LimmLimm Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 heia! trenger sårt hjelp på å få til en leggerutine på guttn min, han har hatt kolikk og derfor har det ikke vært mulig å ha noen skikkelig kveldsrutine, og det er i de siste ukene vi har sett at han ikke har ondt i magen på kveldene, men han er hissig som bare det og skal ikke legge seg... Er vel mor som ikke har hjertet til å legge lille gullet, som er min første også Er alene m lillegutt i 12 dager før sambo kommer hjem i 9 dager osv.. Men nå er det nok, han vil gjerne være våken og kose hele natten hvis han hadde fått viljen sin.. det jeg trenger hjelp til er å innføre kveldsrutiner (noen forslag) og ta det derfra...
så var vi 4 Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Først ordner vi alt klart. Mørkt rom med et lite lys på, varmt vann og melk på flaska og suttene hans. Martins leggerutiner: Legges på stellebordet hvor vi kler av han alt så han får ligge og lufte seg litt (det deiligste på jord virker det som). så vasker vi han i ansiktet og rumpa og tisseluren. Deretter smører vi kinnene med krem og snakker litt om dagen i dag. Setter oss i gyngestolen og synger 3 sanger (de samme sangene hver eneste kveld) mens han koser med sutten sin og blir mussa litt på og pjuska i håret. når vi har sunget ferdig får han flaske. Når han er ferdig og spise trenger han ofte litt ekstra muss og kos og deretter legger han seg i senga og sover til rundt 21 når han våkner å skal ha sutten sin. Det aller viktigste er at babyen er trøtt, det er i allefall vår erfaring. Og nå etter at han ble 4 mnd får han ikke sove noe etter kl 16 om dagene (legger seg mellom 18-19).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå