Gå til innhold

Små små Pupper og amming?! dumt spm!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hadd småe bryst og brystvorter ,hvordan er dette med amming?! De har ikke vokst noe særlig er 4.mnd nå.. Blir jeg å kunne amme? dumt spm ,men de er veldig små lixm.. Håper jeg blir å produsere melk for jeg vil amme den lille!!! hmm?! Erdet noen som vet hvordan det er med de brystene og brystvortene?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest at alle merker en forandring. Jeg er normalt en 70 b/ c.

Nå har jeg lagt meg ut til en 75 C. ikke mye, med andre ord. Men vortene mine forandret seg i farge og ble litt større etter å ha født og ammet to barn. Dette er det kroppen som styrer, og vi er forskjellige.

Jeg husker jeg sto og så meg i speilet på sykehuset etter å ha født førstemann og nesten gråt. Puppene mine var ikke lengre mine, men de var gedigne og ukjente. Trivdes ikke med det, men det roet seg heldigvis når ammingen var godt igang og barnet fikk noen mat rutiner.. Jeg pumpet ved overskuddet og donerte til prematur avdelingen.. Men at ting forandrer seg- det er sikkert.

Skrevet

Størrelse og amming har ingen sammenheng, så det blir sikkert å gå kjempefint :o) Noen få har ikke melkekjertler, men uansett hvor små pupper en har, har de aller aller fleste melkekjertler. Er brystvortene små er det jo dessuten enklere for babyen å gape over enn om de skulle være veldig store.

Skrevet

Vet forsåvidt ikke, men i en gravide bok jeg har kjøpt har damen som er avbildet fra uke til uke små pupper, og det er nesten bare brystvortene som blir større. Det går sikkert fint, selve melkeproduksjonen foregår vel litt sånn innenfor og mot armhulen? Spør jordmor, eller ring ammehjelpen så du slipper å tenke på det.

Skrevet

Størrelse på bryster og brystvorter har ikke noe å si for hvordan det går med ammingen. Jeg er i utgangspunktet flat med små brystvorter, men får litt pupper i graviditeten. Jeg ammet nr 1 i et halvt år, og nr 2 i over ett år, jeg kan love at etter fødselen så kommer melka uansett størrelse på bryster i utg.punktet. Så ikke bekymre deg over dette, det går garantert fint! Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Man bekymrer seg for det meste! Iallefall jeg ,det er første gangen så vet ikke så mye! Bruker for det meste å spørre her jeg å får som regel svar på det jeg lurer på så takk for det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...