Gå til innhold

April: Er vi mange her nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har du ikke vært her på mange uker??? fy... =) hehe =)

Ja,tiden flyr fort,tenk snart er det jul =)

Her er det allerede såpass mye snø at brøytebilen har vært ute 2 ganger idag å brøyta hovedveien =)

Er her jeg også.. Ser på BRANN og løper frem og tilbake til Emilie:)

Har vært hos legen med henne i dag og hun har fått halsbetennelse..

Brekker seg av medisinen.. Første dose kom rett opp igjen stakkars..

Hjelp meg jenter så Brann haler seieren i land i dag *hihi*

Annonse

ja,synne,det var jo ikke en bombe at du var her,tror ikke du har så mye liv annet enn dib *ler rått nå* (og kødder selvfølgelig:))

Hvordan går det med deg og beboeren i magen? Kjent liv eller?

Jeg tror jeg kjenner noe av og til,og er jo bare snart 14uker,men med lillegutt kjente jeg aldri slik som nå,bobler og slikt,det var en ordentlig og kraftig spark i uke 16,og kjente det på utsiden med en gang,nå er det noe rart..hehe =)

Håper du får i henne medisin etterhvert da,Lineberta,er ikke gøy år de er syke,og hvertfall ikke når de ikke vil ha medisin som gjør den bedre.

Er det flytende medisin hun har fått ja..? Prøv å gi med en spøryte,spøyter det jo ganske langt bak slik at hun må svelge,men dumt om det kommer opp igjen da.

God bedring til snuppa hvertfall =)

ja,håper på det =) så blir hun frisk =)

Hvordan merket dere at det var halsbetennelse? hoster hun mye?

Lillegutt har fått en stygg hoste,var hos legevakta i begynnelsen av uka,for han sov kjempedårlig om natta,og hostet til han brekte seg,men fikk bare beskjed om at det var astmaen,så vi måtte bare øke dosen,men etter det ble han kjempesint i bhg,så vi har gått tilbake til vanlig dose,og han er snill nå (kanskje en bi-birkning av to typer astma medisin,pluss dobbel dose av den faste..) men har ikke gitt mer enn legen på sykehuset og legevakt har sagt er greit...

Skulle få fastlegen til å undersøke halsen da vi var på kontroll for ørene,men har sov så å si hele tiden,så orket ikke nevne det da...men han hoster enda,ikke så veldig mye om natten nå,men litt...

haha..har pcen på bordet i stua, så det blir veldig fristende å kikke innom støtt og stadig.. når anledningen byr seg.. :)

Har ikke kjent noe liv enda -tror jeg... Kjenner ikke igjen noe iallefall... Liker ikke helt det.. :( Er jo 16+1 nå.. Skal til UL 1/11 så håper å få godt nytt da ;) Skal ringe HS i morgen, for har fått time til JM et par timer etter UL.. Og den timen fikk jeg fordi jeg ønsket å få høre hjertelyden før UL.. hehe.. litt bom der, ja.. Sist svangerskap lå morkaken foran på magen og tok imot alle sparkene, så mulig det er likt denne gangen.. Isåfall er det ganske kjipt, for følte jeg ble snytt for mye bevegelse sist.. hehe.. alt man skal henge seg opp i.. :)

jeg hadde også morkake foran på en måte,hadde lavtliggende morkake,som dekket åpningen,og fikk beskjed om at jeg ikke kom til å kjenne spark med det første og greier,men kjente hver dag fra uke 16 =)

Jeg skal ikke tilbake på UL før om 5 uker,i uke 18 altså,da skla livmorhalsen måles og termin settes.

Men jordmoren min skal ta vaginale undersøkelser av meg,etter mitt og hennes ønske,for da kan også hun følte med og livmohalsen blir kortere eller om den forandrer seg,og slipper da de teite legene hele tiden på sykehuset som ikke gir meg noe beskjed,så synes det var helt greit,for hun er ei super god jordmor.

