Gå til innhold

Må ha skrikekur nå......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere kan mene hva dere vil, men jeg orker ikke mere. Hun er snart 4 mnd. Sovner ved ett tiden om natta, sover ikke om dagen. Våknet ved ti tiden idag, men har spist 7 ganger i natt. (hun får mere nok med mat så det er ikke mangel på det som er problemet). Liker i utgangspunktet ikke skrikekurer, men jeg klarer ikke mere. Har bare lyst til å flytte for meg selv for jeg makter ikke mere. Har et barn til på 2 år også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje jeg ville tatt kontakt med HS først, se hva de anbefaler. Det sies jo at man ikke bør starte med en eventuelt skrikekur før barnet er 6 mnd. Har du prøvd å begynne med litt grøt eller velling, slik at du vet at barnet ikke er sulten. Vær også sikker på at du har utelukket alle andre ting.. slik at du vet at det ikke er en annen grunn for at han skriker. Det høres også ut som om du trenger litt avlastning, leser ut i fra innlegget ditt at du er fryktelig sliten. Få noen til å hjelpe til ¨på dagtid slik at du får innhentet litt frisk energi, og er klar for nattens harde kår :) Lykke til :)

Skrevet

Vi har vært hos HS, manuell terapaut, kiropraktor, vi veier og veier mat er det ikke mangel på. Prøver forgjeves med smokk til ingen nytte. Ingenting er uprøvd, tro meg. Jeg er utslitt, har avlastning både dag og kveld, men jeg klarer ikke mer, har fått fullstenidig nok av å ha den babyen oppå meg hele døgnet.

Hovedinnlegger

Skrevet

Skjønner hvordan du har det...... Jenta vår (4 mnd) er heller ikke den som sover mye. På kvelden har det stort sett gått greit, men nå har hun begynt å tøve med innsovningen. Hun sover sammen med meg og det er klin umulig å få henne til å sovne for seg selv om kvelden. Vi har prøvd siden hun var liten å få det til. Nå har hun hatt kolikk så det kan være en årsak her. Så vi har faktisk lagt henne mett, nybadet og kjempetrøtt og latt henne skrike. Har prøvd ALT av andre gode forslag.

Det finnes en del forslag hvis du går på lommelegen.no og kikker på svar fra søvnspesialisten der. Ellers går det jo an å høre med helsesøster. Men man blir rimelig desperat når ingenting funker!!

Skrevet

Har vært hos helsesøster flere ganger, men ingenting av det hjelper heller. Hun synes barnet mitt bare skriker unormalt mye.

Hovedinn.

Skrevet

Hei!

Skjønner godt at du er frustrert.... Er ikke moro med slike dager/netter...

Jeg er ingen ekspert, men mener å ha hørt at en sånn skrikekur ikke bør brukes før barna er så og så gamle.... 10mnd eller noe?!

Så jeg vil egentlig bare anbefale deg en bok som heter "the no-cry sleep solution" som er skrevet av Elizabeth Paintly(tror det staves sånn...:)).

Vi har blitt anbefalt den, og den virker veldig bra (ikke helt ferdig enda men...). De har den på bokkilden.no, tror den koster ca 150kr...

Lykke til hvertfall!

Skrevet

Jeg har syntes jenta vår skriker uforholdsmessig mye også. Men jeg tror nå at enkelte unger er slik. Jeg har en mistanke om at jenta vår ikke helt har glemt kolikken og fortsetter i gamle spor. Selv om hun egentlig ikke har noe å skirke for lenger.

Prøv skrikekur du, hvis du er sikker på at det ikke er noe som helst annet som plager henne. Kjøp deg ørepropper og sett det inne hos henne på soverommet når det er sovetid slik at hun ser deg.

Skrevet

Har du prøvd å gi henne grøt/velling? Når hun våkner 7 ganger på natten for mat er det vel tegn på at hun er sulten?

Ellers så anbefaler psykologer at man venter med skrikekurer til barnet er 6 mdr. Kanskje du kan prøve The no-cry solution som foreslått over.

Skrevet

Føler virkelig med deg og hvis du er helt hundre prosent (og gjerne litt til) sikker på at det ikke er noe som feiler henne og alt av rutiner er prøvd ut, inn og opp i mente ville jeg kanskje vurdert skrikekur.

Spiser hun ofte om dagen? Ammer du eller får hun flaske?

Det kan virke som hun har snudd spisedøgnet sitt, men 7 ganger er jo utrolig mye...

Unner deg virkelig søvn.

Skrevet

vi har også en som våkner opptil hver time hele natta. Vi har hatt melkeallergi etc, så har hatt årsaker til å ha et urolig barn, men det er liksom forbi. VET du ikke spør om du skal ha skrikekur eller ikke og forstår du er lei, så mener ikke å kommentere det at du vil avvenne henne, men bare tenkte jeg skulle tipse deg om at reflux-barn ofte våkner mange ganger om nettene. Kan ha refluks uten gulp. Ikke vet jeg, men jeg driver og prøver å få vår gutt sjekket for dette, virker som han våkner fordi noe forstyrrer han.

Skrevet

Vi brukte skrikekur ved samme alder, med "positivt" resultat.

MEN, jeg angrer fortsatt på det.

Dersom du ikke vet hva annet du kan gjøre, legg deg hvertfall sammen med den lille mens h*n gråter. Da har h*n ihvertfall mammaen sin.

Du vet ikke hvorfor barnet gråter og det trenger mammaen sin.

Skrevet

uff, høres ikke noe særlig ut nei. føler virkelig med deg. må bare spørre jeg: hva er skrikekur egentlig? aldri hørt om det jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...