Gå til innhold

Kynnere så kraftige som rier ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha nr. 2 i januar og har den siste uken opplevd smerter i magen som føles akkurat som rier. Det er vel bare kraftige kynnere, men det ligner så på rier at jeg blir litt bekymret.

Legen min beroliget meg med at det bare er livmoren som øver seg og at noen kjenner det sterkere enn andre.

Andre som har hatt det på samme måte og som kan berolige meg ytterligere om at det er normalt og ikke farlig for barnet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt samme "problemet" og fikk beskjed om at det IKKE skulle være SÅ vondt. Skader ikke barnet, men kan føre til modning og fortidligfødsel. Jeg er nå 100% sykemeld på grunn av det, og beordret til å ta det helt med ro (så godt det lar seg gjøre i alle fall).

Er du usikker, så tar du deg en liten telefon til føden og snakker med dem. Er mulig de vil ha deg inn til registrering og sjekking av livmorhals.

Er klart noen kjenner kynnere rbedre enn andre, men får da være måte på =)

Skrevet

Jeg synes også det høres fornuftig ut, som innlegger ovenfor foreslår, å ringe føden og snakke med dem. Kynnere skal ikke gjøre så vondt, det behøver ikke å bety noe, men er jo greit å få sjekket da. Jeg har selv mange vonde kynnere, står på riehemmende og er på jevnlige kontroller på sykehuset - så dette er noe de tar alvorlig for å hindre modning og prematur fødsel. Lykke til :o)

Skrevet

Hei

Jeg har ikke opplevd det selv, men jeg ville tatt en telefon til føden og hørt med de. Da får du sikkert komme inn til en sjekk.

Dersom kynnerne drar nedover mot skjeden og om du kjenner press nedover, eller du føler at det er ubehagelig slik at du blir uvel av dem kan jo det tyde på at det går over i rier.

Har lest at det er vanlig å kjenne kynnerne bedre for hver fødsel, men de skal jo ikke være vonde som rier. Man kan også få kraftigere kynnere om man har UVI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...