Gå til innhold

Mandagstråd for twilightjentene:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen jenter:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidlig ute og lite snakkesalig, Hanne?

Her har vi hatt en hektisk helg, LT har vært syk og hatt høy feber, så selv om han er nesten helt seg selv i dag tar vi "sykt barn"-dag og blir hjemme fra jobb og barnehage. Har ikke engang kommet meg i dusjen siden lørdag morgen, men nå er det neste post på programmet. Blir så skremt når småttinger er syke, de kan jo ikke si hva som er galt bortsett fra "mummy, hurts!" og det er jo bare hjerteskjærende...

Typisk at det er i dag, da, når jeg egentlig skulle på svangerskapskurs! Fikk aldri kommet meg på det forrige gang, så jeg så litt fram til å lære noe nytt i stedet for å bare surfe på alt jeg kan fra forrige gang og det jeg lærer her inne:)

Skrevet

Hello my darlings, I'm baaaaaack :D

Skrevet

Godmorgen jenter :o) Deilig med endelig mandag igjen? Det synes jeg...utrolig nok :o) Samboeren har jobbet hele helga, og jeg har vært mye alene, også er det jo så stille på Bim i helgene! Men i dag har vi begge fri - koselig på en mandag!

Sponge: Huffda, ikke nå særlig med sykt barn, håper han blir bedre snart da! Blei en slitsom helg for deg da. Ble det venninne kveld fredag?

Ka-ping: Velkommen hjem :o) Fortell fortell!!!

Skrevet

Nå skal jeg avgårde på kontroll på sykehuset, er så spent!! Har hele helgen hatt skikkelige menssmerter i korsryggen igjen, og kynnerne tar ordentlig tak bakover i ryggen, men Bricanylen har roet det litt ned. Tåler livmorhalsen dette så tåler den det meste før termin :o) Det er nok helst helt i orden, men lurer på hva som skal skje framover. Kryss fingrene da :o)

Skrevet

Jeg krysser fingre og venter spent på oppdatering :)

Skrevet

God dag alle twilight-jenter. Vel overstått helg alle sammen!

Vellykket helg, Ka-Ping?

Kjedelig med syke barn, SpongeBob...vet hvordan det er...går alltid på bekostning av noe, men, men.

Hos oss er trassalderen i sin værste periode om dagen.... Blir 3 år på fredag han her, og nå er ikke livet mye morsomt! "Vil ikke" brukes mer enn noe annet, det slås og sparkes og mamma er DUM!

Hvor ble det av den lille engelen min, hjelp!?;-)

Skrevet

Huff, gruer for når min lille engel får sånne innfall... hjælp! Hun har den siste uka vært litt ekstra sånn "NEHEI! Dumming! Vil itj!", men jeg tror det er like mye omstilinger i hverdagen som ren trassalder. Hun har gått over fra sovestund til hvilestund i barnehagen, de har hatt mye på plakaten det siste. Nå når vi er kommet tilbake fra helga vår, skal vi kjøre nytt regime på legginga - i seng 1930, senest 20 hver dag, mer rutine på måltid, kosestund til barne-tv så ofte som mulig så hun får roa i seg, og bading annehver dag (hun elsker å bade). Kanskje det hjelper? Vi får se - håper det, for jeg har veldig lite tålmodighet kjenner jeg...

Skrevet

God morgen god morgen! Eller, god formiddag heter det kanskje når klokka er passert 11:00 ;)

Fin helg ka-ping?

Sponge: uffameg, dakal liten! god dusj!

liten2: sånn trassting høres ikkeno gøy ut, har en nabounge her på omtrent den alderen som minner meg på hvor gøy det kan bli om noen år ;)

Skrevet

aldri i verden om bompi kommer til å bli som den psyko nabo-ungen hos dere!!!!!

Skrevet

Den begynner å bli temmelig kort lunta mi også, og det er liksom ikke like enkelt å "lempe" 1meter og 15 kg 3-åring under arma og opp trappene til badet eller ut av senga etc... I tillegg holder vi på å slutte med bleie, så ting må ofte skje litt raskt!!

Er en engel til pappan sin, da, men han er jo bare hjemme i helgene, så det er mor som får "støyten"....

Skrevet

liten2: datteren min er som sagt 2 1/2, heldigvis er hun veldig flink til dette bleiestyret selv, slutta med bleie i sommer og springer til potta mens hun roper klart og tydelig "no må æ på potta altså!" hehhe :) "no e æ ferdig mamma, tiss og bæsj, kanskje fire fem åtte sju bæsja og en stor!" hihi :)

Skrevet

Vims, ka-ping og andre: Det er forskjell på trass og trass. Har ei niese i 2-årstrassen, men foreldrene har rimelig god kontroll på henne. Det er klart hun skaper seg skikkelig innemellom, men som regel hører hun på mamma'en eller dad'en sin.

Observerte derimot en unge i helga som er den typen trassunge man IKKE vil ha selv. Han var 4 år og sammen med to andre smågutter utgjorde han barna i en dåp jeg var på i går. De andre guttene hørtes ut som tilsammen 4 unger i støynivå, altså helt ok. Han her ene derimot hørtes alene ut som 8 gutter. Foreldrene gjorde så godt de kunne, men gutten var høyt og lavt hele tiden. Foreldrene ante ikke hva de skulle gjøre, og faren tenkte med skrekk frem til gutten skulle begynne på skole, Alle 'straffer' som fungerer i en slik setting vil jo også straffe broren som faktisk oppførte seg helt ok.

