jeg vel sittet med en skokk unger...=0)

så godt å høre fra dere da.kjempekoselig =0)

Skrevet

Vi fikk ei jente den 1.sep med hastekeisersnitt etter en såkalt mislykka induksjon. Men glemt er det, for vi har fått verdens nydeligste jente! Hadde ikke trodd jeg skulle lage et så pent barn.:-) Vi får mye skryt av hvor vakker hun er, og da vokser jeg noen meter kan man si.

Ikke nok med det, men hun er veldig snill også, og bestemt! Hun sover mindre på dagene nå enn hun gjorde i begynnelsen,men er stort sett fornøyd når hun er våken. Hun storkoser seg når vi går tur eller kjører bil (det siste gjør vi ikke så mye av enda siden hun er så liten..). Hun begynner å bli så lang, så når begynner vi så smått å bruke str 62 i klær!

Det meste er bedre enn forventet, og alle vennene våre sier at jeg ser så godt ut/stråler og tydelig ønsket meg et lite barn. Pappaen stiller opp mer enn forventet også, og jeg er fasinert over gleden og lykkepreget ansiktet hans har når han ser datteren vår. Han er også fantastisk mot meg og hjelper meg med "alt". Drømmemannen!

Det vanskelige med alt er at pappaen jobber mye, og han må det. Så jeg er "jobbenke".Det gir naturligvis meg en del ekstra ansvar, som jeg er rustet til å klare, men det er en utfordring. Vi hadde ønsket det annerledes, men får ikke gjort noe med det akkurat nå. Vi setter ekstra stor pris på den familietiden vi har i helgen da i alle fall!

Vi er så glade i barn og berikelsen det gir livet vårt, så vi håper å gi jenta vår søsken/lekekamerater hvis naturen tillater oss det.

Skrevet

hei!

så bra initiativ:))

har byttet nick fra augustbaby;)

savner også tiden inne på bim, har ikke rukket å bli "kjent" med noen her inne. har for det meste vært inne på ammedebatten når jeg har hatt tid til å slå på dataen. storkoser meg masse som mor, trodde aldri den gutten skulle komme,- gikk 9 dager over termin. var stor glede og jubel de første dagene, men fikk litt av et sjokk da det viste seg at amminga jeg hadde gleda meg sånn til ble et mareritt. først en svak brystbetennelse, deretter sopp, og så brystbetennelse igjen - som kom for å bli noen uker. for ikke å snakke om hvor følsomme og vonde puppene plutselig ble. men heldigvis er det verste over nå, og har begynt å kose oss under amming, men gruer meg fortsatt ganske mye hver gang, selv om det ikke gjør så vondt lenger, så sitter det fremdeles i meg at det skal bli det. har nok melk heldigvis.

men rart som et smil fra lillegullet kan gi en glede i all frustrasjonen:) her er det vippestol som er tingen for tiden. har sånn stol med leker hengende over, og de disser når han vipper, og det har han skjønt sånn ordentlig nå.:) ellers er det gøy å ligge sammen med mamsen på teppet på gulvet og synge sammen til cd'en med barnesanger - prøver å henge med så godt han kan -hihi- ellers er han en utrolig nydelig og tålmodig unge, som sjelden gråter og er stort sett blid og fornøyd:) hadde ikke trodd det var mulig å elske noen så mye, og enda blir følelsen bare sterkere for hver dag. helt fantastisk å være mor! :))

og gratulerer til dere alle nybakte mødre!!

klem fra

Skrevet

heisann =0)

har også den følelsen.av å ikke "kjenne" så mange her inne.ble litt ensomt til slutt.

var inne på amme jeg også,men nå er jeg tørrlagt,og da ble det slutt på det.amming er ikke bare lett nei.min knært vil ikke ligge på gulvet han.blir en hissigpropp med en gang.å pappan laga den fine vugga,men nei....her skal det kun være vognsoving.håper det snur seg snart...

nå er det gulping som er det nye.gulper enormt etter at jeg begynte med malt.skjønner ikke hvorfor...

så nå er det storforbruk i klær og kluter.

sover 4 timer i slengen og er en rolig og fornøyd gutt igrunn.men mye vondt i magen nå enn før.

Skrevet

Jeg må vel innrømme at jeg ikke var så mye på bim før på slutten, men jeg henger meg på her lell. Ser at på dette forumet kommer jeg nok til å være mer....

Vesla kom 22. september og vips ble jeg forvandlet fra en som tok ting som det kom og ikke var bekymret for noe til en som bekymrer seg for alt!!! Dermed er forumet her en nødvendighet!!!