Skal til henne på Fredagen,og er spent på om jeg får høre hjertelyden da,har hørt den tidlig begge gangene jeg har vært gravid,første gang med tvillingene som hørte vi det i uke 12,sammen med lillegutt var det vel uke 12 eller noe..

Men gubben får ikke være med,han begynner faktis å blø neseblod når han hører hjertelyden,helt sprøtt har skjedd 3 ganger at han har blødd neseblod etter at han har hørt den,selv om han var med hele tiden med lillegutt da.

Annonse

jepp=)

Måtte spørre jordmoren om dette bare var tilfeldighet eller ikke,siden han er plaget av å blø neseblod,da sa hun at det kunne være det at han ble så spent og nervøs når han skulle høre hjertelyden,at det ble for mye blod og da blødde han nese blod =)

Jeg gråter synne :)

Susan: Nei hun hostet ikke,er ikke forskjølet.. Men feberen steg helt plutselig i går opp i 40 grader.. Hun fikk paracet,men feberen gikk ikke ned.. Den var ikke under 39 på 24 timer og da gikk jeg til legen.. Jeg pleier å se det litt ann før jeg løper til legen.. Men siden feberen ikke ville ned kjørte jeg på legevakten..

ja,huff..skjønner godt at du dro til legen.

Slik som da lillegutt hadde skarlagensfeber,feber ville ikke under 40 på mange timer,pluss alt utslette,men legevakta sa at det var bare virus..men fastlegen mente noe annet da vi kom 2 dager etterpå og ungen var enda syk og hadde feber.

monnings!! Sovet kjeeeeeeeeeeeeempegodt!! Men dagen nå har gått helt på tverke. Er på kokepunktet snart! Snuppa sov til ni -fantastisk! Men der slutta det. Fikk yoghurt m havregryn til frokost. Denne blir klint utover bordet, ansiktet og minimalt i munnen.. Og ender til slutt på gulvet.. -Ikke helt tilfeldig.. GRRRRRRRRRRRRR Og mens jeg da er på kjøkkenet for å hente tørkepapir (Vi spiser på stua for tiden..) så har hun tømt ut hele koppen med kakao utover bordet, seg selv og gulvet!!!!! DOBBELTGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!! Og den eneste duken vi har igjen uten flekker på er nå ødelagt... ARGH!!!!!! Går det an å ødelegge dagen på så kort tid?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Merker hormonene hopper og spretter mer nå enn sist jeg var gravid ja! Skal ikke så mye til før jeg sprekker for tiden. *sukk* Hva gjør man da? Åååååh.. og så er jeg så langsint for tiden.... Klarer ikke å bare "la det gå"...

He-he; ) Å, så deilig å lese at det ikke bare er jeg som har hatt en sånn morgen (selv om Tarald ikke tok av på samme måten).

Men som du selv sier- du merker hormonene som herjer rundt i kroppen din, så da er du er litt unnskyldt da..

Tarald startet morgenen med å putte doen full av leker, for så å klatre opp på doen for å prøve å spyle ned alle lekene sine!!! Klarte å avverge "katastrofen" i siste liten og fikk løftet en illsint og sparkende gutt ut av badet.

Mens jeg var på kjøkkenet og smurte maten som han skulle ha med seg i barnehagen, merket jeg at det ble veldig så stille i stua- fant den skyldige i full gang med å rive ut bokstavene på PC-tastaturet!!!

Merket at tålmodigheten mitt ble satt på prøve, ja.

Men nå er jeg på jobb og kan "slappe av" noen timer; ) Puh!

jah, det er godt å lese at flere har det travelt om morningen/dagen.. Snuppa har heldigvis ikke begynt å klatre på doen enda..!! Forferdelig slitsomt å starte dagen sånn... HAr blitt bedre nå, da..vi har vært på dyrebutikken -og det var stas! Stoppet langs veien og kikket på hestene. Og jentene har fått seg en pepperkake hver :) Nå har jeg akkurat lagt dem begge for en liten lur, så nå blir det rydding.. Utrolig hvor mye to unger klarer å rote!! Kanskje humøret har steget såpass til de er ferdig uthvilte at vi kan fingermale litt seinere i dag..

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...