Gå til innhold

Innvendig eller utvendig UL i uke 8? Og pris?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må ta innvending så tidelig, går ikke an å se noe med utvendig før etter uke 11-12 (i enlingsvangerskap i hvertfall). Er ikke noe ubehagelig med innvendig. Prisen varier nok veldig, men du bør beregne mellom 600 og 1000 kr. På Volvat i Bergen koster det 890 kr. Når man er til UL i uke 8 ser man veldig lite, som oftest bare en liten grå klum med en sort prikk som er hjertet som banker, kanskje muligens en antydning til bevegelse. Man kan skimte hvilken del av klumpen som er hode og hvilken som er stumpen etter anvsing fra legen, men de færreste vil klare å se hender og føtter. Likevel, det er vel verd det å ta en UL og se at det er liv :-)

Innvendig ja. Men når jeg tok det så synst jeg det var skikkelig ubehagelig jeg da, men dette er sikkert forskjellig fra person til person.

Poden min var første gangen(uke 7) en liten peanøtt, å uka etter var han en liten drue, hehehe. Så utviklinga gikk fort.

Jeg fikk ul fordi jeg ikke hadde peiling på hvor langt jeg var på vei og om jeg skulle beholde eller ikke, så hvor mye det koster aner jg dessverre ikke.

Innvendig ja. Men når jeg tok det så synst jeg det var skikkelig ubehagelig jeg da, men dette er sikkert forskjellig fra person til person.

Poden min var første gangen(uke 7) en liten peanøtt, å uka etter var han en liten drue, hehehe. Så utviklinga gikk fort.

Jeg fikk ul fordi jeg ikke hadde peiling på hvor langt jeg var på vei og om jeg skulle beholde eller ikke, så hvor mye det koster aner jg dessverre ikke.

Annonse

OK, da får jeg belage meg på innvendig. Forsåvidt greit det, bare jeg får se et bankende hjerte :-) Det får koste hva det koster. Skal ta en i uke 12 også, så kan heller den være utvendig.

Da fikk du sikkert henvisning, siden du kun betalte egenandel på 60 kr. Jeg får nok ikke det, selv om jeg mistet i august, så jeg må bestille privat.

Jeg gikk på kontroller til en gyn i forrige svangerskap, og han tok utvendig UL hver gang. Mener at han tok så tidlig som i uke 8, men husker ikke hva han så. Tror jeg bestiller meg en innvendig, jeg :-)

Annonse

Jeg tok UL i dag (Oslo) Jeg er 6+4 på vei og tok først utvendig. Da han trodde det var tvillinger, så sa jeg at jeg gjerne ville ta en innvendig også just to check. Så jeg tok begge i dag, selv om det hadde holdt med en utvendig. Fikk også et fint bilde. Ser ikke ut som et menneske barn enda, men allikevel er det min baby som etterhvert blir stor.. 6,4 mm hehe

Betalte 1200,- og for meg var det vel verdt det. Fikk jo se hjertet slå også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...