Vi koser oss, hun er egentlig veldig snill, ammingen går greit og hun sover stort sett om natten. Det eneste er at hun hater å bli trillet på tur, da hylgrines det. jeg som tenkte at vi skulle gå laaange turer og kose oss ute er nå mest inne....

Skrevet

Heia :o)

fikk snuppa vårs 8.september, 4 uker før termin... ei sterk og frisk snuppe med en apgar på 9 rett etter fødselen :o) Veide da 2618gram og var 43 cm... når hun var 5 uker og 3 dager (for en uke siden) var hun 50cm og 3830gram, så vekta stiger (og det burde den så ofte som hun spiser)

Alt er utrolig perfekt, bedre enn jeg hadde trodd... og hun er utrolig snill.. Veeeeldig kosesyk, sover sjeldent i vugga si på dagen - og på natta får hun sove i vårs seng... men da våkner hun i 2 og 6 ca for mat... eller oftere:)

Nå er det visst tid for mat igjen, men koooselig å lese om dere andre bimmere :D

Skrevet

Teodor kom til verden 21.sept.Ble satt i gang 12 dager før termin pga.alvorlig svangerskapsforgiftning.Han veide 3034 gram og var 50 cm lang,med masse mørkt hår og verdens nydeligste smil.Han er en skjønn gutt og vi storkoser oss.Dagene går med til trilling,en bytur i ny og ne og besøk:)Han ammer ca hver 3.time og på natten 1-2 ganger amming og skifting.Legger han våken i egen seng på kvelden ca 22,da ligger han en liten stund før han sovner,så slumrer han på morgenen til ca 09-10.

Min form er mye bedre,det har tatt sin tid men,men...Sliter fortsatt med 6 ekstra kilo,men pyttsann!!Stortrives som mamma.Det er vel vanskelig å si om det er som jeg forestillte meg,jeg tror det er mye bedre:))

Nå er det bading:)

Skrevet

dette var gøy =0)

så morro å høre fra dere.vært så utrolig stilt syns jeg.

han her sover endelig.har apearmer innimellom.så her holdes,bysses,og traskes det...sliter med magevondt store deler av dagen.gode råd mottas med stooor takk =0)

(innbiller meg at malten har skylden)

kan ikke skryte av lang sovetid for tiden.er som regel 4 timer,også på natten,men i disse dager er det minimalt..men sånn er det =0)

blir vel bedre tider igjen.

Skrevet

Hei alle sammen:)

Ja, jeg savner også tiden på bim, men det er koselig å se kjente nick, og det attpåklatt kjenner jeg igjen sammen med noen andre her inne i denne tråden. Det er kjekt.

Her flyr tidne. Vegard er 7 uker gammel idag, og han har blitt en stor plugg! Vi skal på 6ukerskontroll idag, så jeg vet ikke helt hva han veier, men jeg er sikker på at han er over 6 kg nå. Jeg ammer selv. Er så heldig at det ikke har vært noe problem denne gangen heller. Det er jeg veldig glad for.

Det eneste som har vært tøfft her, er at vi har vært mye syke. Jeg og Lisa har hatt feber og omgangssyken om og om igjen:( Hun hoster fælt og har feber igjen nå. Huff håper det snart er over, for lillegutt er blitt smittet. Han har ikke feber, men hoster og har snue:(

Skrevet

hei å hopp..

savner oxo tiden på bim vet jeg..!! :)

Men her er i allefall alt bra.. Snuppa er verdens snilleste, å det har hu vert fra hu ble født! Spiser, sover, å smiler når hu er våken..!! Nesten ikke grini etter at hu ble født engang..!

Koser oss masse om dagen, men tida går så fort at det er ikke så masse vi rekker :) Men men..!!

Håper alle andre oxo har dte bra :)

Skrevet

Hei hei!

Dette var en skikkelig koselig tråd! Kjempegøy å lese litt hvordan det går med dem man "kjenner" fra BIM!!! :)

Jeg fødte en kjempeskjønn liten jente 1. sept. Fødselen gikk veldig bra, til tross for at det var setefødsel. Jeg må si jeg var noe bekymret på forhånd, men ut kom hun, og jeg har ikke tatt skrekken ;)

Lille gullet vårt er kjempesnill stort sett døgnet rundt, og både spiser og sover godt!

Jeg trives veldig godt som mamma, og koser meg dagen lang. Det er så utrolig gøy og givende å følge med på utviklingen til dette liil mennesket! Hun har nå begynt å "prate" litt med oss, lager sånne skikkelige golyder og smiler fra øre til øre! Kjempeartig!

Håper flere slenger seg på denne tråden!

Klem fra meg :)

Skrevet

så morro å høre "nytt" fra dere =0)

er det fler????

DYTTER OPP =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...