Gå til innhold

Stimulering av babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er så mange som har babyer som er så tidlig ute motorisk. Tidlig med å krype, klappe, vinke, sitte ol.

Det jeg lurer på er om dere "trener" mye med de. Øver dere, eller kommer det av seg selv?

Jeg synes det er litt vanskelig å vite hvordan jeg skal gjøre det med småen. Noen dager er vi mye ute på tur og han sitter/ligger da mye i vognen. Han er sterk i nakken og ryggen, men veldig selskapsyk så han ligger ikke så lenge av gangen på gulvet.

Bør en "trene" med babyene eller kommer det når de er klar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde ingenting plutselig satt gutten vår å klappet,men nå gjør vi det jo veldig mye da.sier klapp så klapper han..men det kommer jo av seg selv.det går jo selfølgelig ann å klappe til han når han er flink eller leker så kommer det jo fortere inn,men alle babier er jo forskjellige.:)

Men du må jo gjøre det du føler er riktig for deg og din baby jeg trur ikke det er noen faste regler på å trene eller ikke trene..men jeg har jo bare 6 måneders erfaring;)

Lykke til:)

Skrevet

Vi var veldig obs på at han skulle ligge på magen. Det danner jo grunnlaget for å sitte, reise seg opp og gå. Han raste i begynnelsen, men vi oppmuntret veldig slik at han til slutt likte å ligge på magen. Ellers har vi ikke gjort så mye.

Skrevet

Min lillegutt krabbet da han var 6mndr og 5dager og satt seg opp noen dager etter, nå er han 7mndr og 8dager og reiser seg opp selv, det har gått altfor fort syntes jeg da...

Fra han var ca 2 1/2mndr lå han en del på teppe på gulvet og lekte med babygym, jeg har også lagt han på magen på teppet på dagen og latt han få ligge der så lenge han orket, først noen min bare om gangen, flere ganger om dagen.

Min liker godt å holde på selv, men helst om morgenen da, da er han mest opplagt og koser seg med lekene sine :)

Jeg har ikke trent noe mer med han utover dette, han er bare tidlig ute tror jeg, det vil nok veie seg opp med at han kanskje vil snakke seinere...? Vi får vente og se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...