Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 jeg søla kaffe ned i stelleveska...........urk. kasta ullbodyen og bomullstrømpebukse som lå nedi der rett i vaskemaskina. 40 grader. Men det gikk ikke bort.....snufs. Og så den nyyye ullbodyen da....snufser enda mer. Gode råd tas mot med takk!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Det var hvitt, eller ecru eller natur, eller hva man kaller det.....
allergibarn Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 jeg har via ei venninne fått tak i et vaskemiddel som heter 40*60 og det er det eneste jeg har funnet som til og med tar bæsjeflekker på ullbodyer. Hun har kjøpt det via et home-party. jeg kan finne ut mer om produsent eller lignende om du ønsker.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Bio-tex spray har tatt mine vansligste flekker!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 Går det ikke an å klore ull? Bare spør Ellers er det vel ikke noe farlig med flekker på bodyen som er under klærne da
Silverpilen Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 jeg tror ikke du skal klore ullen, men har fått et godt råd av min tante for å fjerne flekker, lukt i klær. bruk kun en kork klor i hovedvask dispenseren i vaskemasinen og kjør 60 program. Etterpå kjører man maskinen en gang til for å skylle ut kloren. Alt blir hvitt-hvitt og som nytt. Med ull tror jeg man skal være veldig rask til å skylle når flekken er kommet på. det var jo en diskusjon om typer ull i barneklær, og denne superwash ulla tåler nok tøffere behandling enn ubehandlet ull, men klor høresz tøft ut uansett....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå