Gå til innhold

hvor mye er en porsjon grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorm ye grøt og melk bruker man til å lage en porsjon med? Og når bebi får en hel porsjon, får de da melk i tillegg, eller kun grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål, egentlig!!! På Hipp sin risgrøt er full posjon 100 ml vann og 4-5 ss grøtpulver. Men på Nestlè sine grøtpakker står det bare at man skal blande til ønsket konsistens. Men å ha 100-120 ml vann og blande pulver etter det er vel et greit utgangspunkt.

Om de trenger melk i tillegg avhenger litt av barnets apetitt. Jeg pleier alltid å tilby melk for det er ikke alltid han er så interessert i grøten.

Skrevet

Det er forskjellig fra produsent til produsent... Jeg har aldri fulgt de jeg.. Sett an hva tulla faktisk vil ha, det får hun! I starten fikk hun melk først, så grøt. Men nå har vi grøt som egne måltider. Gir litt vann underveis!

Skrevet

Her spiser han ofte grøt av 2 dl vann. Og jeg lager den ikke tynn heller. Om morgenen spiser han bare ca 1 dl, er ikke så glad i frokost. Men heldigvis kvelds, da sover han fra 8 til 8:)

Gutten min er 10. Lag så mye grøt som barnet ditt ønsker, da vet du hvor stor en porsjon er. Det som står på pakkene er bare en veiledning.

Skrevet

Den er grei. Hun er 4 mnd nå, og får 200 ml til hvert måltid. Bør vel gi noe som tilsvarer dette da, når vi er oppe i full porsjon. Hvor mye grøt metter like mye som 200 ml? Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...