Zznorkfrøken Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Har lest at ullbukser skal trutne for å virke bra, noe som skjer i løpet av et par lekkasjer. Lurer derfor på om det er lurt å tove dem litt i vann før de tas i bruk? Har også lest at det kan være lurt med ullinnlegg som ekstra sikring. Hvor store bør ullinnleggene være, dvs hvor mange masker bør jeg legge opp? Og hvor langt bør jeg strikke før jeg feller av? Hvis jeg bruker f.eks. nøstebarns 3-tråders lanolingarn.
Lurifaksmammaen Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Ja, det er lurt å gnikke litt på dem før du tar dem på ungen.. Det hjelper trutningen litt.. Men jeg synes ikke ullbuksene blir riktig tette før de har vært bløte av noen tisselekkasjer.. Ullinnlegg; 22 masker pinne 5, ca 35 cm..
Ranveig R Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Du kan gjerne tove dei litt ja, men dei trutnar ikkje skikkelig før dei har blitt "gode" og tissevåte nokre gongar. Ekstra ullinnlegg er greitt å ha dersom du får problem med lekkasje, men prøv utan først. Vi har aldri hatt lekkasjeproblem (heller ikkje om natta) sjølv utan innlegg. Er unødvendig å gjere bleia enno større utan grunn )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå