Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spm som gjelder jenta mi på tre og en halv uke. Hun har et ekstremt sugebehov på lvelden, og hun ønsker å ligge ved puppen hele tiden. Det trenger ikke gå 30 min mellom hver gang engang... Er det vanlig?

Har så vidt prøvd å gi henne smokk, men hun vil ikke ha den foreløpig.. Men om jeg klarer venne henne på det, er jeg så redd jeg ikke skal klare skille mellom sult og sugebehov... Noen med erfaring på det? Det er spes på natten jeg tenker på..

Til sist lurer jeg på om det er mulig å overfore henne om jeg gir henne pupp hver gang hun ønsker om kvelden?

Ja, det ble tre spm fra meg. Håper noen har noen svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:)

Først vil jeg si gratulerer!Og at du ikke kan overfore på mm..

Ang smokk så kan du prøve forskjellige typer,sånn som min vil bare ha de med rund tutt..

Og om hun tar smokken,så vil du alikavel se når hun er sulten,for da fyker smokken ut igjen:)

Og det er vanlig med mer sugebehov om kvelden,for da skal de gjerne tanke opp for natten..

Lykke til:)

Skrevet

Ja, helt vanlig å amme så ofte når de er så små. Men hvis hun bruker puppen din som smokk pga sugebehovet er det verdt å prøve litt mer med smokken. Noen tar bare en type, du må kanskje prøve med flere typer. Mange har lykke med Trøst fra apoteket eller Nuk smokkene.

Du klarer nok å skille sugebehov/sult, smokken hjelper jo ikke hvis hun er sulten.

De sier du ikke kan overfore babyen på pupp, da gulper de opp det overflødige.

Skrevet

Hei.

Puppet som en gal hele kvelden med lillegutt, det er helt normalt og det går over av seg selv. Smokken som vår gutt likte best var mam sin, puttet den i munnen og lot han få tak, spyttet den ut igjen. Men drev å dytta den inn til han tok den. Du kan ikke overfore på mm, de regulerer dette selv. Lykke til med den lille jenta di. En annen ting er at de ikke roer seg med smokken om de virkelig er sultne. Kan stogge dem en liten stund, men gir nok beskjed om det er sulten hun er.

Skrevet

Tusen takk for svarene!:)

Har prøvd alle typer smokk unntatt en type.. Så jeg må vel prøve den da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...