Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Hei... Har en datter på snart tre mnd... har ikke ammet henne på 6 uker pga diverse problemer... det som er saken er at lille jenta er skikkelig forkjølet for tredje gang etter at vi sluttet med ammingen.... kommer jo noen dråper melk ut enda men det er ikke mye.. finnes det noe som kan styrke immunforsvaret hennes mot disse forkjølelsene eller finnes det noen måte jeg kan få melken tilbake igjen ? vet at jeg kan få det ved å amme henne ofte men problemet er at det kommer så lite ut at hun nekter å holde seg ved puppen med den tette nesen sin..... Noen som har samme problem eller har noen forslag ?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 pump ut litt melk.bruk en liten sprøyte og sprut i nesen..
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 finnes nasespray for babyer som fungerer flott.
Libido- Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 bare kjøpt vanlig saltvannsoppløsning, er på samme flasker som nesespray. Er kun vann med litt salt. Funker veldig bra her hvertfall =) Ellers kan du prøve pumping og ammete for å få tilbake melka. Ammete fås på apoteket til 40,- Kr.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 hei... takk for alle svar.. i forhold til tett i nesen har vi brukt saltvann i nesen hennes i laaaaang tid nå.. det har noe effekt men hun er fremdeles ganske tett.... jmen i forhold til ammingen så lurer jeg egentlig på om hvis jeg får tak i en pumpe om det faktisk kommer noe ut... ? er jo lenge siden sist og hadde ikke akkurat mye melk da ? og kommer jo mindre ut med pumpe enn når hun blir ammet ? men hun nekter å ta pupp så må bli på flaske uansett men kan ikke skjønne hvordan det skal komme noe ut... kommer jo bare to dråper når jeg håndmelker..... finnes det ingenting annet enn amme te en kan ta ? prøvde det når jeg hadde lite melk når jeg ammet henne den første tiden men det fungerte ikke......
Libido- Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 Tror jeg ville ha ringt HS og spurt henne. Kreves mye jobb med å få melka tilbake. og det må suging til for at det skal skje. Enten pumpe eller babyen. Om du bruker saltvann og nesesuger omhverandre får du et bedre resultat.
Anno Nym Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Finn en ammehjelper her på denne siden: http://www.ammehjelpen.no/ De er proffesjonelle som mer enn gjerne vil hjelpe deg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå