Gå til innhold

April: Mange her som enda ammer?

Anbefalte innlegg

Ble litt "innspirert" over dokumentaren på tvn ikveld om amming,så bare lurer på om det er mange her som enda ammer?

Hvis ikke,når slutta dere?

Her sluttet lillegutt selv da han var 13mnd,da ville han ikke ha mer,og det ble glemt også,pga det var bare morgen og kveld og han ville ikke ha til slutt.

Jeg fullammet til han var 7mnd etter annbefaling fra HS og legen,og nattammet til han var 11mnd,men det kun pga en sta baby som absolutt ikke ville slutte,og sikkert en mamma som ikke var klar heller før det..hehe =)

Beundrer de som enda ammer,men synes at når de passerer to år,så synes jeg personlig det er på tide å begynne å tenke på å slutte.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6788862-april-mange-her-som-enda-ammer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

snuppa var vel akkurat blitt 16 mnd når hun fikk siste måltid pupp... Men da hadde det vært to-tre uker med bare kveldspupp og et par tre mnd med bare morgen og kveld... Fullammet til hun var ca 6 mnd. Hun fikk smake grøt fra drøye 5 mnd, men ikke fulle måltid.. Måtte nesten amme og, for hun ville jo ikke ha grøt, og middag var det så som så med... Spiser fremdeles lite, men men... Litt digresjon der.. Tenker og at ca to år da hadde det vært slutt for min del, ja! Syntes jeg fikk en del pes for at jeg enda ammet da hun var 16 mnd, og, jeg! Nattammet til hun var ca 10 mnd, eller slutta når hun var 8 mnd, men så ble hun syk og fikk ikke i henne annet enn mm, og da skled det ut igjen på nattestid... Når hun var 10 mnd klarte vi endelig å få en slutt på det.. hehe

Jeg sluttet å amme da lillegutt var 13 måneder. Hadde det vært opp til ham, hadde vi nok sluttet tidligere, for han var aldri særlig glad i puppen. Husker forresten på barselavdelingen, da han var nyfødt og overhodet ikke ville ta brystet, og jeg var full av hormoner, da gråt jeg og hulket "Ingen liker puppene mine!" Ikke lett å være nybakt mor, gitt!

huffda,Rasko,var vel slik når man var nybakt mamma ja.

Jeg husker at jeg hadde så lyst til å amme,men lillegutt klarte ikke å suge selv,og måtte ligge i lys og jeg ikke fikk holde han så mye som jeg ville å kose,men når han vikelig begynte å suge ordentlig,fy f.. hvor vondt det g jorde hehe =)

Bestemte meg da for at når han fikk tenner var det slutt på amming for det måtte gjøre vondt..hehe,han fikk sine to første tenner da han var 6mnd,og ammet helt til han var 13mnd,så ble ikke slutt på ammingeb av den grunn nei hehe =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...