Gå til innhold

hjelp m leggerutiner på 4mnds baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

heia!

trenger sårt hjelp på å få til en leggerutine på guttn min, han har hatt kolikk og derfor har det ikke vært mulig å ha noen skikkelig kveldsrutine, og det er i de siste ukene vi har sett at han ikke har ondt i magen på kveldene, men han er hissig som bare det og skal ikke legge seg...

Er vel mor som ikke har hjertet til å legge lille gullet, som er min første også :) Er alene m lillegutt i 12 dager før sambo kommer hjem i 9 dager osv..

Men nå er det nok, han vil gjerne være våken og kose hele natten hvis han hadde fått viljen sin..

det jeg trenger hjelp til er å innføre kveldsrutiner (noen forslag) og ta det derfra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først ordner vi alt klart. Mørkt rom med et lite lys på, varmt vann og melk på flaska og suttene hans.

Martins leggerutiner:

Legges på stellebordet hvor vi kler av han alt så han får ligge og lufte seg litt (det deiligste på jord virker det som).

så vasker vi han i ansiktet og rumpa og tisseluren. Deretter smører vi kinnene med krem og snakker litt om dagen i dag.

Setter oss i gyngestolen og synger 3 sanger (de samme sangene hver eneste kveld) mens han koser med sutten sin og blir mussa litt på og pjuska i håret. når vi har sunget ferdig får han flaske.

Når han er ferdig og spise trenger han ofte litt ekstra muss og kos og deretter legger han seg i senga og sover til rundt 21 når han våkner å skal ha sutten sin.

Det aller viktigste er at babyen er trøtt, det er i allefall vår erfaring.

Og nå etter at han ble 4 mnd får han ikke sove noe etter kl 16 om dagene (legger seg mellom 18-19).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...