Lisa + knoll&tott i magen:-D Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Sitter og skal bestille litt fra nøstebarn, men er ganske usikker på størrelser. Ser de tipser om str, men tenkte å høre deres erfaringer med str ¨på de ulike plaggene. Jenta mi er snart ett år og er vel gj.snittlig lang. Tenker å bestille pysj, sparkebukse u/fot, stripete bodyer, ullfleecedrakt, kjole... Hvilke størrelser har dere og hva vil dere anbefale? maria80
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Butikkdama på sagene-butikken sa at bodyene oer små i str, og det syns jeg stemmer. Gutten min er 68 cm og har str 74-80 i stripete body, den passer perfekt, men kunne da kanskje hatt størrelsen over så er vi hvertfall sikker på at den vil passe hele vinteren. Han har også str 62-68 men har vokst fra den for noen måneder siden. Passa ikke opp til han var 68 cm, men han har litt lang overkropp i forhold til ben. Han har også ullfleecedressen- den har vi i str 74-80 og den er romslig og god uten at den ser for stor ut. Kjøpte først 86-92 men den svømte han i-så bytta. Ullpyjamasen har vi også i str 68, den er for liten for lenge siden, lurer nesten på om den har krympa, for syns at den vi hadde i str 62 passa mye lengre. Sparkebuksa har vi også hatt, den vil jeg absolutt kjøpt en størrelse større enn hva barnet egentlig er, kan jo bare rulle opp bena om den blir for lang. Problemet med alle disse klærne er jo at de blir for små i skrittet før de er for korte. Kjolen har vi ikke...... Oppsummering: Body- små i størrelsen, kanskje 2 størrelser over? Hvertfall 1 over. Pyjamasen- Tror den er riktig i str, men kan gjerne være for stor, bare rull opp armer og bein- er jo ingen som ser på natta alikevel. Sparkebukse- kjøp gjerne en størrelse over Ullfleecedress- Kjøp størrelsen som er nærmest oppover, (om feks barnet ditt er 68, så kjøp 74-80 og ikke 62-68) Hmm, ble nok litt rotete dette, er trøtt og skal lalle nå )
Lisa + knoll&tott i magen:-D Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2006 Takk for svar. Har bestilt jeg nå.. Jenta mi er nok mellom 74 og 76 cm nå tror jeg, en stund siden vi har målt. Ble så jeg bestilte: stripete body i str 98/104 sparkebukser i str 86 og 92 pysj i str 86/92 kjole i str 86/92 fleecedrakt i str 86/92 Gleder meg til pakke kommer i posten! Blir spennende å se om det passer, frykter mest at fleecedrakten skal bli for stor, men men...
nepomuk Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Jenta mi er 77 cm lang (ca 9,7 kg) og vi har de størrelsene du har bestilt på våre Nøstebarn-klær. De passer veldig bra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå