Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe 2 dager i uka når frøkna er 6,5 mnd og håpet er da at hun spiser et fult måltid grøt og et med middag, vann til drikke mens jeg er på jobb og pappan er hjemme. De andre måltidene har jeg tenkt til å fortsette med ammingen.

Hvor lang tilveningstid må jeg regne med før hun spiser 2 fulle måltider, tror dere??? Vet at alle er forskjellige, men hva er deres erfaring???

Og når begynte dere med smaksprøver??? Hun er nå 16 uker.

Ble litt rotete, men men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo som du sier veldig forskjellig fra barn til barn hvor lang tilvenningen tar. Hos oss går det ganske sakte...

Jeg startet med smaksprøver til gutten min da han var ca 4 mnd. Etter to uker var vi opp i en halv posjon, etter tre uker økte vil til halv posjon morgen og kveld (men det varierte veldig fra dag til dag om han faktisk ville spise så mye). Nå har vi gitt i fem uker og gir fortsatt ikke mer enn max halv posjon morgen og kveld på en god dag. I tillegg virker det som om han ikke er spesielt glad i grøten lenger, blir mye tull og gris med maten. Men fruktmos vil han gjerne spise da...

Har ikke forsøkt med grønnsaksmos ennå, men tenkte å prøve det snart siden han virker litt lei av grøten.

Hvis jeg var deg, ville jeg nok startet i god tid før du skal begynne på jobb så du er sikker på hun er godt i gang med fast føde. Jeg tror nok jeg ville begynt før hun er 6 mnd for 2 uker tilvenning er kort tid for å innføre to fulle måltider - det er i hvert fall min erfaring.

lykke til:-)

Skrevet

Jeg har samme erfaring som Humle.

For å være sikker, ville jeg startet med smaksprøver når hun er ca 5.5mnd. (Evnt enda tidligere, så slipper du at det blir en stressfaktor at hun spiser lite til hvert måltid når tiden er kommet for å jobbe).

Eldstejenta mi satt og gapte høyt fra dag 1. Yngstemann har vært en utfordring, ja... Syntes det tok bortimot 4 uker før jeg følte at vi fikk litt kontroll med hans grøt-måltider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...