Gå til innhold

Skuffet etter og ha vært oss legen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 13+3 i dag og skulle til min 2kontroll til legen.Tok med urinprøve og tok en blod prøve.Så inne til legen spurte han bare om jeg hadde fått time til ultralyd og skrive den opp og målte blodtrykket...det var alt.Ble litt skuffet jeg.

Tenkte de målte magen,høre fosterlyd og slik jeg..snakket litt mere.

Når gjør de det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff,så uheldig du var med legen da..

jeg var på fredag til første kontroll,og hun legen fortalte masse forskjellig og jeg fikk høre fosterlyd..

idag skal jeg ringe å få time hos jordmor..=)

Skrevet

Sånn er legen min også, det er helt intetsigende å gå dit. Hos jordmor i uke 17 derimot var det masse info og prating og lytting, var der en hel klokketime! I vår kommune går vi annenhver gang til lege og jordmor, skal du til jordmor senere?

De kan visst ikke alltid høre hjertelyden så tidlig som du er, så det var vel derfor han ikke lyttet denne gangen, for DET regner jeg med legen gjør når jeg skal til han om fem uker eller så.

Skrevet

Hei

I mitt første svangerskap gikk jeg så å si kun hos jordmor, hun var helt fantastisk. De få gangene jeg var hos legen var jeg vel inne 3-4 minutter, tenker jeg. Denne gangen er det litt annerledes ettersom jeg har lavt stoffskifte og av den grunn har mye kontakt med legen. Har også en ny og bedre lege enn i forrige svangerskap.

Det er nok forskjellig hvor god tid de ulike legene har. Jeg skal til min første jordmortime i morgen, har høye forventninger må jeg si. En annen jordmor enn sist, litt redd for å bli skuffet.

Skrevet

Enig i at legebesøk blir lite spennende... Bestill time hos jordmor - mye bedre etter min erfaring!!! Har vært en tur hos min. Hun sa at det er for tidlig å høre fosterlyd og at de ikke begynner å måle magen før om en måneds tid - regner med at det må bli letter å kjenne livmoren før de kan begynne å måle - jeg kjenner ihvertfall ikke min utenpå enda (er 12+6). En ting er sikkert - det var deilig å komme til noen som en kan snakke med om/rundt graviditeten. Legene har lett for å være veldig tekniske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...