Murmeline Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har lyst til å prøve dette, snuppa (1mnd gammel) synes det er godt å ligge i armkroken:) Har kikket på www.tettinntil.com, og det er jo et utall å velge i, rene jungelen.... Så: Hvilken type/merke har du? Fornøyd? Hvorfor? Eller anbefaler du heller en annen type/modell? Håper noen kan hjelpe:)
LivetErEnLek Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har en slynge fra hotsling og er kjempe fornøyd. Den er veldig enkel i bruk, bare å ta den over hodet, putte babyen oppi og så er man klar. Dersom h*n blir trøtt, er det bare å legge h*n ned og så får h*n sove tett og trygt inntill mamman sin. Tulla mi er nå 3,5 mnd og ca 6 kg og jeg kan bære henne leeeenge på denne måten her uten problemer. Babybjørn klarer jeg max 10 minutter. Har kjøpt en mei tai, men har ikke brukt den så mye enda fordi tulle koser seg så veldig i slynga. Går nok mer og mer over til den når hun blir tyngre. Gå inn på www.dotedot.com og se.
Murmeline Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2006 Hei hei! Takker for raskt svar:) Har kikket mest på disse ja, virker så praktiske:) Bare lurer på, er disse slyngene: http://dotedot.com/index.php?main_page=index&cPath=3 like i form og størrelse, bare ulik design tro?
**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg fikk anbefalt Maya wrap-ringslynge som du finner inne på www.babyslynga.no:) Har bare prøvd den et par ganger, for jeg føler tulla ikke ligger noe komfortabelt..hehe! (sikkert bare meg som er litt usikker) Men kommer til å bruke den mer når hun blir litt større. Men har flere venninner som bruker den og har brukt den siden babyen var nyfødt og er veldig godt fornøyd! Den er enkel å justere (pga ringen), kan stramme inn og ut mens babyen ligger inni der, og sitter godt over skulderen. Ta en titt!
LivetErEnLek Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 Det stemmer det, bare stoffet som er forskjellig. Vi har en i sort fleece og en i oliven. Mange fine farger og mønster og velge mellom, men jeg kjøpte disse slik at samboeren også kunne bruke de. (vi er like store)
3tettesmå Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg er veldig fornøyd med min ringslynge (Maya Wrap). Jeg bruker den fortsatt til min sønn på snart 5 mnd. Han er 70 cm og veier 8,5 kg. Det var litt knølete å få det til i starten, men etter litt øvelse så fungerte det kjempe fint. Han elsker å ligge i den og sovner ofte der:-) Jeg har kjøpt min på www.mor-og-barn.dk
Murmeline Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2006 Takker for anbefainger:) Noen som vet hvor jeg kan kjøpe ringer, slik at jeg kan sy maya-wrap? Og hotsling: er den bare et rett stykke stoff/lik foran og bak, så er den jo i så fall super-enkel å sy selv da... ??
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 har fundert på å kjøpe en slik selv, men ligge en to mneder gammel baby greit i dem? kan de ligge der å sove? ser liksom ut som de sitter..
fru <3 Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 Hei, jeg har både ringslynge, lommeslynge og elastisk bæresjal. Jeg synest det elastiske bæresjalet er mest komfortablet, vekten av barnet blir godt fordelt over hele ryggen. Ringslyngen er også fin, men belaster den ene skulderen. Men den er det lettere å smette på seg, sjalet krever mer plass og er ikke like lett å ta på seg i butikken feks. Lommen har pappaen brukt mest, den er i str. L og litt stor til meg, dessuten er den i "mannefarger" =0). Hvis det er veldig varmt så anbefaler jeg ringslyngen siden barnet ikke ligger like tett inntil mammas/bærerens kropp som ved bæresjal, dette er ikke årstiden for veldig varmt da...om du ikke skal til sydligere breddegrader. Bæresjalet har flere mulige bærestillinger både "sittende" og liggende, bærende på siden/hofta og bak på ryggen. Når en bærer i ringslynge føler en ofte at barnet ikke ligger komfortabelt eller en føler at barnets hode blir lavere enn beina. Men se deg i speilet når du har lagt barnet i slyngen og du vil se at hodet ligger litt høyere enn beina, det bare føles "galt". Det skal kjennes ut som om barnet ligger "ekkelt",men det gjør ikke det! Barnet sovner ofte eller bare ligger å nyter bæreturen, de "sier i fra" om de ligger vondt eller ubehagelig. Jeg har Bära Barn ringslynge, moby sjal, og lucky baby lomme. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #10 Skrevet 23. oktober 2006 Ringer får du kjøpt på www.slingrings.com eller du kan kjøpe her: http://www.tettinntil.com/forumet/forumdisplay.php?f=29 (slyngeringer) Hotsling er det som på norsk kalles en lommeslynge. Det er kjempelett å sy selv. Du finner mønster på det her: http://www.tettinntil.com/forumet/forumdisplay.php?f=31 (linker til oppskrifter på bæredingser)
mammmamia ** Skrevet 23. oktober 2006 #11 Skrevet 23. oktober 2006 Enig med sivk her..! Synes ringslyngen gnager på skulderen, men elsker mitt elastiske bæresjal!! Det er fantastisk..! Har også en Mei Tai som er helt super, veldig enkel å bruke, lillejenta ligger så godt i begge to, og jeg slipper beslastningen på skuldre og rygg..!
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #12 Skrevet 23. oktober 2006 elastisk bæresjal, er det slikt som vises på den nettsiden det er link til lenger opp i tråden? som feks fantes i fleece material?
mammmamia ** Skrevet 23. oktober 2006 #13 Skrevet 23. oktober 2006 Elastisk sjal er et 4-5 meter langt elastisk tøystykke som man knyter rundt seg og til slutt har babyen oppi... Se f.eks. www.hugabub.com Det som vises til lenger oppe, Hotslings, er en lommeslynge som skreddersys til din kropp... Kjempefin, men om du plutselig går litt opp eller ned i vekt, eller babyen vokser mye, så passer den ikke lenger, og det er litt kjipt...
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #14 Skrevet 23. oktober 2006 tusen takk:-)) jeg er helt grønn på dette ser du!
mammmamia ** Skrevet 23. oktober 2006 #15 Skrevet 23. oktober 2006 Bare hyggelig, koselig å kunne hjelpe :-)
Blomman Skrevet 23. oktober 2006 #16 Skrevet 23. oktober 2006 jeg har både ringslynge og bæresjal. bæresjalet mitt er et EllaRoo - de kan du se på alveslottet.no (å bærebarn - bæresjal) EllaRoo er ett litt tynnere sjal en de andre , men er likevel stødig for barn opptil fire år. De er vevd i guatemala. Lette og knyte og du ser ikke ut som en isbjørn om du knyter det på deg under jakka. Litt billigere enn de andre. på tettinntil.com får du kjøpt brukte bæregreier av alleslag. Ringslynga er lettvinn og ha på om du skal ha en bæregreie raskt på seg. Den er kjekk å ha med seg på f eks butikken -. da kan du ha barnet sittende på hofta di - amme skjermet eller ta ungen bak påryggen om du får behov for det - uten å ta av deg slynga (litt trening skal til da) Kjempefornøyd med begge deler - skaøl snart øve på å babyen på ryggen i sjalet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå