Gå til innhold

Er det mulig at det kan ha vært to fostere??ingen leger gir meg svar

Anbefalte innlegg

Hei.( dette blir litt mye men)

En stund siden dette nå men klarer ikke helt å slutte å tenke på det. Har prøvd å kontakte legen som utførte fjerning av eggleder pga graviditet utenfor livmor og uten hell kan de ikke gi svar på det men kanskje noen har vært med på lignende??

Saken er følgende: Ble gravid og i lykke rus 6 uker,men smerter kom og begynte å blø litt en morgen, og forsto hva som begynte å skje. Det ble mer og mer smerter og bestilte time til ultrallyd for å sjekke hva det kunne være. Fikke time med en gang. Sykepleier kunne sjekket kl 0900 den morgenen at alt var greit og så den lille spiren men måtte komme tilbake om 2 uker så hun kunne se mer. Men ut over kvelden gikk det galt. Smertene ble kraftigere og det samme ble blødningen. Lå rett ut i håp om at det skulle stoppe opp, men nei. Det bar den gale veien. Blødde masse( unnskyld detaljer) og da jeg har vært igjennom mange aborter viste jeg at det var dette også.

Jeg dro tilbake til sykehuset og ble sjekket av en overlege faktisk,etter lang venting da. Han sa at alt var ute, og i god tro ante jeg fred og ingen fare, og ukene gikk. Da jeg hadde en fysisk jobb som alternativ behandler, satt jeg med en kunde en dag idet det skyldte over meg enorme smerter. Klarte ikke å sitte eller gå og måtte bare sende kunden hjem. La meg sammen som en ball og måtte ringe noen til å kjøre meg på sykeshus i all hast. Tror det per nå er det mest smertefulle jeg har opplevd. Vel fremme hadde smertene avtatt litt så jeg lå ikke sammenkrøpet lenger men kom inn på sekreteriatet og blir møtt med at jeg måtte få fastlegen min til å sende rekvisasjon eller prøve å komme tilbake dagen siden det var altfor lang vente tid.

Dette har sikkert mange med meg opplevd. Tragisk egentlig. Vel jeg ventet i 2 timer og tenkte nei dette orker jeg ikke så jeg tenkte at da prøver jeg morgenen etter. I det jeg går kommer endelig mannen min. Han hadde vært ute og reist og tok første fly hjem. Han ble fly forbannet og gikk inn på akutten og banket i bordet og sa hadde det vært dattera di så hadde hun kommet inn med en gang. Få damen inn sa han bare og da var jeg inne.

Igjen litt venting og smertene begynte litt igjen. Ble tatt blodprøve av også kommer ei sykepleier smilende ut og sier at jeg har positiv graviditets test som viser tydelig at jeg er gravid. Forsto ikke med en gang hva dette var. Men leger leser ikke alltid journal og hadde ikke sett hva som hadde skjedd for 6 uker siden.Så ble nesten sint da hun smilte og omtrent gratulerte meg. Måtte fortelle historien min hundre ganger mens jeg var på sykeshuset og til slutt nektet jeg å gjenfortelle og ba de lese journalen.

Men selvsagt.....svaret kom og det var foster utenfor livmor. Jeg var i 12 uke og det hadde sprukket opp.

Forsto jo selvsagt ingen ting da de hadde sett foster under ultralyden den dagen jeg aborterte. Så jeg tenker med dette at jeg hadde to fostere men aldri fått svar på det. Men jeg må jo legge det fra meg en gang da men er det noen der ute som har opplevd noe lignende?? Ble litt mye dette men følte for å dele historien min med dere. Tenker mye på det selv om det skjedde for ett år siden. Til fredag skal jeg inn på riksen etter lang venting med å få prøverør og skal på 1 gang iformasjonsmøte rundt det. Så nå er motet høyt oppe og nå håper jeg vår tur kommer:-))) Ha en fin dag alle sammen.Skal oppdatere hvordan det går fremover. Godt å ha tømme seg for tanker.

Fortsetter under...

hei!ja,jeg opplevde d samme som du i sommer,var gravid,etter 5 dager i lykkerus,fikk jeg magesmerter,rett ned på sjukehuset på gyn,der ble d konstatert et tili sv skap,men det så fint ut..måtte inn og ut av sjukehuset mange ganger de på følgende dagene,tok masse blodprøver,for de mistenkte EXU..SÅ begynte jeg å blø kraftig,rett på gyn igjen,å der konstaterte de en spontanabort da..jaja tenkte vi,har hatt 2 sa fra før også,så dette hadde jeg vært gjennom før:( de trodde jeg var i uke 6..MEN!!så tok jeg mere blodprøver,å der steg HCG hormonet veldig da,så de mistenkte EXU enda!!og 2 dager senere,ble jeg hentet i sjukebil i hui å hast,med grusomme smerter(ikke fødsel er SÅ ille altså)å da mente de det var et svangerskap utenfor livmoren også!!tok lap på natta,å da hadde jeg masse blod i buken,de sa at hadde jeg ventet lengre,så hadde jeg nok svevd mlm liv og død:( ja jeg mistet tvillinger i sommer,det har jeg fått svar på,fra patologisk:((( da jeg leste dette,så var det akkurat som jeg hadde skrevet inn her!!men jeg fikk beskjed om at jeg var i uke 9,istedet for uke 6 da..men er du helt sikker på at du var i uke 12?for det sprekker opp noen uker før uke 12 altså,ihvertfall sa legen på st olavs det til meg..max uke 10..uansett,det var en grusom opplevelse,de måtte fjerne ene egglederen,så nå sliter vi med å få til nr 2..har en sønn på snart 3 da:) lykke til videre!!

Hei du.

Skal inn på riksen nå til fredag. Vi skal igjennom ivf. Dere får vel hjelp dersom ønskelig dere også vil jeg tro eller er dere inne til videre utredning?. Er en stund å vente men forhåpentligvis er det verdt all venting:-)

Jeg anslår at jeg var i uke 12 da siden jeg var i uke 6 når jeg var inne på ultra lyd og det gikk 6 uker før dette skjedde. Legen sa at det var forferdelig stygt så jeg veit ikke hva de mente med det. Flaks at man sitter her i dag kanskje.

Håper dere får det til da for det skal jo ikke være noe hindring med en eggstokk. Du frå ta imot masse babydryss her på siden.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...