Skrevet

ka-ping/Hanne: Nei, håper ikke det! jeg kommer nok til å bli en ganske streng mamma tror jeg, jeg vet kanskje ikke så veldig mye om barn, men jeg vet hvordan jeg IKKE vil de skal oppføre seg og har plukket opp mange triks av venninner som både har flere barn og utdannelse innenfor området, så det går nok bra!

Skal vel litt til for å bli som naboungen her ja, og som Hanne sier, det er forskjell på trass og trass... bortskjemte unger har nok en lei tendens til å bli 10 ganger verre enn "nødvendig" :)

Skrevet

Jeg har sagt han får være så trassig han vil en periode nå så lenge det er hjemme, for ute blandt folk er han faktisk ganske grei å ha med å gjøre.

Tror jeg har oppdratt han bra, for jeg har da sett nok av disse "dritt-ungene" rundt omkring, og det sjokkerer meg som forelder at enkelte unger får regjere fritt...

Det er mye inntrykk å svelge hver dag for en 3-åring. Merker godt forskjellen på småbarn og stor avdeling i bhg. Hverdagen er ganske tøff til tider, så det er ikke rart gutten må si fra på et vis.

Skrevet

Alle barn kommer jo i trassen. Jeg hadde kanskje reagert mer på om en unge ikke hadde noen trassalder. Det er derimot de som er helt ute av kontroll, gjerne over mange år, jeg reagerer på .

Skrevet

Trass er faser barn må igjennom, for å teste sine egne og omgivelsenes grenser og finne sin plass i det sosiale hierarkiet. Det kan nok være en prøvelse for noen og enhver å skulle være "gode foreldre og oppdragere" oppi all trassen, men de aller fleste greier det jo :) Jeg er personlig av den oppfatning at barn som får klare grenser i oppveksten av foreldre som opptrer kjærlig, men konsekvent, vokser opp til å bli trygge små mennesker som utvikler seg utrolig mye innenfor de rammene som blir satt. Hvordan skal en kunne klatre opp til toppen av tårnet uten trappetrinn? Lære å sykle uten støttehjul? Male vinduer i 3.etasje uten stilla eller stige?

Skrevet

Kan noen av dere tuppe meg litt bak så jeg kommer skikkelig igang med jobbinga? Det går så treeeeigt å komme ordentlig i gang i dag! Ikke er det verdens mest spennende oppdrag heller :D

Hydrolisert hveteprotein!

Skrevet

hydrolisert hveteprotein?!?

Skrevet

Ja! Hva skjer med dette hveteproteinet nå det er hydrolisert? Hva ER å hydrolisere? :D

Jeg som driver med en produktkatalog her, fikser tekst og layout fra photoshopfil over til powerpoint, og her er det MYE hydrolisert hveteprotein ;)

Skrevet

ah sånn å forstå! hehe... jeg syns kanskje artikkelen jeg skriver akkurat nå er litt mer interessant enn hydrolisert hveteprotein :) Og så tror jeg nesten at jeg har fortjent en liten sjokoladebit tror jeg! hehe... måtte jo ha med en liten pose m fra det store utland vettu ;)

Skrevet

Om en times tid skal jeg til Oasen på gravidmassasje, fikk gavekort til bursdagen min av vimsemannen, gjett om jeg gleder meg!!

Håper de får massert føttene mine litt sånn at de inntar litt mer normal størrelse og gjør litt mindre vondt :)

Skrevet

Heisann :o) Tilbake fra kontroll, og snuppa holder seg enda inne i magen! Livmorhalsen var forkortet bra fra forrige kontroll, men det var greit nok siden den fremdeles var lang nok og lukket. Ass.legen mente hun kunne se den hadde begynt å åpne seg...så var noen minutter med stor spenning mens hun konfererte med overlegen, som heldigvis frikjente meg :o) Skulle bare fortsette å ta tbl, også blir det ny kontroll om en stund igjen.

Fikk vanlig UL av snuppa også, så fornøyd :o) Hun beveget seg fint, og gjorde gode pusteøvelser - var 9 % under "vekstgjennomsnittet", men det er jo helt greit, behøver ikke bli så stor!

Den store overraskelsen var utslag på sukker i urinen!!! Shit, jeg som er så forsiktig...greit, spiste jo litt godteri i helgen, men ikke så mye?!?

Ka-ping: fortell litt fra turen da!! Fikk du shoppet litt? Gjort masse koselig i lag?

Skrevet

Hei og hopp jenter! Endelig oppe! Fikk ikke sove før kl halv åtte i dag tidlig... så da måtte jeg sove litt lenge - heldigvis har jeg permisjon nå.

Hydrolyse er en reaksjon hvor et molekyl blir splitta i to ved å reagere med et vannmolekyl... så vet dere det ;-) Lurer på hva det har gjort med hveteproteinet...?

Gled deg til massasje Vims! Jeg var på det for to uker siden, og har nesten ikke hatt kramper etter det! Dama smurte inn beina mine med en slags avkjølende, drenerende krem før ho masserte, og det var faktisk veldig godt (selv om jeg ikke tror på sånne vidunderkremer...) Måtte kjøpe med en sånn krem hjem ja, selv om den var rådyr... God tur!

Skrevet

Da er snart arbeidsdagen over, gitt.... Og når guttungen og jeg kommer hjem, venter min bror med middagen ferdig.... Litt luksus i hverdagen, det da!;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...