minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 min datter har hatt bæsje bleier hver dag siden hun ble født. men nå er det stoppp, tredje dagen nå... i går og i dag har hun presset og sutret ekstremt mye. hun pronper en del, det lukter utrolig vondt! men stakkar hun presser og presser..... det sies jo det at når de fullammes så kan de ikke bli harde i magen men det er jeg temmelig sikker på at hun er.... noen som har råd til meg? (har brukt miniform før og det gjør at hun får mer vondt i magen) hun er 8 uker....
Expat Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 DET SOM KOMMER UT skal ikke være hardt. Kommer det "sauebæsjer" i bleien til slutt så skal hun ses av lege. At de trykker er vanlig, og det kan gå 14 dager imellom uten videre. Noen gir malt for å få farten opp, noen tar tempen i rompa, det hjelper ofte. Eller sykle beina opp mot magen, eller massere magen med klokka.
mamma`n te Kaja Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Lille her forandret også plutselig avføringsmønster fra flere ganger om dagen til kanskje 1 gang i uka.. Hun fiser så det jomer etter, og det lukter desperat vondt.. men hun er ikke forstoppa, for når det først kommer er det helt normal konsistens, bare veldig mye.. Hun får kun morsmelk.. så er ikke sikkert hun er forstoppa..
go`mor Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg tror nok ikke hun er hard i magen, selv om du synes det kan virke sånn. Barn som får kunn mm får ikke forstoppelse. Det er helt normal at noen babyer plutseli slutter å ha avføring hver dag, kan fort gå opp til 1-2uker i mellom ( det er helt sant, har sett det hos flere) Så prøv å ikke beskymre deg, det er helt normal (selv med ille luktene promper)
Gjest Mamsidaisy Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har hatt 2 barn med samme problem. Det er ikke forstoppelse så lenge de bare får morsmelk, men dermed ikke sagt at det ikke er plagsomt! Med min største gikk jeg på babymassasjekurs og fikk "bonus" ved at han begynte å bæsje hver dag når han fikk såkalt kolikkmassasje daglig. Hvis jeg hoppet over en dag eller to stoppet magen opp igjen, så da var det bare å fortsette. - Og så er det koselig å massere gullet også, da :-) Har også gitt rådet videre til to venninner og de har erfart det samme. Med minsten hjalp ikke massasjetrikset.Han skrek en del, sov urolig og var generelt utilpass. Gikk minimum 2, ofte 3 uker mellom hver b-bleie. Tok ham med til osteopat som behandlet en slags skeivhet i nakken og det hjalp. 2 behandlinger senere var magen normal, ungen rolig og sov mye bedre. OG mamma var veeldig glad!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 hvis du tror småtten har vondt i magen kan du faktisk gi litt TYNN kamille te.. lunken (kokt selvsagt) det kan roe magen litt .. og dessuten er det søvndyssende;) og du kan drikke amme te eller fenikkel te.. da får han i seg det gjennom melken og det kan virke på luft smerter etc.. ;=) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå