lykkeligmed3 Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Ble lagt inn til igangsetting torsdag den 12 oktober kl. 8.00. ca 2 uker før termin. Skulle settes igang pga tidligere født store barn. Våknet om natta med regelmessige rier med 7 minutters mellomrom, ikke spesielt vonde men ubehagelige nok til at søvnen uteble resten av natta. Når jeg kom til føden fikk jeg eget rom/ fødestue, modningen ble sjekket og det viste seg at riene jeg hadde om natta og forstatt hadde ikke hadde vært særlig effektive. Fikk satt en modningspille i sjeden og måtte ligge stille en time for at den skulle få tjangs til å virke. Etter det kunne jeg gå dit jeg ville og bevege meg fritt. Ny vurdering kl 15.00. Kjente ganske raskt at pillen hadde virkning, riene ble tettere men ikke sæærlig vondere, jeg klarte fint å bevege meg rundt som normalt. Ca en time før ny vurdering skulle jeg ned i resepsjonen å treffe mannen min som hadde vært hos mamma med de to andre barna våre, ble plutselig løs i magen å måtte ile på do, så slapp jeg da klyster, hehe... Kl 15.30 kom legen tilbake å kontrollerte modning igjen, lite hadde skjedd men hun syntes hodet lå godt ned i bekkenet og prøvde å rive hull på fosterhinnen, splash, der kom vannet, æsj..... følte det rant i strie strømmer... Legen ble plutselig helt sjelven og beordret jordmor om å sette veneflon i hånda mi dette kunne ende med hastekeisersnitt. Det som skjedde var at hodet til barnet spratt opp igjen når vannet ble tatt og legen syntes hun kjente at navlesnoren la seg foran hodet. Jeg fikk beskjed om å ligge helt i ro for å se om hodet la seg ned igjen, de festet også en ledning i hodet på barnet for å følge fosterlyden nøye. Heldigvis normaliserte fosterlyden seg igjen og hodet la seg godt ned i bekkenet igjen. Kjente etter ca en time at riene begynte å bli vonde, jeg lå i senga med saccosekk i ryggen og varmeposer på magen og korsryggen. 17.00 ble de helt plutselig uuuutholdelig vonde og jeg fikk lystgass. Jordmor sjekket åpning og her var det skjedd mye på kort tid, plutselig var det hele 7 cm åpning. Slik lå jeg da en stund til å sugde det jeg kunne av lystgassen, fy f...... så vondt, kunne kjenne hver eneste mm barnet beveget seg ut mot åpning, plutselig kjente jeg at ungen ville ut, begynte automatisk å presse. Jordmor som prøvde å gjøre klar fødebenken fikk det plutselig travelt og hoppet opp i senga til meg,, to pressrier og verdens søteste jente var født. Tror aldri jeg har følt meg så lettet i hele mitt liv, endelig var det over, og så fort det gikk, jææææv...... vondt ja, men du verden så definetivt verdt det... Lillejenta begynte å lete etter pupp med engang jeg fikk henne på magen, i puppen hang hun i over to timer før noen fikk veiet og målt henne. Målene hennes var 4160 gram, 52 cm lang og hodeomkrets på 36 cm. Gled dere jenter, dette er bare helt toppers. Nå skal vi bare kose oss i tiden som kommer. Lykke til alle sammen
jet trip Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Sååå fint!! Gratulerer masse med jenta!!!
Puttipluttipott*har født* Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Gratulerer så utrolig mye;-)
Snupidupi Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Grattis med jenta. Kos dåkk og lykke til videre ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå