Gå til innhold

jeg har blitt syk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ligget og vridd meg hele natta, sovet maks to timer. og i dag klarer jeg ikke å svelge, når jeg snyter meg er det blodig, og jeg er generelt slapp. regner med feberen er underveis. bør jeg kontakte lege, eller blir det bare oppfattet som syt? ber han meg ta en paracet, eller er det vanlig å dra inn for en sjekk siden jeg er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er skikkelig forkjøla og vært det siden fredag. I dag drar jeg til legen for å få sykemelding. Er så utrolig slapp og min jobb krever meg 100% hele tiden. Kan ikke bare gå og slappe av eller ta med noe varmt å drikke plutselig.

Siden jeg er gravid merker jeg at jeg blir enda mer sliten og trenger mer hvile. I tillegg har jeg en gutt på 1 år, men han er heldigvis i barnehagen:)

Så svaret mitt til deg blir, gjør det du føler for. Du måå ikke til lege selv om du er gravid og syk, men om du vil ta noen blodprøver og trenger sykemelding et par dager er det jo lurt.

Skrevet

At det er blodig når du snyter deg er bare fordi blodkarene våre (manges) sprekker mens vi er gravide. Jeg har stadig litt blod på papiret uten å være syk. Men feber er vel det du skal passe deg for når du er gravid, så det blir vel paracet du skal bruke om du ringer legen eller ei ja. Ta tempen.

Regner med du tar ut egenmelding i dag.. Selv kan jeg tenke meg jeg ville gått til lege om jeg ikke merket bedring på dag 3/4, for sykmelding og generelt for å høre en lege si alt er ok utenom forkjølelsen!

God bedring! :-)

Skrevet

jeg er student, så sykemelding er ikke noe problem :) men skal se det litt an, hvis det blir merkbart verre i løpet av kvelden og natta ringer jeg i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...