Gå til innhold

Mme og avføring!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 5 mnd får collettmme med ca 2 ss maltestrakt fordelt på 5 flasker daglig. Problemet er at hun har avføring bare hver 5-7 dag....Når den da kommer er den ikke hard,helt normal og "løs"....Men blir litt engstelig fordi HS sier det er SÅ viktig med avføring daglig eller minst annenhver dag. Har prøvd å øke mengden med maltekstrakt pr flaske, men da blir d fullstendig nekt.Hva skal jeg da gjøre????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en datter på snart 7 uker og gir både mm og mme. Har også erfart at avføring kommer ikke så ofte når jeg gir mme. Hs her sa at avføring kan variere og det er helt normalt. Her kommer det avføring annenhver dag har jeg lagt merke til nå.. I starten da jeg kun ga mm kom det hver dag som oftest..

Jeg gir også malt i flaskene 2 ganger daglig.. Fikk beskjed om å ikke gi mer enn det, for da kan de små bli løse i magen..

Skrevet

for mye malt kan virke forstoppnede også. Og så virker den visst ikke om den blir for varm(over 37 grader) sa de på HS til meg. Har du prøvd sviskesaft? Gi litt med skje, mye mer effektivt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Lillegutt har fått både Nan 1, NanHa1 og collett, med mengder av malt.. Det var like strevsomt å få bæsjet.. For en uke siden byttet vi til Hipp sin, og da endret hele verden seg :o) Nå bruker vi ikke malt i det hele tatt, og lillegutt er strålende fornøyd og bæsjer hvertfall en gang per dag..

Skrevet

for det første er det ikke alle barn som bæsjer hver dag. men for mye mors melk erstatning kan faktisk virke forstoppende fordi det inneholder mye jern, og jern kan virke forstoppende.

en vennine av meg fikk beskjed om å kutte ned på melken, gi grøt uten tilsatt jern, og frukt og middag. når hun kuttet ned mengden på melken, kun to flasker om dagen, så ble babyen helt fin. hun har hatt problemer med avføringen siden hun ble født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...