hannemora:-) Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg er så uheldig å ikke ha morsmelk til min lille baby,og må derfor mate med flaske. I starten varmet jeg flaskene kun i vannbad,men må innrømme at i en hektisk og av og til kaotisk hverdag med 2 barn under 2 år har det blitt mer og mer tydd til den raske løsningen som microbølgeovn er! Bør man egentlig ikke gjøre det,og hvorfor? Har hørt noe om ujevn oppvarming,men rister jo flasken godt så tror ikke det er et problem..
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 De gjør det på sykehuset, så jeg tror ikke du behøver å bekymre deg for det ;-)
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg varmer i microen hele tida! Man rister jo flaska som du sier! Vet det er litt ulike meninger om det, men tror det går veldig fint )
84 mamma Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Me brukar micro. Varmer vatnet i micro og har i mme.pulver etterpå. Har gjort dette ei god stund. Men så høyrte eg nokon sei at hs anbefalte ikkje å beuka micro. Så eg veit ikkje. Me bruka jaffal microen når me lagar mme til guten vår.
mia:) Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 hei, det som er lurt, er å koke en god del vann,og ha det på rene flasker i kjøleskapet, og bare varme det i mikroen når du skal lage en flaske! det gjorde vi til lille var ca 5 mnd. da stappet han jo allikevel alt i munnen, så var liten vits i å koke vannet, hvis du skjønner. nå får han bare vann fra springen som blir varmet i microen. heller oulveret oppi flasken etter at jeg har varmet vannet.
hannemora:-) Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2006 Godt å høre! Det er nemlig ikke alltid like lett å gjøre alt "riktig" hele tiden når det står på som værst, hehe!
Villemo&Pjokken Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 Men blir ikke det feil da...? Vitsen er jo at vannet skal være nykokt, enklere for pulver å blande seg osv... kjemisk reaksjon. Leste det ett sted men husker ikke hvor. For hvis man bare varmer vannet lenge etter det er kokt, kunne man vel like gjerne droppe å koke det? Babyer får jo vann fra springen fra de er 4 mnder ifølge norske barneleger. Varmer alltid i micro vi ikke noe problem.
Expat Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Vann er vann er vann er vann. H2O... Det er pga bakterier og virus at man koker vannet. Og da kan det bare varmes til passende temp i mikroen og blande pulveret etterpå. Vitaminene i mme'n skades av mikroen.
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 varmer vannet i microen og blander så i pulveret. en bør ikke ha ferdigblandet mme i microen for da blir melka ødelagt. altså næringsstoffer (fettsyrer) blir ødelagt av strålene i microen.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #10 Skrevet 23. oktober 2006 Er vel bare morsmelk man ikke skal ta i micro'n, fordi det dreper en del vikitige... ja, var det vitaminer og slikt mon tro? Hehe. Ja ja, men mme er ikke noe skummelt å ta i micro
Arb.ledig husmor Skrevet 24. oktober 2006 #11 Skrevet 24. oktober 2006 Hvor kan jeg lese om at man ikke bør ha ferdigblandet mme i microen? Vi har hatt det helt siden jenta vår ble født, og hun er nå snart 5 uker gammel. Og i tillegg vokse hun som bare det, og ser ikke ut til å ha tatt skade av det. Skjønte ikke helt hvorfor jeg ikke bør varme mme i microen jeg.......
Vesle Malins mamma Skrevet 24. oktober 2006 #12 Skrevet 24. oktober 2006 Da tulla var 3 uker gammel, mistet jeg melken. Vi har varmet mme i mikro siden da. Hun har vokst godt, og ser ikke ut til å ha tatt skade av det Vi varmer også middagsglass i mikroen, noen som sier man ikke burde det og sikkert...men det er jo faktisk det enkleste og greieste. Vi har også forsøkt med en slik flaskevarmer...bortkastede penger spør du meg...tar like lang tid som å sette flaske/glass i vannbad... Nå om dagen så koker jeg opp vann på morran, lar det avkjøle seg til det blir litt mer enn fingervarmt før jeg heller det på termos, da holder dette vannet seg passe lunket nesten hele dagen, slik at det bare er å helle på flasken og ha mme pulver oppi og riste...serveringsklart Bruker også dette vannet til grøten hennes Har kjøpt en sånn turkis boks med tre rom i (tror det er Avent). Kjøpte den på Meny. Den har jeg med hver dag, med tre "doser" mme, klar til bruk:) Genial oppfinnelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå