Gå til innhold

Vinterposer i vogn. Hva har dere tenkt på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann. Nå i helgen kjøpte jeg dunposen til oldenwalder eller noe sånnt:) Har ingen erfaring fra før, men hørt mye skryt om denne. Betalte 1299 på tilbud, og denne kan vaskes i maskin på 60grader. Synes det er litt greit:)

nei...du trenger ikke noe over voksiposen.

tror "trekket" til vogna er nok (den som følger med vogna)

men du kan bruke et lite teppe til pynt.

men jeg opplevde at når jenta mi var rundt 9- 10 mnd, å skulle bruke voksiposen,så kunne hun finne på å sparke sånn at føttene stakk ut av voksiposen......så da satt jeg et teppe over ganske stramt,slik at det ble vanskelig for henne å sparke igjennom.

aner ikke hvordan hun klarte det....men hun var veldig glad i å sparke og vri seg innen hun sovnet.

Annonse

Du trenger absolutt ikke kjøpe en vinterpose til flere tusen kroner. Jeg kjøpte en dunpose med fleece til 500,- som er kjempefin. Blir det kaldt legger jeg lammeskinnet oppi. Posen er riktignok litt kort, men syns at voksiposen og mange av de andre posene blir så klumpete i en kombivogn.

Annonse

Svigermor mente i august at vi burde ha en voksipose, for det var så mange som var fornøyd med sin. Så da ble det voksipose på oss, selv om vi egentlig ikke hadde begynt å tenke så mye på akkurat det sånn på slutten av sommeren : )

hei snupidupi

jo jeg har knyta den rett,i følge bruksamvisingen.

men når hun lå i posen,så lå hun med strømpebukse og en jakke og lue.

å posen ´var ganske stor til henne,så hun kunne lett få ut et ben.

men det hjalp å sette et teppe over dyna.

Onkelen til sambo har en pose som vi har fått lånt, jeg hadde oxo en sånn da jeg var liten, m cord på utsiden og "skinn" på innsiden.. Skal få renset den og da er den god som ny.. Greit å slippe å kjøpe selv ;) Jeg vet ikke hvor mye de forskjellige vinterposene koster, m jeg trur nok at de koster en del....

Jeg har voksipose fra før, men denne gangen har vi også kjøpt en lammeskinnpose. Jeg synes iallefall at en voksipose blir altfor stor til en så liten bebis:). Jentungen vi har fra før av ble født i oktober og til henne brukte vi en termopose til å begynne med, før vi skiftet over til voksi - den var veldig funksjonell.

Denne gangen blir det som sagt lammeskinnpose, da drukner han ikke!

Hei det var vel den odenwalder jeg tenkte på ja...høres så godt og varmt ut med både dun og lammeskinn. .De voksiposene jeg har sett på nettet koster jo også 2000, men kan selvfølgelig kjøpe brukt da..

Tror jeg nesten vipper over i litt kjøpe modus her jeg ligger på sofaen..

Har ikke tenkt så mye på utstyr før, har tenkt at det er langt fram (3112) til termin, men med blødninger i forrige uke ble tanken på en ev. fødsel mye mer virkelig for en førstegangsfødene som meg...Så nå holder jeg på med liste over må ha ting ;-)

Oldenwalder dunposten som fleire skriv om skal vere veldig bra, var best i test for ei stund sidan (enten i Gravid eller i Foreldre og barn). Den er genial, kan brukast i fleire år - er stor, men tek ikkje stor plass likvel...eg gler meg til å bruke den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...