Gå til innhold

VONDT i magen, menssmerter. HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle der ute:)

er i uke 37+2 og har hatt menssmerter i ca 2 uker. Smertene sitter i magen og korsryggen. Sterkere idag, og magen blir hard. Får vondt i magen hver gang jeg spiser. Det jeg egentlig lurer på er: kan dette være starten på noe, jeg har hverken mistet slimproppen, hatt bøldning eller vannet er ikke gått...

Legen (mannlig...) sa det kunne være hva som helst.. Er ikke bekymret, går nok bra om den lille skulle melde sin ankomst nå, lurer mest på om andre der ute har samme erfaringer, evt hvor lenge jeg kan forvente å gå slik...

takk for svar!

MVH 27 DAGER IGJEN

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det sånn i en del uker nå, men har nok ikke kommet noe fødsel likevel... Jordmoren sa at dette er kroppen som gjør seg klar, ikke noe annet enn det. Men det er jo lov å håpe da;) Du begynner jo å nærme deg. Bare ikke skru opp forventningene, da blir ventetiden så fryktelig laaaang... Lykke til!

Skrevet

anyone?

hjelp meg her!

takk;)

Skrevet

glemte å si at smerte kommer i tak idag.. hjelp meg;)

Skrevet

Tror ikke noe er i gang i og med at du har hatt det "mens smerter" i to uker. Så er det vanlig for førstegangs fødende å gå over tiden. Vet ikke om du er det, men regner med det siden du spør.

Har hatt lignende "smerter" selv fra i går natt, men det er nokk ikke rier, for jeg klarte fint å sove.Fortsatte når jeg våknet i dag, regner med det er modning på gang. Jeg har 11 dager igjen, men gikk hele 16 dager over med førstemann, så jeg regner med å gå ivertfall 1 uke over denne gang. Det er lov å håpe!! Du vet definitivt når du har rier og ting er på gang!!!

Skrevet

Det er ingen statistikk som sier at førstegangsfødende går oftere over tiden enn flergangsfødende.

Venninen min fikk sin førstefødte ca tre uker før tiden, og hun beskrev starten omtrent som deg. Men på den andre siden kan man jo gå med flere cm åpning i måneder før det skjer noe mer.. Du får trøste deg med at du helt sikkert vil merke det når det virkelig er i gang! Heh..

..Men jeg synes det høres ut som moding jeg, altså.

Skrevet

Man får gjerne mensvondt og magen blir hard ved kynnere. Noen av de kan også være vonde.

Noen får riene kun i rygg eller kun i mage til å begynne med, så hvis de kommer i tak nå er det vel lurt å begynne å se på tida, om de er regelmessige. Du kan også ringe føden om du er usikker. På de fleste steder er de veldig behjelpelig og hyggelig. Man får en viss ro i seg bare ved å prate over telefonen. De er der for å hjeple oss som er usikker på ting.

Ikke alle får noe tegn på at det er noe fødsel på gang snart eller der og da, før det hele er i gang.

Ønsker deg masse lykke til i alle fall

Skrevet

Har termin i dag og jeg har hatt slike forberedende rier eller sterke kynnere fra ca uke 35-36, men sitter enda her og den lille har ikke meldt sin ankomst. Menslignede smerter som sitter i nedre del av magen og korsryggen, stråler også nedover beina. Men det kan like godt være at noe er i gang, for det er jo det samme som skjer, bare at noen ganger tar det laaaang tid å modnes. Ring føden så sjekker de rieaktiviteten med sånn ctg, det gjorde jeg en gang. Slo ikke særlig ut hos meg, men bedre å være på den sikre siden. Lykke til : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...