Gå til innhold

Hva med å heller lage tydelige overskrifter?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi kommer aldri til å bli enige om en bør dele sine bekymringer for SA/MA her inne eller ei, for min del etter dette en naturlig del av å være på 1.trimester. Ca 15% av oss nygravide her kommer til å oppleve dette og ca 25% av oss kommer til å oppleve å få blødninger uten at noe er galt, begge deler er faktisk normalt og endel av å være gravid i de første 3 måndene. Men, jeg har full forståelse for at ikke alle øsnker å lese om dette og jeg er absolutt for positiv tenking. Man kan bare ikke gå rundt å være redd hele tiden, man må ha tro på at det går bra. Likevel skal det være lov å bli bekymret vis en plutselig begynner å blø og spørre om råd og det trenger jo ikke å være noe galt selv om man blør, skal man da også måtte gå inn på et annet forum? Tror alle som har opplevd blødninger eller det å miste har funnet stor trøst i å kunne dele sin erfaring her blandt "kjente" og mange av oss osm har opplevd blødninger kan kanskje trøste mye bedre enn inne på en mistet side hvor de fleste vil være pessimistiske i forhold til sin erfaring, husk at ca 25% blør uten at noe er galt og det kan vi med den erfaringen også opplyse om!

 

Uff, ble lenger enn planlagt dette her, men poenget er vel egenlig bare: Når man vil ta opp SA/MA, blødninger ol, så oppfordrer jeg alle til å få det med i overskriften så kan de som ikke tåler å lese om sånt galant hoppe over, mens de som føler de kan trøste, berolige eller støtte gå inn og svare. Unngå oerskrifter osm "Hjelp!", "Noen med erfaring" osv eller legg til temet bak, f.eks "Hjelp! (ang blødnin)", så får vi et hint om innholdet. Dette gjelder forsåvidt alle innlegg egentlig, det er veldig fint med en antydnig i overskriften om hva innlegget handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Alva!

Enig med deg jeg, men hvis du tar en kikk på den lange tråden hvor hele oppstyre startet, så vil du se at det ikke er "bra nok". For de blir støtt av overskriften også! Bae gå inn å se selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da bør de kanskje vurdere å kutte ut hele BiM en liten stund... Det får da være måte på hvor skrøpelig og tynnhudet man kan være, man må jo kunne dele alt som skjer i 1.trimester vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Det er jo det navnet kommer for.. alles erfaringer. og desverre er det så trist at noens erfaringer er at de mister. Blødninger trenger jo ikke være farlig. Er selv førstegangsfødende og ganske ung og vet jo at det kan være skummelt. Men det er der selv om noen vil velge å skubbe det under teppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetlis, det er ikke snakk om å bli støtt..

 

Men for all del, om det ikke er mulig å bruke det forumet som faktisk er ment å brukes for å snakke om MA/SA, så får dere bare skravle i vei her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa meg, beklager at vi som ikke vet helt skkert om det er en MA "prater" her inne...Føler ikke jeg hører hjemme på ufrivilligabort helt ennå...men det får jeg bekretet i morgen! Da skal selvfølgelig ale innlegg ang MA postes der. Beklager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husmusa, hvem forum snakker du om da? Har jo sagt ganske mange ganger at det er forskjell på det å ha en ufrivillig abort! Å det å være redd for det. MA/SA, blødninger etc spørsmål hører ikke noe mer til der enn det gjør her.

Å hvis du gidder å gå inn å se litt på det forumet så vil du se at det ikke er noe særlig aktivitet der. Så man får ikke svar på det man lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det nok blitt en misforståelse. Jeg mener ikke at de som ikke vet om de har mistet ikke skal få snakke her, jeg snakker om de som selv VET at de holder på å miste eller har mistet kan snakke om det på forumet for ufrivillig abort, siden det er det som er meningen.

 

Jeg har ikke sagt at de som er bekymret fordi de f.eks. har brun utflod o.l. ikke kan snakke om det her inne.

 

Snorkfrøken, jeg ønsker det aller beste for deg, og krysser fingrene for at det har gått bra!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh... ok. Er det mange som prater om at de har mistet her inne? Som har lagt ut tråder om det osv? Forekommer vel hvis folk har skravle tråder osv, men jeg har ikke fått med meg at det er blitt skrevet masse om at folk har mistet her! Det er jeg i såfall enig i at skal være på ufrivillig abort.

Jeg har forstått det som at det gjelder spørsmål ang MA/SA generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, det er et bra forslag, -å lage tydeligere overskrifter. Så kan folk bli flinkere til å velge hva de vil lese!!!!!!!!!!! Man MÅ jo ikke lese alt her inne! Herregud, så lei jeg er av denne meningsløse diskusjonen som man ikke blir enige i og som aldri tar slutt uansett.

Hva med å lage et eget krangleforum? For de som bare MÅ krangle, og som ikke respekterer andres behov for å dele historier og erfaringer.

Jeg er selv ganske lei av spørsmål som "Jeg blør, mister jeg nå?". Men jeg har derfor sluttet å lese de. Enkelt!!!!!

Dessuten er det en del som har stort potensiale i å ikke bli vippet fullstendig av pinnen av alt som skremmer en. Er de like redde når de går ut døra og krysser en vei? Ja, for man kan jo bli påkjørt! Ja, mange gravide mister, og mange mister ikke. Poenget er at mange kan gjøre noe med sin egen frykt!

 

Puh, jeg er glad jeg snart er over i 2. tri !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det vart jo litt masse krangling på denne tråden! Det var jo ikkje meininga, vi må jo få lov til å diskutere alt som har med graviditet og gjere, og desverre er jo SA og MA ein del av dette... Men ja: Veldig for at ein skriv i overskrifta kva innlegget handlar om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra initiativ Alva!

Nå er det jo en gang sånn at jeg setter jo pris på om de som mister informerer om det her inne, slik at vi vet hvorfor folk forsvinner og sånn. PÅ den måten slipper man å tråkke i salaten og samtidig få lov å gi sin støtte når man har det tungt. Og for de som har blødninger ol som gjør en redd for mulig SA/MA må jo få spørre her inne om råd. På forum for SA/MA har jo alle mistet og vil kanskje bare se den negative siden ved symptomene, men her inne så er det en del som har mistet og en del som har hatt litt blødninger, men det har likevel gått bra. Så jeg synes jo det er bedre å stille sånne spørsmål her inne hvor man også kan få noen suksesshistorier.

 

Men så klart er jeg enig i at slike innlegg bør merkes godt i overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...